Hannah8401 skrev 2013-10-21 13:21:43 följande:
Detta är allt hittills. Vi vet att vi ska få en pojke, men alla de här kläderna hade väl gått fint till en flicka också? Det behöver ju inte vara speciella färger för att det är ett visst kön, jag tycker faktiskt det är ganska tråkigt när man går in en affär och de har en sida med blått till pojkar och en sida med rosa till flickor. Klä bebisen i de kläderna du tycker är fina, bebisen bryr sig knappast, det är bara folk runtomkring, och det är bebisen välmående som är mest viktigt:)
Det är bara den randiga uppe till höger som är strl 50, sen är resten 56 eller större, jag vill inte heller köpa för små kläder, men nu när jag vet att han inte blir en väldigt stor bebis så kanske jag borde köpa lite mer i strl 50 så han slipper drukna i det andra i början:)
Ja, allt handlar om vilken inställning man själv har. Jag tycker det du har valt skulle passa på både en flicka och en pojke. Vi har vissa blåa plagg, men de skulle också en tjej lika gärna kunna ha. Har även en onepiece med rosa detaljer som vi kommer ha till vår pojke. Jag hoppas på att kunna hitta lite rosa pikétröjor och sånt till vår kille när han är lite äldre. Tror han kommer få bruna ögon och då kommer han troligtvis passa i rosa lika bra som sin pappa :)
I alla fall, det jag ville komma fram till var att jag också tycker det är tråkigt med så könsindelade klädavdelningar i butiker. Mer blandat hade varit bra!