Inlägg från: Zombiemma |Visa alla inlägg
  • Zombiemma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Emaria skrev 2013-09-15 09:01:49 följande:
    Tråkigt. :( Får väl vänta några dagar.

Jag tog ett test igår och äntligen är det blankt!! :)

Vad skönt, då är det bara att börja räkna då

Ja idag är jag sjukt öm om bröstvårtorna och mitt "andra" bim är imorgon så vi får väl se.. Jag har absolut inte gett upp, för jag känner mig tokgravid! "Mös" m maken nu på morgonen och då brukar det alltid komma lite blod så här nära mens, men nej ingenting!
  • Zombiemma
    undrande03 skrev 2013-09-15 11:13:47 följande:
    hej på er igen!

Sitter här och blir inte klok. Fick vad jag trodde var mensen i måndags, världens värk och lite blod.

Väntade mig en ganska stor mens, men icke.. jag har knappt blödit något, och ingenting "färskt" (ursäkta detaljerna) . Har knappt behövt använda något skydd.

Nu har det slutat i stort sett, det är mer någon flytning som kommer.

Men jag känner fortfarande lite värk i magen, inga ömma bröst eller så.

Någon som hade så här efter mf?

Jag tog till och med tester idag (bara för att utesluta) . negativt på både äl & grav.

Kan ju inte känna av äl-symptom redan? Dag 7 i cykeln liksom.. 

Kan det inte vara rester från ditt mf som inte kommit ut? Har du varit på någon kontroll?
  • Zombiemma
    undrande03 skrev 2013-09-15 11:13:47 följande:
    hej på er igen!

Sitter här och blir inte klok. Fick vad jag trodde var mensen i måndags, världens värk och lite blod.

Väntade mig en ganska stor mens, men icke.. jag har knappt blödit något, och ingenting "färskt" (ursäkta detaljerna) . Har knappt behövt använda något skydd.

Nu har det slutat i stort sett, det är mer någon flytning som kommer.

Men jag känner fortfarande lite värk i magen, inga ömma bröst eller så.

Någon som hade så här efter mf?

Jag tog till och med tester idag (bara för att utesluta) . negativt på både äl & grav.

Kan ju inte känna av äl-symptom redan? Dag 7 i cykeln liksom.. 

Kan det inte vara rester från ditt mf som inte kommit ut? Har du varit på någon kontroll?
  • Zombiemma
    undrande03 skrev 2013-09-15 20:39:36 följande:
    jo det måste vara något sånt ..

Har inte varit på någon kontroll då jag var säker på att mensen skulle komma igång. 

Men värken i magen har lagt sig nu, "känner" bara av magen nu, om ni förstår hur jag menar?

Hoppas att "blödningen" kan räknas som mens, och att äl kommer om ca 1 vecka nu.

hur vanligt är det att man blir gravid snabbt igen efter mf?  

Håller med Emaria, tror oxå det viktiga är att inte stressa fram det.. Meeeen jag vet oxå hur svårt det är att inte tänka på det .

Själv är jag på mitt "andra" bim datum idag men ingen mens i sikte.. Har fortfarande sjukt ömma vårtor men Molander är lite lugnare nu, däremot har jag fått ett konstigt sug i magen inte hunger utan som om jag skulle ha magkatarr ungefär.

Får väl testa igen om några dagar om det inte händer nåt!
  • Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-16 15:24:49 följande:
    Håller tummarna!

Är mest trött idag. Det här höstvädret gör en inte direkt pigg...! Längtar till vår resa 19 oktober, en månad kvar!!

Blir Inge avis alls på att få utomlands

Var ska ni?
  • Zombiemma
    undrande03 skrev 2013-09-16 19:04:55 följande:
    jo jag håller med. Absolut! däremot så känner jag nu att om jag skulle berätta för dem att jag varit gravid och fått missfall, så skulle de bli obekväma i situationen, vilket de redan är litegrann. Då de tycker att det är "jobbigt" att jag inte är gravid som dem. De vill ogärna prata om graviditeten osv. men när jag som sagt blir gravid igen, så kommer jag berätta om även mf:et . Känns som om jag berättar för dem innan så "tar jag lite av glädjen" ifrån dem..  Låter luddigt när jag skriver såhär, men någon kanske förstår :) 

Ja jag förstår oxå.. Vi var 2 st på jobbet som var gravida m 2 v emellan innan mitt mf dvs.. Nu märket jag att hon pratar mycket mindre om sin grav..
  • Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-16 17:47:21 följande:
    Seychellerna, bröllopsresa. :)

Wow! Guud va härligt! Perfekt om ni får "tillverka" liten där då
  • Zombiemma

Usch tjejer nu blir jag snart galen här!

Jag är på dag 31 efter mitt mf eller bim +2 och har ju haft så otroligt mycket symptom.. Har superömma bröstvårtor idag och har varit öm över ena sidan av livmodern. För en timme sedan fick jag tokont i hela livmodern så jag gick på toa för att se om det var det. När jag torkade mig kom det en pytteliten blodstrimma på pappret sen inge mer?

Är fortfarande lite öm men inte alls som förut..

Blir knäpp snart, har inte testat sen i fredags men vågar inte heller känner jag..

• Zombiemma
    Zunrose skrev 2013-09-19 17:41:50 följande:
    jag fick ett väldigt tidigt missfall v5..

okay hur vet man om den kommit tillbaka och hur länge blödde ni? 

jag har inte testat mig för tycvker det skulle bara ge falska förhoppningar .. sen för tidigt för att åka till doktorn så de kan kolla om allt är borta..

tack beklagar era också

Beklagar ditt mf .

Jag hade som du ett tidigt mf och testade neg direkt, så mf blev som en vanlig mens. Blödde bara lite i 4 dagar sen var det över. Tror jag hade äl som vanligt och har nu gått över bim. Har haft massor m gravidsymptom så nu väntar jag bara .

Det kan vara svårt att pricka rätt m äl test, kan handla om ett par enstaka timmar du har rätt stegring så chansen är stor att du hade den ändå!

Lycka till!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?