• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

söderböna skrev 2013-12-08 00:35:22 följande:
    Är detta vetenskapligt bevisat? Har hört liknande men aldrig förstått om det är att jämställa med myter om bebismagens form och bebisens kön.
    Det stämmer väl inte helt, då skulle väl alla inseminationer och ivf bli pojkar...
  • Solros78

Ägglossningstest, två olika sorter, den understa den nya som ska visa fyra dagar och den översta det vanliga, vad ska man tro liksom?

Jag är bara på dag åtta i månaden precis som när testet (det understa, den nya modellen) gav utslag, vilket är väldigt tidigt och jag har heller inga fysiska känningar av ägglossning.

• Solros78
    Maho81 skrev 2013-12-09 11:42:41 följande:

Jag ser tyvärr ingen bild =/

Hmm, konstigt, jag ser ju bilden i mitt inlägg. Aldrig lagt upp bilder här förut, något man kan göra fel?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-12-09 11:33:32 följande:

Idag är ytterligare en gråtdag : (

Tror ni det kommer vara såhär tills man plussar på nytt?

Jag har faktiskt inte gråtit sen den dagen jag konstaterades ha fått Ma. Jag har på något sätt känt att jag inte kan påverka det som skett och därför inget jag kan gråta över. Typ.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2013-12-09 20:00:49 följande:

Ser inte heller din bild. Men visar dina två äl test olika?? Är ett positivt och ett negativt? Vilka sorts tester? Dag 8 låter ju tidig men kroppen efter mf kan nog vara helt cirkus.
    Konstigt att inte bilden syns.

Det är alltså så att jag den här och förra månaden testat med CBs nya digitala test som ska visa fyra fertila dagar, blinkande gubbe först när det är på gång och sen fast glad gubbe när det är äl.

Förra månaden fick jag positivt på dag åtta, kändes väldigt tidigt men ändå.

Den här månaden fick jag också positivt på detta test på dag åtta, (var negativt på dag 7). Jag litar inte helt på de testerna dock så jag hade köpt CBs gamla vanliga digitala också (som bara visar de två mest fertila dagarna) och körde det samtidigt och det var alltså negativt igår. Så då blir man ju helt förvirrad. Ringde till CB och fick prata med en engelsktalande support, inte helt enkelt med all termer. Men hon ställde massor med frågor om hur jag gjort testen, hur min menscykel ser ut osv och hon tyckte det kunde stämma att ett blev positivt och ett negativt. För deras nya test är mer känsligt än det gamla och det reagerar på en ökning, d.v.s. det mäter nivåerna på LH-hormonet i förhållande till dagarna innan medan det gamla testet bara mäter faktiskt nivå. Så förstod jag det i alla fall. Och att en del kvinnor har sådan snabb ökning att man inte hinner få den där blinkande gubben. Varför ändå inte det gamla testet ger utslag förstår jag dock inte men jag ska fortsätta och se om jag får utslag alls med det gamla testet. Tidigare (före mitt mf) när jag fått positivt äl-testet har det varit på dag elva eller tretton så dag 8 känns väldigt tidigt.

Jag vill vara veta att jag har äl, det har jag så länge jag har kört med ältester (d.v.s. även när jag blev gravid med mina två barn och den graviditet som blev mf) haft problem med att den hoppar över då och då. Och vi orkar inte riktigt ha sex varannan dag i två veckors tid så därför vill jag ju ha hjälp av testerna att veta om och när jag har äl.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2013-12-09 21:30:11 följande:

Tänker på detta med tester. Testade ni er några v efter missfallet för att se att hormonerna var ute?

Tips på bra äl test och vart man kan köpa billiga gravtest till framtiden:).

Jag testade tre gånger, typ när jag slutat blöda (8-9 dagar efter), efter 15 dagar och efter 17 dagar (då fick jag negativt).

Jag kör enbart cbs digitala.
  • Solros78
    zebra skrev 2013-12-09 21:48:59 följande:

Har varit borta några dagar och inte hunnit skriva eller kommentera. Försökt läsa äldre inlägg och beklagar det som hänt för de nya på tråden :( 

Och grattis för de som plussat!

Testade till slut på ca BIM+4 och visade ett plus! : D Tack alla för ert stöd, utan era kommentarer och svar på frågor tror jag jag varit rätt så förvirrad nu och inte misstänkt graviditet! Testade negativt vid BIM-4 och tappade nästan hoppet. Ska försöka inte vara alltför orolig och önskar er alla lycka till! 
    Kommer fortsätta läsa tråden trots denna enorma trötthet hehe.

:)
    Åh stort grattis!
  • Solros78
    Cayenna skrev 2013-12-10 20:22:28 följande:

Det känns ju inte alls bra att dem två testen visar olika! Trodde ju att den del som mäter lh hormonet var lika. Men kanske stämmer det att den är känsligare? Förra gången när du fick positivt på dag 8 med nya testen...fick du då mensen på beräknad tid utifrån äl testet? Hmm...
    Nja det är det som oroar mig. Äl på dag 8 och mens på dag 26 (min app räknar det som 25 dagar i cykel). Är inte det lite långt mellan äl och mens för att stämma?
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2013-12-11 10:41:29 följande:
    Ingen ?
    Jag hade rätt mycket ont i magen på olika sätt någon månad efter mf. Diffust men ont.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?