• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Smuhlan

Elas: hur går det?

Själv har jag haft feber i stort sett hela veckan... Tror min kropp skriker på mig eftersom jag inte tagit det speciellt lugnt... Har mått bättre idag men är helt slut känner jag... Elvis blir en vecka (redan???) idag...

• Smuhlan
    HJ0812 skrev 2013-07-26 22:32:28 följande:
    Jag har smugit i bakgrunden men jag är kvar :). Är på BF +8 idag.

Håller tummar för både dig och elas att det drar igång (och alla andra som är i tråden och väntar).... Heja kramar till er
  • Elas

Smuhlan: du måste försöka vila dig så du inte blir ännu sjukare.
    Är det redan en vacka?! Oj jösses!!!

Själv vankar jag runt då jag har ont ont ont, vet inte om det är värkar eller inte.. Vågar inget tro.. Och just nu som jag inte vill att det drar igång så hade det ju vart typiskt!

Vart å gjort nr 2 idag en sisådär 5ggr... Samt brösten har växt en halv kupa på 5h.. Vet inte hur man tolkar det?

• Smuhlan
    Elas skrev 2013-07-26 23:42:11 följande:
    Smuhlan: du måste försöka vila dig så du inte blir ännu sjukare.

Är det redan en vacka?! Oj jösses!!!

Själv vankar jag runt då jag har ont ont ont, vet inte om det är värkar eller inte.. Vågar inget tro.. Och just nu som jag inte vill att det drar igång så hade det ju vart typiskt!

Vart å gjort nr 2 idag en sisådär 5ggr... Samt brösten har växt en halv kupa på 5h.. Vet inte hur man tolkar det?

Låter som när mitt kom igång... Vågade inte tro det först.... :)
  • Elas

Haft värkar från å till hela natten. Vaknat då och då och halv sovit genom några...
    Nu är det puts väck igen, blir inte klok på detta. Men nu har jag fått mer och mer SD, förvärkar, ont över lag de senaste 3 dagarna. Smärtan dessa dagar har både ökar i styrka och att de kommer betydligt oftare. Så det känns ju som att det närmar sig. De flesta tror att det kommer dra igång på söndag, vilket hade passat mig perfekt då min mamma kan vara barnvakt igen!

• HJ0812

Hoppas det drar igång nu då. Jag har get upp tanken för jag har blivit lurad så många gånger nu. Är inställd på igångsättning på fredag. Gjorde ultraljud igår och allt var bra. Hade nästan hoppats att det skulle vara för lite vatten så de kunde sätta igång tidigare. Hon väger redan 3900. Mitt första barn vägde 1900 så det är ju lite skillnad.

Alvin 081121 MA v.9 juni-12 Bf 18/7-13
  • Smuhlan
    Elas skrev 2013-07-27 09:21:45 följande:
    Haft värkar från å till hela natten. Vaknat då och då och halv sovit genom några...

Nu är det puts väck igen, blir inte klok på detta. Men nu har jag fått mer och mer SD, förvärkar, ont över lag de senaste 3 dagarna. Smärtan dessa dagar har både ökar i styrka och att de kommer betydligt oftare. Så det känns ju som att det närmar sig. De flesta tror att det kommer dra igång på söndag, vilket hade passat mig perfekt då min mamma kan vara barnvakt igen!

Latensfasen låter det som ;) blir nog barn i morrn :D
    HJ0812 skrev 2013-07-27 09:33:34 följande:
    Hoppas det drar igång nu då. Jag har get upp tanken för jag har blivit lurad så många gånger nu. Är inställd på igångsättning på fredag. Gjorde ultraljud igår och allt var bra. Hade nästan hoppats att det skulle vara för lite vatten så de kunde sätta igång tidigare. Hon väger redan 3900. Mitt första barn vägde 1900 så det är ju lite skillnad.

Kanske inte är till nån tröst, men enligt mig gör det lika ont att föda en liten som en större hehe... Min tvåa vägde 2,9 och fyran nu vägde 3,8... Samma smärta och samma lycka :) men hoppas det drar igång snart
  • Elas

HJ0812: ja, jag känner mig med lurad, om och om igen! Nu har jag ju inte ont alls!!!!
    Hoppas du får innan fredag, annars är de ju gott att du har ett datum då du vet att graviditeten är över :)

Smuhlan: ursäkta min okunskap men vad innebär egentligen latensfasen?
    Nu har jag ju som sagt inte ett dugg ont längre..... Blir kluven...

• HJ0812

Smuhlan tack. Har inte fött vaginalt förut så jag har ingen aning. Med storleken tänkte jag mest om vi kommer att tycka att bebisen är stor i jämförelse med vårt första. Antagligen har vi glömt det och kommer att tycka att hon är liten ändå.

Alvin 081121 MA v.9 juni-12 Bf 18/7-13
Svar på tråden Vecka 37 i morrn