• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Selina02
    Elas skrev 2013-07-27 21:20:26 följande:
    Okej.. För de kommer nån ibland men verkligen inte regelbundet.. Fick några stycken på raken för ca 4h sen men efter det har de vart NADA!
    Man blir ju lite förvirrad av dessa "spratt"..

Men hur kändes det för er? Alltså, hur gjorde det ont?

....Jag å mina braiga frågor ;)
    Jag hade inga regelbundna värkar alls! Så man kanske inte ska gå på det.

Här är min berättelse i korta drag:
    Jag hade förvärkar till och från onsdag till Söndag. Det ökade i styrka för varje dag. Men det var väldigt oregelbunden hela tiden. När det gör som mest ont så blir man liksom "låst" och kan inte röra på sig. Jag fick blödningar varje dag från torsdag morgon till söndag morgon. Jag var inne på kontroll två gånger eftersom jag upplevde att blödningarna var mycket. På kontroll två fick jag en hinnsvepning. Dagen efter gick slemproppen på morgonen. Ca kl. 20.00 började jag få värkar, men som sagt inte alls regelbunden, det kunde gå en halvtimme också vissa gånger. Men värkarna gjorde ont och vi åkte till Förlossningen kl. 24.00. Jag var 3 cm öppen. Värkarna blev ondare och jag var helt slut. Jag fick en blandning av sömnmedel, panodil och nåt annat, så att jag kunde vila lite. Jag tror att jag sov ca 1 timme. Kl. 04 gick jag på toa och såg att mitt vatten hade runnit. Jag hade öppnat mig 5 cm. Jag skulle föda....jag gick med en lakan runt rumpan och benen till förlossningsrummet, med mannen och barnmorskan, och jag hade jätteonda värkar. Jag hade öppnat mig 10 cm, på bara en halvtimme!! Jag hann inte få någon smärtstillande alls, utan skulle krysta!! Jag kommer ihåg att jag skrek att jag ville ha kejsarsnitt, EDA....osv...men som tur gick det fort och vår gosse var ute kl. 06.21

• Smuhlan

Min latensfas började (vad jag tror) i och med att jag gjorde hinnsvepningen som frisatte de hormoner som gör att en förlossning startar. Efter den fick jag oregelbundna värkar. De kom mellan 5-30 minuters mellanrum, gjorde några timmars uppehåll (på Onsdagen var detta) för att sedan börja igen. Slemproppen släppte på onsdag kväll (4 timmar efter jag gjorde hinnsvepningen)... På torsdag morgon/förmiddag var det rätt lugnt och oregelbundet men det satte igång på eftermiddagen efter min dag i sängen, med tio minuters mellanrum, men jag vägrade klocka dem ordentligt. Satt mest på pilatesbollen och vaggade... På kvällen var de hårdare och ondare och fortfarande med tio minuter mellan. Gjorde uppehåll vid 23.30, till 03.11, då jag måste ha gått ur latensfasen till öppningsfasen... För då började ju värkarna komma tidigare... Klockan 07.58 dagen efter föddes Elvis

• Elas

Tack för att ni delar med er, roligt att få läsa era historier.
    Ingen dån riktig värk här på över 24h, så det är nog ingenting på G nån stans här. Börjar kännas som om min kropp inte är gjord för varken att vara gravid eller föda barn.. Blir väl säkert 2v över tiden å sen ytligare en igångsättning som inte "fungerar" å slutar i ytligare ett akut snitt! Det är väl bara att acceptera..

Känner mig oerhört pessimistisk idag!

• HJ0812

Elas jag känner mig också pessimistisk idag. Inga känningar alls. Jag blev snittad förra gången pga vattenavgång och sätesläge.

Alvin 081121 Bf 18/7-13
  • Elas

Ja fyyyy, vi får tycka synd om oss själva idag!
    Okej oj!! Såpas tidigt med! Vad sjukt att det kan skilja sig så från FL till FL!!

• Elas

Så sjukt ont i korsryggen, det strålar både fram och ner mot rumpan. Känns nästan som man blir bajenödig emellanåt, kan inte sova pga värken och har just nu vetekudde för att lindra...
    Orkar inte bli lurad fler ggr nu, man börjar ju tro att man är paranoid el nått!!!!
    Snälla hjälp mig, varför håller det på såhär?

• Smuhlan
    Elas skrev 2013-07-28 12:25:16 följande:
    Så sjukt ont i korsryggen, det strålar både fram och ner mot rumpan. Känns nästan som man blir bajenödig emellanåt, kan inte sova pga värken och har just nu vetekudde för att lindra...

Orkar inte bli lurad fler ggr nu, man börjar ju tro att man är paranoid el nått!!!!

Snälla hjälp mig, varför håller det på såhär?

Tror fortfarande att det är latensfasen som håller på... Den kan ju vara lurig... Det låter som så på dina beskrivningar av SD... Håller tummarna nu!!! Lider med dig/er i denna värme... Själv är jag en svettpöl...
  • Elas

Tack Smuhlan! Nu har vi kört färdknäppen med.... Inne på BF dagen nu!

• Elas

Gråter helt hysteriskt! Jag vill inte gå till MVC imorn!!! Jag har brutit ihop helt, jag vill inte mer!!

• Eilem

Hej alla, får se om man hinner skriva nått. Inte mkt man hinner mellan att passa sonen och lillan medan sambon renoverar både taket och övervåningen. Varför är man så dum att man ska göra ALLT samtidigt?

Förstår dig Elas, allt känns hopplöst när man inser att man måste gå över. Men jag var nog så blind över hur allt skulle kännas så förra helgen när hon föddes hade jag tydligen mkt förvärkar i ryggen som jag inte reagerade på. Jag hade små värkar var fjärde minut på fredagen och på lördagen hade jag ont i ryggen hela dagen. Och på kvällen så duschade jag för att lindra värken. kl kvart i två så började allt. Och all värk satt i ryggen. Och 3.5h senare så var hon ute.

Du ska nog se att det startar när du minst anar det, en liten tröst men du kommer ju bara närmare din bäbis, för varje timme som går. (Förra helgen var jag grymt less, jag var så sur och hade gett upp på att hon skulle komma. Och pag bom så kom hon :) ) 

Svar på tråden Vecka 37 i morrn