• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-08-27 19:55:41 följande:

Mammaspärlaa: Men du kanske laddar med mat inför förlossningen?! smile1.gif Mensvärk och ryggont är ju början på värkarna. Kan ju bli när som. Spännande!

Själv känner jag inget i kroppen (vill gärna ha lite förvärkar så man vet att det är på gång). Äter en massa choklad. 10 dagar kvar till BF.

Är mensvärk & ryggont alltid tecken på att nåt är nära?

Jag har haft det så i över 2-3 veckor nu men enligt min bm är det helt normalt.
  • oldy
    Stora My skrev 2013-08-28 08:26:46 följande:
    Mammaspärla: det är tredje barnet. Förra gångerna har jag känt av förvärkar 1-2 v tidigare men nu kan det ju starta med värkar och så är det bäst åka in. Det vet man ju aldrig. Det är därför jag skulle vilja ha lite förvärkar så jag kan förbereda mig att det är dags.
    Oldy: om det är som molvärk i ryggen är det nog på gång men det är ju svårt avgöra ifall ryggontet är fogarna man känner av. Mensvärk i magen lutar också mer åt förvärk/värkar. Om det samtidigt drar i ljumskarna, trycker nedåt.
    Jag vet inte om jag förklarar på ett bra sätt. När jag känt av mensvärk/mol har det varit på gång. Nu är jag osäker hur allt ska kännas (fast jag tror jag vet när det väl drar igång) och då är det ändå tredje gången.
    Det är över två veckor sedan detta började. Mensvärk i mage, rygg, ljumskar, i underlivet (alltså i hålet!) & ibland tom i höfterna.. Väldigt behagligt Fick även en blödning från tappen i samband med att detta startade, men den var då opåverkad. 
    Sen dess har det blivit starkare & lite smärtsammare för varje dag. Men absolut hanterbart & ungefär lika ont som vanlig mensvärk (som jag hade tagit ipren mot).
    Enligt bm så behöver det inte vara tecken på att nåt är på gång.. Obestämd

Idag åkte jag till Ullared. Hade smärtsamma förvärkar i bilen hela vägen dit (ca en timma), absolut hanterbara men jag orkade inte prata med de andra i bilen, hade så ont så funderade på om vi skulle vända så jag kunde åka hem och lägga mig istället. 
    Väl inne på Gekås hängde jag över vagnen & lunkade runt sakta men säkert på barnavdelningen. Hade en del värkar där med & blev riktigt dålig i magen.

Puh, nu är jag hemma igen. Det var nog sista gången jag gjorde en utflykt som höggravid!  
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-28 13:46:22 följande:
    Usch, tungt!

BM på föräldragruppen sa att det är bra att ha lite långtråkigt de sista veckorna innan BF, "uttråkade" kvinnor klarar smärtan bättre än kvinnor som sysselsatt sig med grejer in i det sista. Så håll dig hemma och slappa nu. smile5.gif

Jag har sammandragningar till och från, och världens värk i ljumskarna + nypkänslor i underlivet. Men förvärkarna jag hade nattetid är helt borta. Skumt att jag hade mer känningar i vecka 31 än vad jag har nu sex veckor senare...
    Haha åh så bra! tråkigt har jag verkligen haha.

Ja konstigt att det är borta. Min bm säger att sånt kan komma & gå, så det är säkert som det ska vara

Hur trivs du i föräldragruppen?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-28 14:01:45 följande:
    Hehe, det blir inte så mycket till föräldragrupp för oss. Första träffen var vi med på, och det var trevligt. Kul att träffa andra par som väntar jämngamla barn. Andra besöket förra veckan var jag dubbelbokad med besök hos BM, som tog dubbelt så lång tid som planerat eftersom jag blev skickad på UL. Så jag var med de sista 30 minuterna typ. Den sista träffen är imorgon och den missar jag också eftersom jag ska på vändningsförsöket. Ja ja. smile5.gif Jag var iaf med på amningsinfon, och den gav mig mer än vad föräldragruppen gjort. Även om jag alltså missat typ 60 %. smile1.gif

Hur var föräldragruppen för dig?
    Du missar inte så mycket, eller jag hade nog koll på allt hon sa eftersom jag googlat effektivt om allt kring graviditet och förlossning gruppen gav mig inte jättemycket men hade inget annat för mig heller.

Åh det är torsdag imorgon ja. Hur känns det idag? Lycka till imorgon!
  • oldy
    Stora My skrev 2013-08-28 14:40:21 följande:

Oldy: När har du BF?

Så där som du har hade jag med första. Mycket förvärkar som började 2 v före. Tror det snart är på g.

Bf 12 september, åh man kan ju alltid hoppas
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-28 14:52:00 följande:

Tack Oldy och Stora My! smile1.gif

Just nu är jag mest nervös över att jag måste vara fastande från kl. 20 ikväll. Jag får inte ens ta ett glas vatten, och jag dricker vanligen som en hel blomrabatt. Sjuuukt mycket - hela tiden!

Har fått uppmaningen att ta med BB-väskan ifall förlossningen sätter igång eller om det blir akut KS. Är väldigt ovanligt, men kanske bra att ta det säkra före det osäkra.

Hoppas bara att bebisen inte blir påverkad. Att det ev. gör ont på mig gör inget, så länge det inte drabbar lilleman.

Stackars dig! Vilken tid är det imorgon? Jag ska hålla tummarna för dig!
  • oldy

Idag skulle jag äta lunch hos mormor, orkade inte sitta där med denna mensvärk så jag tog två Alvedon, men det hjälper inte.

Ligger och vilar men ändå har jag ont. Ska det inte släppa när man vilar?

Känns som vanlig jobbig mensvärk. Däremot fick jag hemsk mensvärk i höfterna igårkväll. Nu sitter det i mage och rygg.

Åh om man bara visste om det är nåt på g snart..

• oldy
    fru mia skrev 2013-08-29 16:16:22 följande:
    Vilken jobbig situation Sara H! Kan inte någon annan läkare testa att vända honom? Gjorde det ont? Oldy: De närmar sig för dig, hoppas bebisen sätter full fart :)
    Stora My skrev 2013-08-29 16:49:41 följande:
    Oldy: kanske drar igång nu när det inte ville ge sig med tabletterna. Om du får mer regelbundna värkar och tryck nedåt, i ljumskarna och insidan av låren så är det igång.
    Jag hoppas det är dags snart och inte 2 veckor efter BF bara!

• oldy
    madelenee skrev 2013-08-29 21:54:27 följande:
    Idag 15.34 fick vi våran lilla Julia i v 39+1. Stor tjej, 3840g och 51 cm. Vi kunde inte vara mer lyckliga jämt nu :)
    Grattis till er lilla Julia, så fint namn! {#emotions_dlg.flower} Hoppas allt gick bra!
  • oldy

Här är det 12 dagar kvar till BF. Jag tycker ju att det inte borde dröja så hemskt länge tills bebis kommer med tanke på alla förvärkar, blödningen osv, men skulle ju inte förvåna mig om det dröjer till 2 veckor efter BF bara för det. 

Idag har jag gjort matlådor som jag ska frysa in, färgat ögonbrynen, storstädar & igår klippte jag mig & vaccinerade hunden. Får se till att hålla sig sysselsatt & fixa sånt man kanske inte har tid med sen  

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?