• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

dreams85 skrev 2014-01-31 08:34:06 följande:

Men så härligt att kroppen är igång!!! smile1.gif

Hoppas maken orkar, det räcker ju med en gång.
    Vi hade sex onsdag kväll så om vi bara kunde få till det ikväll skulle det kännas toppen.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-31 08:48:28 följande:

Solros 78: Fasiken vad du och jag är i fas:) jag har också som ondast idag med ÄL men typiskt nog hade vi sex inatt...och klockan sju imorse fick jag den här värken...har fått för mig att jag måste pricka in när det gör som ondast! Min man är helt slut, får se om jag lyckas få till det ikväll med...;)

Tror också att man inte blir gravid om kroppen inte är redo. Att vänta är mest för psyket tror jag....
    Håller tummarna att det tar sig för oss!

Jag har lite småont nere runt äggstockarna och haft hela veckan men samtidigt varierar det onda mellan höger och vänster sida vilket ju är jättemärkligt så då tänker jag att det är något annat magont..

Jag är mest angelägen om dex den dagen testet ger utslag.
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-01-31 09:31:16 följande:

Det lät jobbigt men skönt att det slutade bra iaf!

Det är inte lätt att "göra" barn alltid!

Det är så många som säger att man bara ska slappna och ha sex när man känner för det och låta det bli när det bli men jag tror att de flesta som säger så inte själva haft mf. Efter mf är det så mycket känslor inblandade, det är svårt att inte känna att man "ligger efter" eftersom man egentligen skulle vara gravid nu och därför vill man bli det igen så fort som möjligt.

Hoppas det tar sig så ni slipper pressen nästa månad!
    Jag vet en bekant som liksom såg ner på att man planerade sex alls, det skulle bara vara spontant och mysigt. Då hade ingen av oss haft missfall eller så men jag tyckte redan då attjag och majen kunde skilja mellan sex och tillverkning.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-01-31 10:50:36 följande:

Så länge man får glad gubbe så har inte ÄL skett eller? Försvinner den först när ägget har släppt?

Jag tror den nog för en del visar sig i två dagar. Jaghar aldrig testat dag två men jag skulle tro att då har antagligen inte äl skett. Men kanske inom närmsta timmarna.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-31 12:52:39 följande:

Hej tjejer

Mitt dåliga mående; yrsel, illamående, trötthet berodde på en infektion i livmodern...så nu är det antibiotika i tio dgr...
    Tur att jag fick tid till Kvinnohälsan. Ett par timmar jobb kvar sen tar jag helg- Sambon har lovat mig att gosa, bädda ner oss och kolla på film:)

Så om ni mår konstigt efter missfall, kolla upp det. Läkaren idag sa att det är rätt vanligt med infektioner efter missfall.  och då ahde ju allt mitt kommit ut, och dubbelkollat med vul...:/

Vad bra att du kollade upp det och fick hjälp, krya på dig!
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-01-31 13:52:24 följande:

Nu kom mensen 3 dagar för tidigt så ingen bebis denna gång. Sitter på jobbet och försöker att inte vara ledsen och låtsas om ingenting.. Vill bara åka hem men det är 5 timmar kvar tills dess.

Usch, vad tråkigt! Deppa ihop hemma ikväll så blir det nya tag sedan.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-31 14:27:52 följande:

Jag har ju fram till nu skyddat min sgi på försäkringskassan för att få behålla samma föräldrapeng med syskon. Men nu dröjer det så och vem vet hur lång tid det kommer ta om det ens går! Så funderar på att skita i sgi:n och ha kvar dem dagar jag har till att förlänga sommar och så för mitt barn istället. Hur gör ni andra??

Jag skyddar min Sgi och kommer göra tills vi får barn. Kommer aldrig hinna göra av med alla ln-dagar ändå.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-31 16:30:03 följande:
    Men de räknar väl om efter en viss tid? Eller om man går ner i tid och fyller upp med föräldradagar så kanske man e skyddad sålänge man har dagar kvar?
    Man är skyddad så länge ens totala sysselsättning uppgår till fem dagar i veckan, oavsett hur länge man gör så.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-31 17:02:15 följande:

Om jag ej skyddar sgi:n kan jag hinna fixa det om jag blir gravid???? Hur länge måste man jobba heltid för att få upp den igen - nån som vet????
    Minst sex månader. Så går du upp i tid så fort du blir gravid är det lugnt.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-31 17:10:41 följande:
    Ja 6 månader.

Men då kan man inte jobba 80% och ta 20% fp för att få rätt till fp beräknat på heltid efter 1 år å 9 månader?

Verkar skumt också..
    Alltså, skyddar man sin Sgi hela vägen är det där med 1 år och nio månader ointressant. Det är bara ett sätt att skydda sin fp men SGIn kan man bara skydda genom att uppfylla någon sgi-skyddsregel, tex fylla upp till heltid med fp.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?