• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

E2012smamma skrev 2014-01-31 17:10:41 följande:
    Ja 6 månader.

Men då kan man inte jobba 80% och ta 20% fp för att få rätt till fp beräknat på heltid efter 1 år å 9 månader?
    Verkar skumt också..

Så då kan jag fixa det med 6mån heltids jobb?? Men inte jobba 80 och fylla ut????
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-01-31 17:15:14 följande:
    Jag har gått ner i tid men tänkte göra som förra gången, dvs gå upp i tid igen några månader innan BF. Då får jag i alla fall föräldrapenning. Tror SGIn är skyddad så länge man tar ut föräldradagar istället för att gå ner i tid.

Vad bra, då gör jag så! Fixar när om jag blir gravid
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-31 18:44:48 följande:
    Fast sgin påverkar också rätten till sjukpenning och vabb är viktigt att veta. Så man inte bara tänker på fp.

Just det, vabbandet får jag lägre på då. Men visst kan jag ansöka i efterhand om föräldra penning? Så kan jag se om jag blir gravid inom 1-2 månader. Eller måste jag göra det i förväg?
  • Cayenna

Någon mer som har någon låt som när man hör tänker på bebin som inte blev. Jag har en låt för mitt första ma och även en för mitt senaste ma. Lyssnade nyss på en av låtarna och trots att det gått snart två år så får jag samma känsla...ligger i soffan och väntar på att cytotecen ska börja värka... Tårarna bara rann!

• Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-31 21:04:51 följande:
    Vi lyckades ha sex! Jag vågade inte föreslå sex utan bara nämnde ägglossningen i förbifarten när jag kom hem, maken mår inte alls bra, jätteförkyld och feber. Men sen frågade han om vi skulle försöka, så tacksam för det är jag, och efter en riktig kämpainsats så gick det till slut. Ibland sitter det verkligen långt innan att lyckas med en sånt samarbete mellan kropp och huvud som det ändå kan vara att få utlösning. Skönt, då kan jag ändå känna att vi försökt den här månaden!

Vad bra, skönt att inte slösa bort en månad ändå. Håller tummarna!
  • Cayenna

Vet någon om jag kan makulera uttag av föräldradagar eller går det inte ändra om så att jag inte tog ut i januari t.ex.? Eller är det kört eftersom jag fått ut det redan?

• Cayenna

Oj vad mycket prat om decemberbarn Här ska vi inte hoppa över tillverkning i mars iallafall, känner att det är dumt att förlora en månads chans. Det är ju ändå bara 20% chans att det blir något (som dessutom kan bli mf/ma)

• Cayenna

Tinnis, säger som någon annan: ta ett härligt glas vin till chipsen! Man måste kunna koppla av och koppla bort ibland!

• Cayenna

Börjar tro att jag fick ett tidigt mf denna månad. Får bruna klumpar fortfarande många dagar efter mensens slut. Inte för att det spelar någon roll... Eller är kroppen fortfarande kajko efter ma:et och kommer den nånsin bli normal?

• Cayenna
    dreams85 skrev 2014-02-05 11:58:42 följande:

Var det första mensen efter mf?

Då brukar den väl kunna vara längre än vanligt så tänkte om det var därför.

Nej tredje. Första och andra var ju inte så. Ingen idé att försöka förstå antar jag....
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?