• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Äl+13 / bim+1 och ännu har inget hänt... Har mensvärk/molvärk bara och vet inte om det är ett bra tecken eller ett dåligt tecken. Jag väntar vidare...dagarna går långsamt!

• Cayenna
    Tinnis skrev 2014-01-27 17:08:20 följande:

Molvärk är ett bra tecken, så kändes det för mig förra gången jag blev gravid. Molvärk och stickningar i livmodern.

E2012smamma skrev 2014-01-27 17:10:05 följande:
    Ja det är absolut ett bra tecken!!! Väntar m spänning :)

Tack, får lite hopp Jag har dock minne av att jag en gång i somras hade mensvärk ett par dagar innan mensen kom. Så vågar inte tro helt ännu. Dem gånger jag varit gravid har jag haft mensvärk två av tre gånger vill jag minnas och då,har det varit vid bim. Usch vad man analyserar.
  • Cayenna
    Mommy1986 skrev 2014-01-27 18:30:56 följande:
    Jag har bim imorgon och testat neg flera dagar. Och även mensvärk, så det hjälps inte, tant röd kommer på besök snart!
    Jag träffade idag en liten en, två veckor gammal. Så liten och så söt... Babyfebern ökade på en gång och kände sig även deppig när bf skulle inte ha varit så långt bort nu (april).
    Men det går inte att göra något annat än att fortsätta att försöka och hålla humöret uppe!
    Kram till er alla här i tråden!

Fortsätt att kämpa men hoppas så klart att mensen inte kommer ändå!!
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-01-27 17:20:24 följande:
    Cayenna, håller tummarna för att du kommer med ett positivt besked till oss inom kort!

Tack för tummhållandet
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-01-27 20:13:57 följande:
    Hihi förstår inte hur du kan hålla dig!!! :)

Vill bara inte se ett negativt gravtest ju...men visst är jag sugen på att testa...
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-01-27 22:04:48 följande:
    Jag ville gärna veta att jag fungerade igen. Fattar inte varför egentligen, men känner mig så sjukt stressad över min situation. Jag vill bara vara gravid, jag vill bara vara i v 16 som jag skulle varit. Fan fan fan.

Min bror ringde idag och de hade varit på sitt första vul. Allt såg bra ut och hon var i v. 13. Jag plågar mig med tankar på vad som kunde ha varit, vad som kunde ha blivit och jag känner att livet är så jävla orättvist!

Det värsta är nog syskonen som ska ha sina första barn nu i år... och jag får inget känns det som. Jag får känslan av att det är en tävling, fast det är nog bara jag som känner så, men det stressar så himla mycket.

Var förresten på Sankt Lukas och pratade med en kvinna om min situation i fredags. Tyckte inte att det gav så mycket. Jag var ändå ganska samlad och kände att hon försökte provocera fram en massa tårar. Jag ville ju ha hjälp med strategier att hantera motgångar, men hennes lösning var att jag skulle sjukskriva mig och gå promenader. I det här vädret, eller hur!? Jag avvaktar med fler samtal där, jag får ut betydligt mer av att skriva av mig i det här forumet.

Känner verkligen med dig Tinnis <3 Livet är verkligen orättvist ibland. Vi är många här som oxå känner stress av olika anledningar. Fortsätt kämpa på, det kommer bli din tur!
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-01-27 22:38:03 följande:
    Tack. Ja, det är lätt att bli lite självcentrerad mitt i allt. Jag kämpar och hoppas.

Ja, jag känner oxå att jag blir det. För mig är det flerbarnstressen, alla har två eller fler eller väntar andra eller tredje. Och jag vill inte att min solstråle ska vara så stor när och om syskon kommer.
  • Cayenna

Äl+14 /bim+2 och ingen mens nu på morgonen och det känns inte som att den kommer komma idag!! Vågar man börja hoppas på riktigt?

• Cayenna
    F89 skrev 2014-01-28 08:39:42 följande:
    Jag hade gjort det! Iväg och köp ett test nu! ; )

Kanske gör det om jag får möjlighet. I sådana fall testar jag imorn på morgonen då. Är på riktigt nervös nu!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?