Inlägg från: igelkotten01 |Visa alla inlägg
  • igelkotten01

Bildtråd 1sta barnet BF December 2013

Skrutten idag när vi gick på promenad <3
  • igelkotten01
    Kobran skrev 2014-01-07 15:34:47 följande:
    Musiknonstop : Känner bra igen din situation! Vilma hade riktigt ont i magen, det blev bara värre dag för dag och det sluta med att fröken sov på 18 timmar bara 3 :( Igår bytte vi d dropp till en annan, och det är som om vi fått en ny bebis! Hon sover nu efter att jag ammat, försöker rapa henne mera och massera magen och så ligger hon hur nöjd som helst.

Idag var jag ute första gången på lång promenad, 40 min med barnvagn o hund, så härligt! Tror min foglossning försvunnit nästan helt, har inte ens ont nu efteråt! Kände mig så lycklig, äntligen kan jag gå igen utan smärta o så har lillen det bra igen :) det är dom små sakerna!

phpn2xGDh47125.jpg
    Bytte vilka D-droppar mot vilka?

Vad liten och söt hon är i den stora vagnen :)
  • igelkotten01
    Ireth81 skrev 2014-01-09 07:05:19 följande:
    Min älskade hårboll haha han har rejäll kalufs. Nu Börjar det vända äntligen, så nu ska vi flytta till familjeenheten så vi kan ni mer tillsammans.

Men vad mycket hår! :) Gulligt! Vår kille är så gott som skallig :P

Skönt att det börjar vända!

• igelkotten01

Var på BVC idag och mätte och vägde vår skatt. 51 cm och 3970g är han nu! +3 cm och +730g sedan födseln (3 veckor). Skönt att han går upp och växer som han ska :)

• igelkotten01
    turkos77 skrev 2014-01-09 17:54:23 följande:

Va också på bvc idag. Lilleman har gått upp 800 sen han skrevs ut. 500 sen födsel. Hon va lite orolig över att han fortfarande bajsar grönt bara. Att det borde gå över till gult. Ska nu utesluta choklad o vitlök från min kost flr att se om det hjälper. phpyrmC6y45169.jpg

Skulle vitlök och choklad kunna vara anledningen till att han bajsar grönt? Bajsar han mycket eller lite när han bajsar?

Elton bajsar oftast en gul grynig sörja.. Men ibland är det väldigt lite (som en 50-öring i storlek) och mer grönt.

Skönt att han gått upp i alla fall :)
  • igelkotten01
    turkos77 skrev 2014-01-09 21:42:45 följande:
    Ja det kunde det va. Hrönt tyder tydligen på att det rinner genom tarmen snabbt. Att den kan vara lite retad. Sonen bajsar enbart grönt och mycket. Igår skrev jag ner det. 9 ggr, stora lass. Därför han är kinkig med, orolig mage.
    Okej! Hoppas det hjälper med att plocka bort vitlök och choklad ur kosten!
  • igelkotten01
    ev127 skrev 2014-01-10 22:54:34 följande:

Vem av er liknar er bebis? Ser ni några drag från er än?

Min pojke liknade pappa jättemycket när han först kom ut men nu ser jag mer av mig från näsan och ner. Men näsa o ögon är pappas... smile5.gif

När han kom ut var han först lik sin farbror och farfar, men efter några timmar var han väldigt lik min pappa, alltså morfar. När vi sen kollade bilder från när jag var liten var han väldigt lik mig över ögonen!

Nu när han är 3 veckor har han blivit mycket mer lik sin pappa. Han har sin pappas näsa och överläpp. Vi båda har långa ögonfransar, så det har han ärvt ;) Ögonfärgen blir troligtvis brun, det är också från pappa.

Men han är en blandning och det skiftar lite från dag till dag.. Men jag själv ser att att blir mer och mer lik sin pappa :)
Svar på tråden Bildtråd 1sta barnet BF December 2013