• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Tack hörrni!

Bm trodde först inte det var vattnet, jag blev lite irriterad för jag var så säker på det. Hon kollade sen bindan & sa att det utan tvekan var vattnet.

Tillbaka på kontroll imorgon fm om inget annat händer innan dess.

Hem & vila och förbereda sig nu då!

• oldy
    Sara H skrev 2013-09-01 19:30:32 följande:
    Hoppas att du får sova gott, och att nåt ändå är på gång.

Oldy: Hur går det, händer det nåt mer efter vattenavgången? smile1.gif
    Hyfsat regelbundna värkar, iaf 1-2 på 10 minuter och ont gör de. Men klarar mig på andning & värme än så länge. Får se om man får sova i natt & imorgon blir det ju lägeskoll om inte annat :)
  • oldy
    Sara H skrev 2013-09-01 20:16:03 följande:
    Åh, vilken spännande följetong! smile1.gif
    Ja man har ju inte så mycket att göra nu än att hänga med & underhålla sig med mobilen emellanåt

Fick låna en tv som vi satt in i sovrummet, där ligger vi & kollar Dexter som tidsfördriv.

Det kommer hela tiden rosafärgat blod, men antar att det är vattnet som sipprar lite då & då? Ska ju ändå dit imorgonbitti så det är nog ingen fara..
  • oldy

15.51 kom min fina lilla dotter! Allt gick bra och trots att hon är 10 dagar tidig så väger hon 3872 gram & 50 cm lång.

Världens finaste lilla bebis! <3

• oldy
    Sara H skrev 2013-09-03 20:57:15 följande:
    Det gick bra! Mitt bäckenmått är stort (35,8 cm) och bebisens storlek är inom marginalen nu i vecka 37+3. Lite fundersam blev både jag och läkaren då dagens mätning fick vikten till 3,3 kg, medan den i torsdags var 2,9 kg - det är ju en rejäl viktökning på så få dagar! Det kan vara så att de helt enkelt mätt olika, minsta lilla millimeter fel ger ju ett helt annat resultat. Men han kommer inte bli en +4 kg:s bebis i alla fall. Ska på ett till TUL i vecka 39+2 för att se hur kurvan ligger. Får väl se om vi får skäl att åka in tidigare. smile5.gif Är mest orolig för att gå över tiden utan att nåt händer, eftersom det inte blir nån igångsättning då. Läkaren sa dock att det är sannolikt att jag får ett bra värkarbete eftersom min mamma fött snabbt alla tre gånger, varav ett sätesbarn. Så jag hoppas att jag ärver även det, utöver bäckenmåttet. smile1.gif
    Vad skönt att allt verkar ok!

Min lilla Stinas huvud var hela 36 cm i omfång så det hade nog inte gått för mig haha

Har gått igenom min journal nu, hade krystvärkar i 30 minuter bara! Och sov emellan dem i början, haha. Mina värkar var dock inte så kraftiga men trots att jag tryckte ut henne i ett svep så gick jag inte sönder alls mycket. Mår bättre nu efteråt än vad jag trodde med.

Lycka till nu allihopa & hoppas att era bebisar snart vill titta ut!
  • oldy
    fru mia skrev 2013-09-04 12:01:23 följande:

Stina är jättefint oldy! Hade ni bestämt det innan? Min lilla har hunnit bli 3 veckor har äntligen kommit upp till sin födelsevikt igen efter ett rejält viktras så nu väger hon nästan 3500g :) De är så spännande att kolla här varje dag om fler har fått & hur alla mår :)

Tack, det låg på topplistan men vi skulle först se hur hon såg ut tänkte vi

Vad skönt att hon gått upp!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-09-04 18:40:23 följande:

Vattnet har gått och värkarna likaså! Är på väg till Förlossningen, 17 dagar för tidigt! Håll tummarna!

Jaaaaa vad kul!! lycka till!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-09-05 06:38:47 följande:

Igår kom vår efterlängtade Tor! Kl 21.50, exakt 4 timmar efter vattenavgången. Han var 17 dagar för tidig, men med sina 3835 g var det helt dags! Allt har gått jättebra, en stor eloge till personalen här i Helsingborg som hanterade sätesläget på bästa sätt.

Jag svävar på moln! <3

Ååååh wow!!! Vad snabbt det gick. Stort grattis till er!

Då fick du också en bebis som blev färdigbakad lite snabbare
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?