• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-01-29 11:02:38 följande:

Alltså. Jag är nervös. Får ej igång min mens mer än blodblandade sekret på fm. Nu är det 4e dagen som det är så. BIM igår. Vågar ej ta gravtest för jag kommer bli ledsen eller orolig beroende på vad det visar. Vill vänta in maken på fre.

Hur visar sig slidkatarr? Flera som har haft det här

Läkaren hittade ju någon form av obalans när jag var på gynakuten för ev missfall, det handlar nog just om illaluktande flytningar vilket jag dock inte hade märkt av.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-29 12:19:08 följande:

Blir helt förvirrad. På FASS står det att man inte ska ta de hör tabletterna jag fick de första 12 veckorna av graviditeten.

Hur kan man skriva ut de till mig som är i v 6? Mkt konstigt ...

Jag fick också de på gynakuten, jag utgår från att de vet vad de gör.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-29 17:02:47 följande:
    Fick du dem när du var gravid?
    Ja i v 5+5.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-29 20:32:24 följande:
    Denna gång du fick missfall ?

Jag har mailat m en släkting som är läkare. Hon skrev att hon inte skulle vara orolig över att ta dem när man tar vagitatorer eftersom det tas upp så lite av kroppen och att de flesta missfall uteslutande beror på kromosomavvikelser eller andra fel hos fostret och att man inte kan påverka.

Sen sa hon att risken m bv eller slidkatarr är att man kan föda för tidigt .

Så jag kommer ta dem. Däremot sa hon att man kan såklart då olika svar beroende på vem man frågar
    Ja men missfallet hade med största sannolikhet skett redan innan. Det var ju aldrig något foster, jag blödde inga klumpar eller så alls vilket jag tolkar som att det gick fel nästan direkt.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-01-30 06:02:22 följande:

Titta vem som kom på besök! : D

Fråga: vi har haft sex varje dag sen i lördags, men inte igår. Kommer inte kunna ha sex förrän ikväll. Det borde väl ändå räknas som att pricka ÄL? phpLyF8bk02783.jpg

Åh vad skönt att den kom! Och ja, jag ser kvällen den dag man får positivt som den viktigaste. Man ska ju få utslag 12-24 timmar innan själva äl.
  • Solros78

Vad ska jag tro om ev äl? Gyn tyckte jag hade älflytningar igår. Hade inga flytningar alls förrän tisdag och sen då igår också. Men negativt på testerna fortfarande. När borde äl ske egentligen?

• Solros78
    F89 skrev 2014-01-30 07:31:03 följande:
    Jag hade som mest ÄL- flytningar mån-tisdag och fick positivt idag. Har du känt på tappen?
    Ok då kanske det vore rimligt med plus inom några dagar då.

Nej tappen vågar jag inte peta på.
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-01-30 07:49:42 följande:

Man kan säkert ha i flera dagar, är nog individuellt. Den kommer väl förhoppningsvis idag eller imorgon:

Jag fick positivt på ÄL-test samma dag som jag märkte av ÄL-flytningarna. Dagen efter antar jag att ägget släppte för då fick jag den typiska smärtan jag alltid får vid ÄL.

Man kan ju ha kort hormonstegring också så att man missar den med testerna. Så blev det för mig första gången jag provade ÄL-test. Fick aldrig utslag men ÄL hade jag för jag blev gravid. Testar du en eller två gånger per dag?
    Jag har alltid bara testat en gång om dagen och det brukar funka. Om det nu inte är något konstigt så här direkt efter mf.

Jag är lite nojig att äl var i tisdags när jag hade så mycket flytningar men samtidigt ska man ju ha fertila dagar i ett antal dagar och borde få något tecken på det mer än flytningar en dag om det var så.

Vi har inte så mycket sex nu, igår var första efter mf, jag är så trött och behöver sova tidigt. Så jag tänkte att vi kör hårt om jag väl får positivt men inte väldigt aktivt i flera veckor i väntan på en ev äl, det orkar vi inte.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-30 08:24:47 följande:

Innan jag gått på toan för att testa kom mensen!! Tråkigt men glad att jag inte testat! Hade inte velat se texten INTE GRAVID! Kommer inte tänka tanken på att testa innan äl+16. Får vara nöjd med att luteala fasen har rättat till sig denna månad så då verkar hormonerna mer normala igen.

Åh vadtråkigt, beklagar!
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-01-30 10:14:35 följande:

Kroppen kan säkert vara lite ur balans efter mf.

Jag hade ju bara ÄL-flytningar en dag när jag hade ÄL efter mitt MA. Men jag tror också att jag har alltid har kort hormonstegring. När jag testade på kvällen samma dag som flytningarna så gav det utslag men den gången jag missade stegringen testade jag bara på morgnarna.

Hoppas glada gubben kommer snart så ni inte missar chansen!
    Ja hjälp vad man kan fundera i ämnet att bli gravid... Gyn såg äggblåsor på vul och det var väl det tillsammans med flytningarna som gjorde att hon trodde att jag skulle ha äl närmsta dagarna, men jag vet ju inte vad det betyder egentligen att just se äggblåsor, det kanske man ser över hela månaden? Och eftersom hon tyckte jag skulle vänta en mens så kanske hon inte analyserade så noga.

Bara så störigt om jag haft äl och vi missat det bara för att vi inte orkat ha sex...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?