• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2014-01-23 08:23:25 följande:
    Idag mår jag bättre, ingen blödning och har gått ner 3 kg . Har tränat sedan i lördags och kört dubbla pass sen i måndags. Gör allt jag kan för att få igång menscykeln igen. 4 kg kvar!! ( egentligen fler är mullig) men har gått upp 7 kg på dessa graviditeter som bara resulterat i tårar ...:(

Nu kör vi tjejer :))
    Du är inte ensam. Vågen stod den här veckan på åtta kg ner än innan mitt första missfall i september. Så det är de jag nu ska ner i första hand.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-01-23 10:13:32 följande:

Gick inte vidare i en rekryteringsprocess till ett jobb jag verkligen vill ha.

Hade det varit igår hade jag storgråtit, idag känner jag att om även saker går emot mig i arbetslivet nu så kanske det borde vända privat snart så jag blir med barn? : D

Rätt inställning! Tråkigt med jobbet ändå!
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-01-23 16:51:49 följande:
    Jag bor i Kanada och här verkar det vara standard med att kolla HCG. De vill se att det sjunker som det ska när det finns restprodukter kvar. Så man följer hur HCG går ner i exakta siffror. För min del är det skönt, rent mentalt, att kunna se hur siffrorna sjunker. Men jag håller med, VUL är det viktigaste och jag förstår inte att det inte är rutin hemma. Man har ju hört om dom som väntar och väntar på mensen, till slut uppdagas det att det finns rester kvar. Måste vara fruktansvärt.
    Men kan hcg gå ner till noll om det finns rester kvar? Jag har liksom tagit det negativa gravtestet och snabba sänkningen av hcg som ett tecken på att allt borde ha kommit ut. Är det fel?
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-01-23 18:52:42 följande:
    Enligt min klinik kommer jag att få min mens även om jag har rester kvar, de ska komma ut med nästa mens. Och jag kommer ju inte att få ägglossning och mens innan HCG är nere på 0-5, så svaret måste ju vara ja. Eller tänker jag fel? De säger att så länge HCG sjunker och jag inte får kraftiga blödningar, är allt som det ska och dom behöver inte göra någon skrapning. Vilket är skönt, även om jag är lite nervös för att allt inte ska komma ut, då får jag ju skrapas då och läketiden blir längre!

Men jag kommer att få göra ett VUL längre fram för att säkerställa att allt är som det ska men det är väl egentligen bara en säkerhetsåtgärd. Vad jag förstår är det inte standard i Sverige, att göra VUL efter tidiga missfall där allt verkar vara som det ska, och det hade det väl varit om det hade varit absolut nödvändigt. Kanada har inte samma besparingar och neddragningar på sjukvården som Sverige, vilket kanske gör att man har ett annat tankesätt på vad som är rutin och inte.

Jag hade inte oroat mig alltför mycket, kommer mensen som den ska, ska ju allt vara i sin ordning!
    Nej jag är inte så orolig egentligen, nojar bara lite. Jag har ju tänkt försöka bli gravid direkt så kommer äl nu så satsar vi. Och då är man ju rädd att ev rester skulle öka risk för ett tredje missfall...
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-01-23 21:40:33 följande:

Doktorn ringde med resultat av gårdagens blodprov. Mitt HCG är nere på 14! Wohooo vad glad jag blir!

Härligt!
  • Solros78
    Emaria skrev 2014-01-24 14:42:09 följande:

Det var jag som fick "alla" att springa iväg och ta sköldkörtelprov. Nu har jag fått så mitt lilla pyre! Allt såg bra ut och hjärtat slog. Lättnaden är stor och nu firar jag helg! (Genom att sätta mig på en buss i 3,5 h hem till mannen i Sverige. :) )

Åh vad härligt!
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-24 14:52:57 följande:

Var på Vul och allt är borta! Så lättad :)

Tydligen beror smärtan på sammandragningar efter missfallet, kroppen övar.

Då tar jag helg och snart blir det ÄL ;)

Vad skönt!
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-01-24 16:51:36 följande:
    Riktigt dålig stil av en så kallad "vän".. förstår att du inte talade om andra gången.

Angående hälsomötet så tänker jag också att du helt enkelt får tala om för chefen vad anledningen till sjukskrivningarna är så finns det ju ingenting att gå vidare med. 

Då jag berättade för mina chefer upplevde jag en förståelse för min situation. Jag hoppas att du kan känna så också.

Men jag håller med dig. Män förstår inte på samma sätt. 
    Jag berättde för min (manliga chef) vid mitt första missfall, känns bara bra att han vet. Däremot vet han inte om mf nr två men då var jag inte borta något från jobbet mer än ett läkarbesök så det behöver han ju inte veta.
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-01-24 17:08:19 följande:

En fråga! Använder ni mens-appar? Vilka använder ni? Jag har använt p tracker och tycker den har fungerat ganska bra. Men den gick ju inte att ställa om till gravid-läge, så nu står det att jag skulle haft mens för 60 dagar sen. Nåväl. Min fråga är: Vilken dag på missfallet räknar man som mens dag 1? Den dag jag började blöda, eller den dag missfallet konstaterades när klumparna kom ut? Antar det är det sistnämnda?

Trevlig helg på er alla! smile1.gif

Jag kör p tracker, tycker den funkar bra.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-26 10:58:19 följande:
    Nä fy! Aja är inställd på det värsta och om det är så har jag sagt att vi ska vänta till sommaren. Några vänner ska gifta sig utomlands så då kan vi alla åka med med säkerhet samt så kan jag behöva några månader att dricka vin och äta sushi och bara sluta tänka på det här.

Kommer oroa ihjäl mig nästa gång men de "säger" väl att två missfall på rad är vanligt men 3 är inte det så då får man hoppas på tredje gången gillt..

Känns nu som att första barnet är ett mirakel att han kikade ut utan komplikationer .. Kanske är han ett under och egentligen har jag svårt att behålla en graviditet..

Kanske har jävligt lätt att blir gravid men svårt att behålla ..
    Sägs det så? Att två missfall är vanligt nen inte tre? Vem säger det? Och varför skulle det vara så, rent medicinskt?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?