Inlägg från: Zombiemma |Visa alla inlägg
  • Zombiemma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

paron skrev 2013-09-11 09:04:56 följande:
    Nja, 26 sep. Känns som en evighet :)

Förstår det...

Själv är det fre som gäller, men jag vet ju inte exakt efter mf, känner mig lite nervös..

Har haft så himla mycket känningar men jag inbillar mig att det är lite mindre dag.. Har fortfarande molvärk, är yr och lite illamående ibland, men brösten ömmar bara lite så frågan är om jag är skengravid bara? Usch vad jobbigt det här är!!
  • Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-11 10:12:08 följande:
    Jaha, då blöder man igen då... Misstänker att det är utdraget mf även om jag slutade blöda för dryga 2v sen men plussade ju fortfarande förra veckan. Vill ju bara bli normal igen!

Usch, jag känner med dig! Men då borde du ju iaf kunna utgå från den här blödningens start för nästa äl iaf...

Håller tummarna för dig!
  • Zombiemma
    Skorpan89 skrev 2013-09-11 09:47:21 följande:
    Hej allihopa! Jag fick missfall den 20 augusti vecka 6+3. Idag har jag äntligen fått ägglossning igen! Så nu kör vi på. Kommer ta ett gravtest den 27/9 (om jag kan hålla mig så länge). Har tagit sig på första försöket två gånger tidigare, har en dotter på 14 mån så jag vet ju att min kropp "kan" vara gravid. Lycka till allihopa och hoppas vi kan vara gravida tillsammans i en annan tråd snart :)

Beklagar ditt mf! Hoppas det går bättre nu för dig!

Jag har oxå 2 barn sedan tidigare så det är ju en lättnad att kroppen vet vad den gör iaf .

Lycka till!
  • Zombiemma

Lindizzen: jag beklagar verkligen ditt mf

Tror det är väldigt individuellt hur lång tid man blöder och hur lång tid det tar för kroppen att återgå till det normala igen.. Var det ett tidigt el sent mf? Tig kroppen hand om om det själv?

Jag hade ett tidigt och blödde väldigt lite i 4 dagar och sen kom äl som vanligt och nu har jag bim på tidigast fre (beroende på hur lång cykel jag borde ha nu).

Oj vad långt det blev

Lycka till iaf!!

• Zombiemma

Nä nu måste jag få skriva av mig lite! Jag håller på att bli tokig på min kropp.. Jag är på bim -3 (om kroppen är hyfsat tillbaka i form dvs) och jag har följande symptom...

Yrsel, trött, lätt illamående ibland, känningar i fogarna (har haft väldiga problem m mina tidigare grav), bubblig och hård i magen, lätt ömma och ilsnde bröst, massor av molvärk (i typ 2v nu), ilningar i bäcken och magen och lite allmänt irriterad.. Suck! Tror jag får spel snart. Vi har alltid haft lätt för att bli gravida men det här är första gången vi vill bli det, båda våra andra är oplanerade, och det vårt första mf nu oxå (även den grav var oplanerad) Vill bara veta nuuu!

Så nu har jag fått gnälla lite Tack för att ni finns som bollplank tjejer!

• Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-12 20:48:20 följande:
    Hm, vet inte vad kroppen säger mig. Det blev inte så mycket blödning mer än en gång när jag var på toa. Nu kommer det inget brunt heller. Ska ta ett test på söndag tänkte jag och se om jag äntligen kan få negativt! Vill u ha ÄL igen!

Får vissa gravidsymptom/PMS-känningar. Har varit helt labil idag! Och luktkänslig.

Usch vad jobbigt när det bara känns osäkert.. När slutade du blöda "först" så att säga? Har det gått mer än ett par v?

Själv vet jag inte om jag ska våga testa snart, jag har ju verkligen ALLA symptom men är rädd för att jag ska vara skengravid :-/...
  • Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-13 06:51:35 följande:
    Hur många dagar är det sen ÄL? Jag hade inte ett enda symptom, förutom ömma bröst som jag ofta har från ÄL till mens, när jag testade mig förra gången. Inför helgen och ville veta om jag kunde dricka vin och hade en känsla av att det kunde faktiskt vara något... Ta ett test!

Tror det är 13-14 dagar sedan äl, har ju haft molvärk hela den tiden så det känns ju inte som en vanlig cykel iaf.. Men samtidigt har jag aldrig haft mf förut heller sp jag vet ju inte hur kroppen ska bete sig efter det...

Hoppas det visar neg nu då så ni kan få börja om igen!!
  • Zombiemma

Tog ett test nu, orkade inte vänta tills imorn... Negativt såklart., visst det är tidigt men vad håller min kropp på med? Blir snart knäpp!!

• Zombiemma
    Anonym (Sad) skrev 2013-09-14 17:55:32 följande:
    Önskar jag fick men måste vänta upp till 3 mån på Op först. Fick missfall v12 för 2 veckor sedan. Jag visste jag hade en liten utväxt i livmodern polyp? men nu har den växt och måste opereras bort och analyseras innan jag får bli gravid igen. Hoppas mesen kommer igång snart för innan dess blir det ingen Op...

Beklagar verkligen!

Håller tummarna för dig att tant röd kommer snart!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?