• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-02-02 20:05:49 följande:

jag använde dom rosa
    Jättemärkligt! Har du haft några älkänningar i kroppen under veckan, vid något tillfälle?
  • Solros78
    F89 skrev 2014-02-02 20:06:43 följande:
    Rätta mig om jag har fel men utomkveds är väl att graviditeten inte "sitter" rätt? Och därför kan man göra väldigt tidigt VUL, inte för att se foster eller hjärtslag o dyl., utan just för att se att graviditeten sitter där den ska - i livmodern.
    Nja för när jag var på gynakuten i v 6+3 eller något sådant och de inte såg något alls var de tvungna att ta blodprov vid två tillfällen för att utesluta utomkveds innan ev medicinsk behandling. Därav min slutsats att utomkveds inte syns men det kanske är fel?
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-02 20:32:31 följande:
    Glöm inte det där om sannolikheten för 3 missfall på raken (1-2% risk) och OM det skulle ske en tredje gång så får du utredning och kanske lite progesteron eller annat skoj som hjälper kroppen ..

Man borde ju kunna få det utskrivet efter 2 missfall om man tjatar lite eller har en bra gynekolog/läkare ..

)
    Fast jag har ju fått två barn tidigare utan minsta problem, jag tycker ju att om något fysiskt fel gör att jag får mf borde det ju funnits även då? Dessutom har ju missfallen skett vid helt olika tidpunkt (v 5 och 10) så det borde också tala emot något specifikt fel?
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-03 03:50:33 följande:
    Exakt! Och då är det bara ren otur tyvärr, att det blivit fel vid befruktningen och då ska det väl ändå ta sig på tredje gången :)
    Jag lever på det hoppet!
  • Solros78
    Sapply skrev 2014-02-03 08:32:26 följande:

Tack för hjälpen! Ja, jag förstod nästan det :P Men kan ju alltid hoppas ägget tog tid på sig att släppa, för dagen innan var det mycket svagare resultatstreck :) 

Ja, vi får se om två veckor vad detta resulterat i. Jag har väl egentligen inte så bråttom, bara det att jag redan har ett barn fött i december så vill gärna inte bli gravid så BF blir i december igen :P

Vi kommer ta uppehåll för att inte få decemberbarn igen, vi har redan ett och perioden runt december med allt som är och kalas mm tog nästan knäcken på oss senast. Så alla månader utom december är ok.
  • Solros78
    Bambi32 skrev 2014-02-03 08:41:22 följande:

Ja tack verklien för pepp-ord:) jah dricker oxå vin mer ofta nu (för att jag kan) och på ett sättni allt elände är det rätt skönt att inte va gravid. Måste se det positiva oxå...kan äta vad jag vill, få mig en fylla, stoppa in en snus om jag känner fört, och slippe oron...glad måndag på er *pepp pepp*

mimmih skrev 2014-02-02 22:50:15 följande:Kunde inte sagt det bättre själv! Tack för peppande ord.

Klart att stressen att bli gravid/få missfall igen finns där, men under tiden försöker jag att njuta så mycket som möjligt att blodiga stekar, mögliga ostar, laxnigiri, dricka hur mycket kaffe jag känner för, goda viner?även om det verkar som att jag blir mycket lättare bakis för tillfället. Igår drack jag två små glas vin och idag är jag hur bakis som helst.

Jag njuter mest av att kunna äta vilka mediciner jag vill, framför allt värktabletter, när jag inte är gravid. fast nu när man vill bli gravid går ju inte treo heller förstås men annars.
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-02-03 09:58:51 följande:

Nu ger jag upp, orkar fan inte mer nu. 3 misslyckade inseminationer och ett mf och man biter ihop och fortsätter. Så ringde jag repruduktionskliniken idag för att meddela att försök 4 misslyckades.. Då säger hon "ni kanske ska börja fundera på ivf nu när ni bara har två försök kvar" fick en chock.. Dom har inte sagt något om att man bara får 6 försök!! Vi har i dagsläget lagt ut ca 30 tusen på insemination, och nu ska vi lägga ut 40 på ett ivf? Nej, nu orkar jag inte mer, vill bara ligga här och gråta ifred och tacka Gud för den fina pojken vi redan har.

Nej usch vad jobbigt, stackare!
  • Solros78
    Sapply skrev 2014-02-03 10:17:52 följande:

Hej igen tjejer.
    Angående mitt positiva ÄL-test jag fick på morgonen i fredags, är det någon som vet om det kan vara positivt även dagen efter och om det betyder att ägget fortfarande inte släppt då? Nu tog jag som sagt inget test på lördagen då jag inte var hemma men på torsdagen var det mycket svagare än det positiva på fredagen och då kanske det inte släppte direkt. Jag lever på hoppet att ägget kanske släppte på lördagskvällen och det fortfarande finns en liten chans att vårt samlag på söndag morgon kan ha varit befruktande.. Är det någon som vet hur det fungerar? :)

Sen undrar jag om någon vet ifall man kan bli gravid trots ett avbrutet samlag, sambon fick lite prestationsångest på torsdagen så det blev inte avslutat (vilket känns lite surt då det hade varit ett perfekt tillfälle att få till det med tanke på det positiva testet på fredagen) men det pågick ju en stund innan? 

Mycket frågor från mitt håll nu men vill ju ha tagit alla chanser man får att bli gravid, känns ju som man vill bli gravid så snabbt som möjligt igen då man skulle varit i v.13 nu och idag skulle vi gjort KUB-testet på morgonen :/

Jag tror att det finns naturligtvis en liten chans men ni ska nog ställa in er på att det inte blir något den här månaden.
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-02-03 10:33:02 följande:
    Det är ju svårt att veta när ägget släpper men från positivt ÄL-test brukar man väl säga att ÄL ska ske inom 48 timmar. Hade ni sex på söndagsmorgonen kan det ju räcka om ni har tur. Avbrutet är ju inte en hundraprocentig preventivmetod så visst kan det vara så att någon liten simmare tagit sig fram ändå :). Det är nog bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa!

Jag känner av min ÄL väldigt tydligt och jag har fått ont dagen efter positivt ÄL-test vilket jag tolkat som att ägget släpper då. Sen är det nog olika hos olika personer.

Jag vet hur gärna man vill bli gravid på en gång igen, man tänker hela tiden på hur långt gången man borde ha varit osv. Nu, efter mitt andra mf, är det lite blandade känslor inför att bli gravid igen. Visst vill jag jättegärna men samtidigt är jag så rädd för att det ska bli samma sak igen. Vi ska iaf vänta en mens den här gången och sen får vi se hur det känns.

Ja gick man med skygglappar på och försökte förtränga att man var gravid när man blev gravid efter det första mf kan jag ju tänka mig hur det blir om man blir gravid igen nu. Frågan är om man ens ska testa sig...
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-02-03 13:15:10 följande:
    Testa sig måste man väl kanske.... Om inte annat för att veta om man ska undvika allt det där som man passar på att unna sig när man inte är gravid!
    Jo så är det ju. Och för att veta när man tidigast kan gå på vul och se om något lever...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?