Felinne skrev 2013-06-02 15:10:30 följande:
Hej, jag var inte med i tråden "1a barnet BF december 2013" men tyckte det såg så härligt ut med lite barnkläder att jag genast favoritade den här tråden. Hoppas det är okej. Dock har jag varken mage eller grejer att visa upp själv. Än ;)
Ni som har börjat köpa kläder, vad köper ni för storlekar? Blandar ni med plagg till nyfödda upp till ett år eller hur tänker ni? Jag satt nämligen och kollade på KappAhls (Newbie) ekologiska kläder och blev lite fundersam om storlekarna. Sedan tänkte jag även fråga om ni köper från affärer/blocket/tradera/second hand eller blandar hej vilt? Har ni några tips på bra inköpsställen? (Både vad gäller grejer till barnet och gravidkläder)
/F
Absolut, det är inga problem :)
Är du i en tidig graviditet eller försöker du bli gravid? :)
Jag har köpt plagg i strl 50 & 56 än så länge, men det börjar bli dags att gå upp lite till i storlek om jag ska köpa mer plagg så det inte blir för mycket av en storlek ;)
Jag har köpt från både tradera och en second hand-butik, men även nytt från h&m och kappahls newbie. Vi har inte köpt så mycket saker än då jag tycker det är liite för tidigt, det har mest blivit kläder än så länge :)
Graviditetsplagg har jag bara köpt nytt än så länge från h&m (3 plagg), men kommer även att få låna kläder av bekanta.