millus3 skrev 2013-12-19 23:36:45 följande:
Kan tänka mig att det måste vara mycket känslor! Det går ju inte föreställa sig hur det kommer kännas att helt plötsligt vara mamma och pappa men det måste vara något bland det häftigaste när man får se vem det är som har gömt sig därinne i 9 månader. Och det där med oron kommer säkert att släppa efter ett tag...Jag kommer säkert stå som en hök över våran när den sover i början. Det är ju en del av mammarollen att oroa sig tror jag. Hoppas att det går bra med mjölken nu och njut med din lilla familj. Grattis igen! :)
Ja, det är absolut det bästa och det häftigaste man kan vara med om. Som min sambo säger till alla; det går inte beskriva med ord, det är bara de som varit med om det själva som förstår!
Ja, man kommer nog att oroa sig mer eller mindre hela livet.
ev127 skrev 2013-12-20 09:57:03 följande:
Men vad liten o söt. Riktigt fin är han Igelkotten.. förstår att du inte kan sluta titta på honom. Lät som du hade en ganska lagom snabb förlossning iaf. Nu börjar man verkligen tänka på hur sin egna ska bli.
Va skönt att ni fick rum med egen toa o dush. Vi har BB sthlm som första val o sen danderyd. Hoppas på eget rum iaf.
Hur känns det att vara hemma nu då? Sover han mycket eller håller han er vakna?
Jättekram till er som fått era små sötnötar.
Tack! :) Ja, absolut. Jag har inget att klaga på nu egentligen.. men när jag var inne i det så ville jag bara skrika att de skulle ta ut honom med kniv! Man tänker inte så rationellt när man har värkarna.
Vi sov första natten hemma inatt och det gick superbra! Amningen fungerar bra och han suger så fint. Man måste ju väcka honom var tredje timme för att han ska äta nu den första tiden, så det påverkar ju sömnen. Han väcker oss (mig) bara för att äta. Men jag vaknar innan han skriker, han gnyr bara lite och slickar sig om munnen och på händerna, och då vet man att det är dags för käk! Men vi sov riktigt bra inatt alla tre! :) Vi njuter allt vi kan medan han är så här snäll. Enda gången han skriker är när vi byter blöja eftersom han tycker det är kallt.

"Normaltillståndet" just nu. En snäll sovande bebis :)