Inlägg från: igelkotten01 |Visa alla inlägg
  • igelkotten01

Bildtråd 1sta barnet BF December 2013

Nu testar jag via datorn.. hoppas det funkar bättre! :)
  • igelkotten01
    Hannah8401 skrev 2013-12-04 19:54:58 följande:
    Tack allihop! Nu ser jag igelkotten! Vad mysigt det ser ut

Varsågod, och tack själv! :) Det är inte klart ännu, men han kommer ju inte vistas där inne första tiden ändå! ;)

Tidigare kände jag att jag ville att han skulle komma i Januari.. men ju närmre bf jag kommer, desto mer hoppas jag på att han kommer tidigare, gärna innan jul! Börjar bli less nu.. vill ha min skrutt utanför magen! :)

Har senaste veckorna fått höra av många att min mage är liten, och jag upplever själv att den inte har vuxit så mycket.. däremot har den sjunkit! Den sjönk jättemycket bara över en natt tycker jag.. någon annan som känner samma? Är lite nojig och orolig att det skulle vara nåt knas.. BM fick samma sf mått 2 gånger i rad (2 veckors mellanrum) sen fick vi komma tillbaka och mäta igen och fick + 1cm.. men känner mig ändå lite orolig fast att hon sa att det var helt normalt!

Ja, nu fick jag skriva av mig lite.. ska ta mina svullna fötter och lägga mig och sova nu!

• igelkotten01

Tack tjejer. Har fått en extra tid hos barnmorskan imorgon, så ska mäta magen och kolla en extra gång. Troligtvis är det inget konstigt.. Men det känns bättre att kolla upp!

• igelkotten01

Har kollat nu, och det var inga konstigheter. Magen har sjunkit och därför upplevs den troligtvis som mindre.

Spännande musiknonstop! Vilka tecken har du på att det är på G? :)

• igelkotten01
    Musiknonstop skrev 2013-12-06 17:16:07 följande:
    Vad skönt Igelkotten!

Vattnet har skvätt ut lite då och då sedan 5:45 i morse. Tydligen går inte vattnet i en flod när barnet är fixerat, så köp hem stooooooooraa binder/inkontinensskydd mina vänner! 

Har inte fått några värkar än, bara sammandragningar, så vi har varit inne och kollat så allt ser bra ut (det gjorde det) och sätts igång i morgon em om det inte startat av sig självt. Så inom några dygn har vi bebisen här! (Behöver jag säga att vi äntligen fick tummen ur och packade klart bb-väskan i morse? Nu behöver vi bara ta ikapp 3-4 veckors profylaxtränande som uteblivit, över natten.) =) 
    Åh vad spännande! Stort lycka till!! :)
  • igelkotten01
    millus3 skrev 2013-12-06 18:44:43 följande:
    Härligt Igelkotten! Va skönt att du fick det bekräftat. Man oroar ju sig för det mesta och det kommer väl inte bli lugnare när bebisen är utanför magen. :)
    Musiknonstop - Lycka till! Tänk att du snart har din lilla/lille hos dig, så mysigt!

Ja, det var skönt!

Nu är det 17 dagar kvar till bf, men jag tror att han kommer stanna inne längre än så. Frågade sambons mamma om hon gick över tiden med honom, och det hade hon gjort - hela två veckor till och med! Enligt forskning är det genetiskt när bebisen väljer att komma ut, och om man räknar på ett snitt mellan mig och sambon väljer han att komma ut på bf + 10,5! Vilket skulle innebära att han kommer 2-3 januari. Det gör inget att han blir ett 2014-barn. Antingen kommer han innan jul (vilket inte är så troligt) eller så kan han vänta till januari.. eller? Åh jag vill ju ha honom nuuu! ♥ :)

Så mycket kärlek! :)

• igelkotten01

Haha, jag tar det såklart med en nypa salt ;) Men ställer hellre in mig på att han kommer sent! :) Finns inget jag kan göra för att påverka när han kommer ut i alla fall :) Bara han kommer ut frisk med 10 fingrar och 10 tår så är jag glad! Då kan han komma när han vill :)

• igelkotten01

Haha, jag kommer garanterat vara bland de sista med ev127! :P

Åh vad spännande musiknonstop! Lycka till!! Ser fram emot uppdateringen sen :)

• igelkotten01

Grattis igen till lilla Lucas! Så underbart!! :) Tack för tipsen inför förlossningen med. Vi har packat det mesta redan, vissa saker som inte går packa än står på en lista som vi får bocka av när det är dags. Det kommer säkert bli överflödigt med saker, men hellre det än att sakna något som du säger! :)

Svar på tråden Bildtråd 1sta barnet BF December 2013