• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-01-13 09:11:14 följande:
    Fick missfall den 15 nov och väntar nu på min andra ägglossning. Den första kom 23 dec när repruduktionskliniken var stängd och enligt beräkningar ska ägglossningen komma nästa måndag. Gäller att hålla tummarna för att den inte kommer på söndag för då är det kört igen

Meeen, så typiskt om det blir på fel dagar. Håller tummarna för en äl på måndagen.
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-01-13 11:24:35 följande:
    Tror nästan jag fick en panikattack förut..en i min grupp är gravid i v 31 och så kom dom in på missfall och började prata om nån som hade förlorat barnet i magen i v.20 och sa "kunde de inte hänt lite tidigare lixom" och jag gick ut ur rummet o kände mig yr och hjärtat bultade hur snabbt som helst :( åh vill inte va ledsen över det här mer..

Kram <3 Så hemskt, man ska inte jämföra sorger. Självklart är det ju bättre tidigare om det nu ska hända men man mår ju fruktansvärt dåligt oavsett. Jag har fortfarande gråtdagar.
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-01-14 05:22:05 följande:
    Nu är jag orolig. Min cykel verkade ju äntligen ha blivit OK nu. Fick mens för 10 dagar sen, blödde ca 4 dagar därefter har det kommit lite blod i omgångar och igår kväll började jag helt plötsligt blöda rött färskt blod : (
    Är det daga att kontakta gyn?

Ja sök hjälp och kolla för säkerhetsskull.
  • Cayenna
    P81 skrev 2014-01-14 21:56:00 följande:
    Åh vad skönt, fick brev om att mitt cellprov var normalt. En tröst och en lättnad i väntan på att min kropp kommer i ordning med mensen. Idag cykeldag 48.... Inte gravid i förrgår kväll. Men men, det kommer! Mens el plus, det är frågan?;)

Meeen vad händer? Jag brukar förvisso kunna ha uppåt 45 dagars cykler men då händer det iaf något till sist. Har du funderat på att kolla status hos gyn?
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-01-14 19:30:28 följande:
    Ingen alls med erfarenhet av oregelbunden mens och/eller mellanblödningar?

Jobbig sits! Jag har ju inte haft så kort emellan nångång så har ingen hjälp att ge :(
  • Cayenna

Fick glada gubben igår men mys några dagar innan, vågar väl knappt hoppas. Om nån orkar hålla en tumme blir jag glad....

• Cayenna
    Cayenna skrev 2014-01-15 02:29:27 följande:

Jobbig sits! Jag har ju inte haft så kort emellan nångång så har ingen hjälp att ge :(

Skönt att du har en tid så fort nu. Och hoppas du får några besked vad som händer.
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-01-15 08:38:18 följande:
    Nu har jag varit hos en suverän gynekolog som verkligen lyssnade och tog sig tid! Vi gjorde VUL och det ser ut som att kroppen precis har stött ut något, sen om det är mens eller någon rest kunde han inte svara på. Nu ser dock allt bra ut även om jag inte ska räkna med ÄL inom den närmsta veckan. Han sa att vissa återhämtar sig efter bara ett par veckor och för andra tar det längre tid. Allt såg iaf bra ut nu och det finns inget som hindrar att jag ska kunna bli gravid igen. Om det blöder igen så är det inte farligt, bara irriterande.

Jag är glad över att han var så proffsig och lyssnade samt tog sig tid att förklara allt vi såg på VUL och hur allt fungerar osv.
    Jag blöder knappt idag och det som kommer är brunt (=gammal blödning) så jag ska försöka tänka positivt.

Bra med ett så proffsigt bemötande! Du får ladda om som att detta var din vanliga mens då.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-15 08:54:22 följande:
    Tja inte mycket. Typ en tjock hinna eller vad det nu kallas. Jag ska ringa mottagningen där jag fick åb nästa vecka och fråga om råd. Känns väldigt jobbigt att bara gå och vänta på att börja störtblöda, typ...

Tänker på dig och hoppas fortfarande på mirakel!
  • Cayenna
    P81 skrev 2014-01-15 17:22:03 följande:
    Här hålls tummar! Och tår!Flört

Tack Du är ju för go...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?