Stora My skrev 2013-08-28 08:26:46 följande:
Mammaspärla: det är tredje barnet. Förra gångerna har jag känt av förvärkar 1-2 v tidigare men nu kan det ju starta med värkar och så är det bäst åka in. Det vet man ju aldrig. Det är därför jag skulle vilja ha lite förvärkar så jag kan förbereda mig att det är dags.
Oldy: om det är som molvärk i ryggen är det nog på gång men det är ju svårt avgöra ifall ryggontet är fogarna man känner av. Mensvärk i magen lutar också mer åt förvärk/värkar. Om det samtidigt drar i ljumskarna, trycker nedåt.
Jag vet inte om jag förklarar på ett bra sätt. När jag känt av mensvärk/mol har det varit på gång. Nu är jag osäker hur allt ska kännas (fast jag tror jag vet när det väl drar igång) och då är det ändå tredje gången.
Det är över två veckor sedan detta började. Mensvärk i mage, rygg, ljumskar, i underlivet (alltså i hålet!) & ibland tom i höfterna.. Väldigt behagligt
Fick även en blödning från tappen i samband med att detta startade, men den var då opåverkad.
Sen dess har det blivit starkare & lite smärtsammare för varje dag. Men absolut hanterbart & ungefär lika ont som vanlig mensvärk (som jag hade tagit ipren mot).
Enligt bm så behöver det inte vara tecken på att nåt är på gång..
Idag åkte jag till Ullared. Hade smärtsamma förvärkar i bilen hela vägen dit (ca en timma), absolut hanterbara men jag orkade inte prata med de andra i bilen, hade så ont så funderade på om vi skulle vända så jag kunde åka hem och lägga mig istället.
Väl inne på Gekås hängde jag över vagnen & lunkade runt sakta men säkert på barnavdelningen. Hade en del värkar där med & blev riktigt dålig i magen.
Puh, nu är jag hemma igen. Det var nog sista gången jag gjorde en utflykt som höggravid!