• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Mommy1986 skrev 2014-01-28 08:51:50 följande:
    Bim idag då, varken plus eller mens.
    Men jag har drömt om en massa digitala grav test som visat gravid och allt rörande att vara gravid.
    Så det är nog inte konstigt om kroppen blir lite snurrig över allt som kretsar i mitt huvud, hehe. Blivit en månad igen med för mycket funderingar.

Jag kan inte heller sluta tänka på det. Får nästan ont i magen för jag tänker vill så mycket. Hur många dagar sen äl då? Kanske är tidigt att testa?
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-01-28 08:59:01 följande:
    Tålamod och perspektiv är som bortblåst. Istället är jag förbannad och undrar vart fan min ägglossning är?!

24 dagar sedan första mensen, 15 dagar sedan andra mensen. Tappen har varit högt upp och mjuk, inte helt stängd, som den brukar vara dagen innan ÄL, i 3 dagar nu och igår hade jag ÄL-smärta över höger äggstock hela dagen men ändå negativa tester. Jävla kropp!

Hoppas den kommer och fortsätt testa, den måste ju komma inom kort!!
  • Cayenna
    Mommy1986 skrev 2014-01-28 09:02:02 följande:
    Nej, ÄL är ju redan 14 eller 12 dagar sedan..
    Men då har jag ju i stället googlat om neg på bim positivt sen. *tossig* men vill att mensen ska komma om man ändå inte är gravid, så man snabbare kan försöka igen. :)

Om det är 12 dagar sen så är det ju fortf tidigt. Håller med, ska man ändå få mensen kan den gärna komma på en gång än att man undrar och börjar hoppas!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-28 09:47:31 följande:
    Men hade det då inte varit bättre att testa senast på bim och få veta istället för att gå så här och bygga upp enorma förhoppningar?

Förhoppningarna att bli gravid finns där hela tiden i mitt huvud oavsett om jag är på dag 1, dag 15 eller dag 30. Så jag tänker på det hela tiden oavsett. Har inte velat testa innan äl+14 och det är idag, men jag får fortfarande hellre mensen än negativt test så därför vill jag vänta lite.
  • Cayenna

Tack till er som skriver fördelarna med större åldersskillnad (för att intyga sig själva ;)) det hjälper mig lite att inse att det behöver inte vara dåligt. Finns ju för- och nackdelar med alla åldersskillnader kan jag tänka mig. Och vad gäller närheten mellan syskon så tror jag mycket beror på hur dem är som personer oavsett åldersskullnaden.

• Cayenna
    Viljan finns skrev 2014-01-28 10:36:33 följande:
    Vill verkligen att du får ett stort plus Cayenna! :)

<3 Tack!!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-28 13:04:28 följande:
    Jo jag förstår att förhoppningarna finns där, jag tänkte bara att de kanske byggs upp jättemycket nu när du börjat hoppas så. Fördelen med ett test som jag känt ibland är att man vet när man får beskedet, man slipper bli plötsligt överraskad av mensen på ett kalas eller på jobbet.

Det kan jag förstå, negativa plötsliga överraskningar är inget man vill ha.
    Tycker bara att det skulle vara så jobbigt med ett negativt test. Hur går det för dig? Vilken dag i cykeln? Har du fått några tecken på att äl närmar sig?

• Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-28 13:46:51 följande:
    Nej är man hemma i lugn och ro kan man gråta i fred. Som nu mitt andra mf, det kom utan förvarning första blodtecknet på jobbet, en kvart innan viktigt möte. Tokgrät på toan, på med smink och sen försöka se ut som vanligt...

Usch så hemskt! Att du klarade av poker face. Hade aldrig grejat det.
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-01-28 20:25:41 följande:
    Ja, men vi var ju skitsnygga ;) Haha. Mest minns jag att Cayenna hade långt, rakt, brunt hår och att hon hade blivit gravid :) Resten är suddigt, men vi hade i alla fall himlans trevligt.

Långt, rakt och brunt hår stämmer iallafall Om jag får positivt test skulle din dröm kunna vara synsk Hoppas du kan drömma vidare så alla i tråden får veta när dem ska plussa
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-01-28 19:51:30 följande:
    Testade idag 6 dagar innan BIM med RFSUs testa tidigt stickor. Den visade negativt.. Tungt även om det inte är 100% säkert än.

Så tidigt ju. Du får försöka vänta med testandet eller bara se dem som ett kul tidsfördriv...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?