• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Smuhlan
    Elas skrev 2013-07-22 19:34:34 följande:
    Jag är så okontrollerad idag, har ingen motorik eller kontroll alla.

Å jag är verkligen SÅ arg, jag tål ingenting!

Vill bara gråta, skrika och slå på något (typ en vägg el dörr).. Jag vill ha sönder nått.. Shit jag är verkligen arg!

Jag tror att du kommer föda barn inom de närmaste dagarna...!!! Känner liksom igen det där från i onsdags och torsdags..
  • Elas

Jag hoppas du har rätt Smuhlan, tycker synd om de människor som behöver vistas i min närvaro när jag är så arg!
    Hoppas jag kan vara lite gladare idag!

Hela natten har jag drömt att det drar igång.. Går ju upp och kissar 1gång/timmen så varje gång jag somnat om har jag drömt att det är på G.. Så blir man lika ledsen varje gång man vaknar å märker att inget händer.

Ska till MVC idag, får se vad hon säger..

• Smuhlan
    Elas skrev 2013-07-23 07:34:05 följande:
    Jag hoppas du har rätt Smuhlan, tycker synd om de människor som behöver vistas i min närvaro när jag är så arg!

Hoppas jag kan vara lite gladare idag!

Hela natten har jag drömt att det drar igång.. Går ju upp och kissar 1gång/timmen så varje gång jag somnat om har jag drömt att det är på G.. Så blir man lika ledsen varje gång man vaknar å märker att inget händer.

Ska till MVC idag, får se vad hon säger..

Tycker du ska ringa FL o be om en hinnsvepning... Min tapp var ku helt omogen, men tydligen inte ändå eftersom svepningen funkade... Men be dem göra en ORDENTLIG en... Det kan göra ont, men det är ju för ett gott syfte
  • Elas

Har åkt på de fantastiska, mysiga hemorrojderna nu med.. JÄVLAR vad ont det gör!!!! Detta fick jag inte förra gången.. Pinsamt att visa upp sig "där nere" nu ju :(

• Smuhlan
    Elas skrev 2013-07-23 08:14:11 följande:
    Har åkt på de fantastiska, mysiga hemorrojderna nu med.. JÄVLAR vad ont det gör!!!! Detta fick jag inte förra gången.. Pinsamt att visa upp sig "där nere" nu ju :(

Äsch de är vana.. Men det finns en bra salva som lindrar och minskar dem... Fick såna med min andra...
  • Elas

Har införskaffat salva och hoppas det blir bra!
    Var på MVC idag och mitt blodtryck låg på gränsen, så jag ska tillbaka imorn å lämna urinprov samt ta ett nytt blodtryck!
    När jag berätta om hur jag kände så flinade hon och sa att hon tyckte det lät bra.. Eftersom då är det som det ska, vet inte hur man ska tolka de men..

• Smuhlan

Elas: men hinnsvepte hon? Hoppas salvan funkar... Hmm ja det måste va svårtolkat... Luriga de där barnmorskorna... Håller fortfarande alla tummar o tår jag kan hitta för din skull!!!

• Elas

Nej, ingen hinnsvepning.
    Men just nu känns det bra med allt (utom rumpan). Så jag känner mig rätt lugn i det hela på något konstigt sätt... Konstigt hur man kan ändra sig från dag till dag!

• Smuhlan
    Elas skrev 2013-07-24 00:09:22 följande:
    Nej, ingen hinnsvepning.

Men just nu känns det bra med allt (utom rumpan). Så jag känner mig rätt lugn i det hela på något konstigt sätt... Konstigt hur man kan ändra sig från dag till dag!

Ja hormonerna kan verkligen spela en ett spratt och de kan ju göra en tokig... Skönt att du mår bättre idag... :)
Svar på tråden Vecka 37 i morrn