• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-08-10 15:27:44 följande:
    Haha! Nej, det problemet har jag inte. smile2.gif Dock kissar jag tre gånger på fem minuter ibland. Dricker vatten som hel blomsterrabatt, är sjukt törstig jämt!

Carla: Hoppas verkligen att du slipper snitt. Håller tummarna för att vändningsförsöket ger resultat, eller att bebisen själv fattar vinken! smile1.gif
    Haha! Undrar vad som pågår med kroppen? Det har ju varit stopp i 8 månader liksom..

Ja, vatten har väl aldrig varit så gott som nu..
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-10 15:47:12 följande:
    Det kanske är för att bebisen sjunkit? Den trycker på helt enkelt? Inte helt fel att ha fart på magen inför förlossningen. smile1.gif
    Haha ja så kan det ju vara
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-10 18:12:28 följande:

Jag har helt tappat aptiten. Borta är den hunger som härjade för 4-5 månader sen, då jag kunde äta dygnet runt... Magen känns full! Törstig som tusan dock.

Jag har också rätt dålig aptit. Äter nog mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid, har Iofs alltid ätit mycket jag behöver äta ofta och mindre portioner. Det är väl bebisen som tar plats i magen
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-11 07:31:56 följande:
    Så är det säkert! Jag äter nog mängdmässigt ungefär som innan, men helt annorlunda. Innan graviditeten åt jag mycket frukt och grönsaker, numera vill jag ha bröd och pasta. Kolhydratladdning! smile1.gif
    Jag har också ätit mycket kolhydrater, är allergisk mot de flesta frukter och inte ätit så mycket grönsaker. Får lite ångest över det, liksom vad händer med bebisen om man inte gör det?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-11 11:10:34 följande:
    Usch, vad jobbigt att vara allergisk mot frukt. smile4.gif Rent näringsmässigt tror jag inte att det gör så mycket alls. Annars beror det väl på hur mycket av ens matvanor under graviditeten påverkar barnets smaklökar, det ska ju tydligen spela in. Önskar att vår kille kunde få mina gamla matvanor istället. smile1.gif Men förhoppningsvis kommer jag att återgå åtminstone en del under amningen.
    Ja, jag älskar äpplen men luftrören krymper om jag äter det. Tål krångliga frukter som melon, ananas och sånt, men hur lätt är det att ta med och äta här och där liksom

Ja vi får hoppas din kille gillar frukt och grönt. Det är himla konstigt att de flesta barn inte gillar grönsaker tycker jag..
  • oldy

På väg till förlossningen nu pga en blödning.. Hjälp vad pågår tro?

• oldy

Det var livmodertappen som blödde men ej påverkad. Kan ju vara att nåt är på g men just nu var det lugnt iaf.

Känns skönt för jag är inte redo än!

• oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-12 20:30:02 följande:

Skönt det inte var något allvarligt :)

Ja :)

Jag fick mest lite panik över att tänk om det är dags att föda & jag som precis upptäckte att vi glömt att köpa underlakan till spjälsängen
  • oldy
    fru mia skrev 2013-08-12 21:09:05 följande:
    Regelbundna värkar sedan kl 16... först bara var 30de min, nu är de ca 10 min mellan... hoppas dom inte stannar av.... börjar bli läskigt.... hur mår du?
    Å så spännande! Lycka till!
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-12 21:28:44 följande:

Oldy då får du köra och handla det imorgon ;)

Ja det måste jag ju

Tänk om det är på gång snart.. I vilket fall är det ju inte jättelångt kvar iaf.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?