• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • HJ0812

Oj, ipaden ändrade ditt namn utan att jag såg det.

Alvin 081121 MA v.9 juni-12 Bf 18/7-13
  • Elas

Det verkar inte vara någonting, jag har inte haft ont sen inatt!!!

• HJ0812

Det är så tråkigt att lurad hela tiden! Jag känner mig lite konstig idag. Konstigt knip i magen och är extremt trött. Trötthet kan ju förstås bero på värmen. Jag bor fem minuter från förlossningen så det är skönt.

• Smuhlan
    Elas skrev 2013-07-27 15:54:45 följande:
    Det verkar inte vara någonting, jag har inte haft ont sen inatt!!!

Googla latensfas :) tycker ändå det låter som du är i den ;)
  • Selina02

Elas: det är nog latensfasen! Jag hade så ungefär 4 dagar innan det drog igång. Värkarna kommer och går och man fattar inte vad som händer.

• Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-27 18:22:27 följande:
    Elas: det är nog latensfasen! Jag hade så ungefär 4 dagar innan det drog igång. Värkarna kommer och går och man fattar inte vad som händer.

Precis så är det ju :) bra beskrivet...
  • Elas

Okej.. För de kommer nån ibland men verkligen inte regelbundet.. Fick några stycken på raken för ca 4h sen men efter det har de vart NADA!
    Man blir ju lite förvirrad av dessa "spratt"..

Men hur kändes det för er? Alltså, hur gjorde det ont?

....Jag å mina braiga frågor ;)

• HJ0812

Vad jag förstår så kan latensfasen kännas helt olika. En del märker knappt av den och en del får så ont att de blir inlagda. Jag hann inte uppleva den med mitt förra barn eftersom han föddes med akut snitt i v 32. Räknas därför som en förstföderska. Trodde att det skulle komma igång idag men nu sitter jag här och känner inget.

• Elas

Okej.
    Får man fråga varför akut snitt?
    Jag blev igångsatt förra gången men minns inte riktigt hur jag kände.. Var ju rätt tidigt öppen 2cm förra gången (i ve 35 tror jag).
    Och jag trodde det skulle gått igång för mig natten till idag men nähä, idag har jag inte haft mkt ont!

Svar på tråden Vecka 37 i morrn