• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • HJ0812

Tänker på dig Elas. För mig startade förlossningen på söndagen ändå med vattenavgång. Asta föddes på tisdagen 00:44.

Alvin 081121 Bf 18/7-13
  • Elas

HJ0812: å har du fått nu??? GRATTIS!!!!

Tack för att ni finns här å stöttar, ni är guld värda!!

• Elas

Nu har vi "made some love" här...Och för några timmar sedan var vi på Liseberg å gick i över 3h!
    Kan ju säga såhär att händer det ingenting inom 24h nu så kan både promenad å snusk slängas i Sverker Olofssons soptunna för då är de fan bara bullshit!

• Selina02
    Elas skrev 2013-08-02 19:24:23 följande:

Nu har vi "made some love" här...Och för några timmar sedan var vi på Liseberg å gick i över 3h!

Kan ju säga såhär att händer det ingenting inom 24h nu så kan både promenad å snusk slängas i Sverker Olofssons soptunna för då är de fan bara bullshit!

Haha snart är det din tur! Man tror att det inte händer, men plötsligt så händer det! Håller tummar!!
  • Smuhlan

Elas: tycker fortfarande du ska be om en hinnsvepning! Åk in till FL och KRÄV!!! Jag är 100 på att det satte igång det för mig ändå var min tapp omogen men det funkade!!! Tänker på dig flera ggr per dag och håller tummarna... Håller på o svettas bort... 28 grader i skuggan här...

• essie01

Här har ni en till som börjar bli lagom desperat. Väntar 3 barnet å har 4 dagar kvar till bf. Var hos barnmorskan igår men i den här gudaförglömda kommunen får man inte ens ta av sig trosorna så jag kunde glömma att ens få en kontroll på hur mycket jag öppnat mig än mindre att få en hinnsvepning. Här kollar dom inte ens blodvärdet...längtar till flytten tillbaka till alingsås nu den 15 . Men med min vanliga tur går jag väl över tiden 2v:) fast båda mina barn kommit 1 resp. 2v tidigare.är det många som inte fått än här inne?

• Smuhlan
    essie01 skrev 2013-08-03 12:39:28 följande:
    Här har ni en till som börjar bli lagom desperat. Väntar 3 barnet å har 4 dagar kvar till bf. Var hos barnmorskan igår men i den här gudaförglömda kommunen får man inte ens ta av sig trosorna så jag kunde glömma att ens få en kontroll på hur mycket jag öppnat mig än mindre att få en hinnsvepning. Här kollar dom inte ens blodvärdet...längtar till flytten tillbaka till alingsås nu den 15 . Men med min vanliga tur går jag väl över tiden 2v:) fast båda mina barn kommit 1 resp. 2v tidigare.är det många som inte fått än här inne?

Min hinnsvepning gjordes på förlossningen... BM mottagningen här gör inte heller undersökningar eller hinnsvepning pga blödningsrisken säger dem...

Hoppas du slipper få gå över... Jag fick mitt fjärde barn för två veckor sedan och gick över en vecka precis (har inte gått över med nån av de andra...) de är luriga de där syskonen hehe...
Svar på tråden Vecka 37 i morrn