Inlägg från: igelkotten01 |Visa alla inlägg
  • igelkotten01

Bildtråd 1sta barnet BF December 2013

Lindex har kläder med Mumin vet jag :)

• igelkotten01
    Hannah8401 skrev 2013-10-21 13:21:43 följande:
    Detta är allt hittills. Vi vet att vi ska få en pojke, men alla de här kläderna hade väl gått fint till en flicka också? Det behöver ju inte vara speciella färger för att det är ett visst kön, jag tycker faktiskt det är ganska tråkigt när man går in en affär och de har en sida med blått till pojkar och en sida med rosa till flickor. Klä bebisen i de kläderna du tycker är fina, bebisen bryr sig knappast, det är bara folk runtomkring, och det är bebisen välmående som är mest viktigt:)

Det är bara den randiga uppe till höger som är strl 50, sen är resten 56 eller större, jag vill inte heller köpa för små kläder, men nu när jag vet att han inte blir en väldigt stor bebis så kanske jag borde köpa lite mer i strl 50 så han slipper drukna i det andra i början:)
    Ja, allt handlar om vilken inställning man själv har. Jag tycker det du har valt skulle passa på både en flicka och en pojke. Vi har vissa blåa plagg, men de skulle också en tjej lika gärna kunna ha. Har även en onepiece med rosa detaljer som vi kommer ha till vår pojke. Jag hoppas på att kunna hitta lite rosa pikétröjor och sånt till vår kille när han är lite äldre. Tror han kommer få bruna ögon och då kommer han troligtvis passa i rosa lika bra som sin pappa :)

I alla fall, det jag ville komma fram till var att jag också tycker det är tråkigt med så könsindelade klädavdelningar i butiker. Mer blandat hade varit bra!
  • igelkotten01

Var och beställde tapeter till radhuset idag.. hade svårt att bestämma mig för vad jag ville ha i barnrummet, men fastnade för den här från Kaspar & Saga II tillslut:

• igelkotten01

Haha gömde visst bilden, men här är den! ^

Eftersom den kommer bli en fondvägg (resterande väggar i vitt) så är det lätt att komplettera med andra färger som grönt, gult, lila, rosa osv. Får hoppas det känns bra när den väl sitter uppe! :) Jag lovar att visa bilder när barnrummet är klart!
  • igelkotten01
    Felinne skrev 2013-10-22 16:59:11 följande:
    Vilken skön färg! Grått är en av mina favoritfärger men ändå har jag väldigt länge själv haft den här på önskelistan till vårt framtida hus och tillhörande barnrum www.mrperswall.co.uk/node/2643 3386 
    Känns svårt att bestämma sig när det finns en sådan härlig uppsjö med färger, mönster och strukturer

När man kopierar länken hoppar den bara till startsidan för mr perswall?
  • igelkotten01
    Felinne skrev 2013-10-22 16:59:11 följande:
    Vilken skön färg! Grått är en av mina favoritfärger men ändå har jag väldigt länge själv haft den här på önskelistan till vårt framtida hus och tillhörande barnrum www.mrperswall.co.uk/node/2643 3386 
    Känns svårt att bestämma sig när det finns en sådan härlig uppsjö med färger, mönster och strukturer

Ireth81 skrev 2013-10-22 17:00:07 följande:
    Den var super fin!! Kul o få inspiration. Var hos en vännina som ska ha i feb och hon hade vit fondvägg med blå stjärnor. Jag tycker det är kul o se lite andra motiv än de "klassiska" barntapeterna som Nalle puh, disney m flr :D

Ja, vi hade svårt att bestämma vilken färg vi skulle ha, men tillslut så blev det denna :) Renoveringen är i full gång nu och om 3 veckor ska vi flytta in. Så efter det kommer jag nog lägga upp bilder på barnrummet allt eftersom det börjar ta form :)
  • igelkotten01
    Hannah8401 skrev 2013-10-22 18:00:55 följande:
    Igelkotten, ja mera blandade färger
    Det var fina tapeter! Så roligt att inreda ett helt rum till bebisen, vi bor så litet så vi har inget extra rum. Men någon gång i framtiden
    Tack, jag hoppas de känns bra när de är uppe på väggen! Äh, det behövs egentligen inte något eget rum det första året i alla fall. Kanske längre? Men då vi ändå har 3 sovrum så får ett bli ett barnrum även om han kommer sova inne hos oss första tiden :)
  • igelkotten01
    Emelius skrev 2013-10-24 20:58:14 följande:
    Jag är beräknad till 14 december men har hört att förstföderskor oftast går över tiden :S Jag tror h*n ligger med huvudet neråt iaf trots att bm inte kunde känna det när vi var där senast för ofta kommer det en liten rumpa och trycker uppe under revbenen och sparkarna kommer alltid på höger sida av magen :p dessutom känner jag bebisens hicka nere till vänster i magen plus vad jag tror är händerna som håller på o småboxas i de nedre regionerna :p
    Min bebis buffas och rör sig på samma sätt som du beskriver att din gör! :) Tror också han ligger med huvudet ner (min BM trodde det med, men skulle inte kolla förrän nästa gång vi ska dit).
Svar på tråden Bildtråd 1sta barnet BF December 2013