Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
jag använde dom rosa
Tack för hjälpen! Ja, jag förstod nästan det :P Men kan ju alltid hoppas ägget tog tid på sig att släppa, för dagen innan var det mycket svagare resultatstreck :)
Ja, vi får se om två veckor vad detta resulterat i. Jag har väl egentligen inte så bråttom, bara det att jag redan har ett barn fött i december så vill gärna inte bli gravid så BF blir i december igen :P
Ja tack verklien för pepp-ord:) jah dricker oxå vin mer ofta nu (för att jag kan) och på ett sättni allt elände är det rätt skönt att inte va gravid. Måste se det positiva oxå...kan äta vad jag vill, få mig en fylla, stoppa in en snus om jag känner fört, och slippe oron...glad måndag på er *pepp pepp*
Nu ger jag upp, orkar fan inte mer nu. 3 misslyckade inseminationer och ett mf och man biter ihop och fortsätter. Så ringde jag repruduktionskliniken idag för att meddela att försök 4 misslyckades.. Då säger hon "ni kanske ska börja fundera på ivf nu när ni bara har två försök kvar" fick en chock.. Dom har inte sagt något om att man bara får 6 försök!! Vi har i dagsläget lagt ut ca 30 tusen på insemination, och nu ska vi lägga ut 40 på ett ivf? Nej, nu orkar jag inte mer, vill bara ligga här och gråta ifred och tacka Gud för den fina pojken vi redan har.
Hej igen tjejer.
Angående mitt positiva ÄL-test jag fick på morgonen i fredags, är det någon som vet om det kan vara positivt även dagen efter och om det betyder att ägget fortfarande inte släppt då? Nu tog jag som sagt inget test på lördagen då jag inte var hemma men på torsdagen var det mycket svagare än det positiva på fredagen och då kanske det inte släppte direkt. Jag lever på hoppet att ägget kanske släppte på lördagskvällen och det fortfarande finns en liten chans att vårt samlag på söndag morgon kan ha varit befruktande.. Är det någon som vet hur det fungerar? :)
Sen undrar jag om någon vet ifall man kan bli gravid trots ett avbrutet samlag, sambon fick lite prestationsångest på torsdagen så det blev inte avslutat (vilket känns lite surt då det hade varit ett perfekt tillfälle att få till det med tanke på det positiva testet på fredagen) men det pågick ju en stund innan?
Mycket frågor från mitt håll nu men vill ju ha tagit alla chanser man får att bli gravid, känns ju som man vill bli gravid så snabbt som möjligt igen då man skulle varit i v.13 nu och idag skulle vi gjort KUB-testet på morgonen :/