• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Här på förlossningen gör de sen avnavling. De gör självklart allt för att man ska spricka så lite som möjligt med. Är det kanske olika på olika sjukhus?

• oldy

Vad många det är som fått sina bebisar innan BF. Ska inte det vara ovanligare?

• oldy
    Stora My skrev 2013-08-21 18:36:22 följande:

Oldy: som förstföderska gick jag 8 dagar över. Läste det statistiskt stämmer in första gången. Andra gången blev det 2 dagar innan bf.

Jag vill verkligen inte gå över, men det är mitt första så man kan väl räkna med det..
  • oldy

Jag är inställd på att gå över men bebisen är mer än gärna välkommen nu! Går in i vecka 38 imorgon så den är ju färdigbakad

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-21 21:42:41 följande:
    Är också inställd på att gå över, även om magkänslan hittills sagt att det blir lite före. Men det är väl att hoppas för mycket. Bara det inte går över in i oktober, det skulle vara knäckande... Please no, säger jag!
    Jag borde ju slippa få bebis i oktober, men slutet av september kan det ju bli :/ har ökat hallonbladsteet till 2 koppar per dag nu, inte för att det kanske gör nån nytta..

Tänk att det ska vara så segt att vänta nu, så snabbt som graviditeten flög förbi i början
  • oldy

Äter ni nyttigt?

Sen jag blev sjukskriven och stillsam har jag inte så stor aptit. Idag har jag mest ätit mackor, med lite olika pålägg som keso, salami (fryst sedan tre dygn), tomat och sånt. Får lite dåligt samvete..

• oldy

Jag tänker på de som inte ens vet att de är gravida, de som röker eller missbrukare av tyngre saker som fått friska barn. Min bebis borde väl må bra trots att jag inte fått i mig fisk 3 gånger i veckan och så :)

Äter sällan frukt för att jag är allergisk mot de flesta..

Ja klart man ska få unna sig nu när man väntar :) jag har Iofs gått upp 15 kg nu men har ingen panik över det, det fixar jag, hunden & barnvagnen sen

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-22 22:19:49 följande:
    Du ska se att din lilla tjej mår prima, även om du ätit fisk så ofta! Nä, så länge man mår bra får vågen visa vad den vill tycker jag. smile1.gif Känner mig rörlig trots mina +24 kg, och som du skriver Oldy: Hund- och barnvagnspromenaderna gör sitt! Sen längtar jag enormt efter att återgå till löpningen, låg på 3-4 mil i veckan. Så jag är inte ett dugg nojjig eller orolig för att mina gravkilon ska bestå. Men jag tänker inte stressa heller.
    Oj vad duktigt att springa så mycket! Själv hatar jag att springa.. Men promenera är skönt

Nej ska absolut inte stressa heller. Ska mysa och ta tillvara på tiden med bebis & inte ägna tankarna åt att banta!
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-25 14:22:23 följande:
    Lovisa är fint! Ett ljuvt namn :)

Har haft "menssmärtor" i rygg och mage hela dagen idag. Riktigt irriterande. Så nu har jag tagit två Alvedon och hoppas på att det antingen släpper eller blir riktiga värkar. Jobbigt att bara gå och ha små ont!
    Jag har också mensvärk varje dag, i omgångar. Gör ju inte hemskt ont, men ont gör det. Tillräckligt för att det är jobbigt om man är iväg bland folk & bara vill vila sig igenom smärtan liksom. Har haft det så i två veckor nu, så jag vet inte om det gör någon nytta.. 
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-25 17:51:42 följande:
    Exakt så har jag det. Ont men inte så ont att det inte går att leva med. Bara otroligt irriterande! Vi får hoppas att det gör nytta för oss! Blir iaf påmind om hur det är att ha mens. Inte kul dvs ;)
    Eller hur! Någon gång har jag liksom tänkt att "attans nu är mensen på gång!". Det gör såpass ont så jag skulle vilja ta tabletter, men det ska ju göra så mycket ondare sen så jag försöker härda
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?