• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sarus85 skrev 2013-08-25 20:25:45 följande:
    Akta så du inte tröttar ut dig bara! Du måste vara utvilad när den riktiga matchen är igång hehe!
    Blir snarare trött av halsbrännan, restless legs & foglossningen som orsakar sömnproblem Obestämd. Är sjukskriven så jag tar det väldigt lugnt, ligger & tittar mycket film & serier. Behöver ju energi inför förlossning & att bli småbarnsförälder Skrattande
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-25 21:57:10 följande:
    Usch ja halsbränna är hemskt :(. Samarin är det enda som hjälper mig.

Restless leg hade en väninna till mig, ska tydligen vara fruktansvärt jobbigt. Har du fått det i samband med graviditeten?

Tur du är sjukskriven och kan ladda :)
    Samarin hjälper bara ibland här :/

Ja, det är precis nu för bara nån vecka sen jag blivit så rastlös i benen, när jag ska sova speciellt. Jaja, vi lär väl glömma alla bekymmer när vi har våra bebisar att gosa med jobbar du än?
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-25 22:57:00 följande:
    Nix har haft semester/föräldraledigt i ungefär 1,5 månad. Riktigt skönt! Har en 2,5 åring som sysselsätter mig så mycket vila blir det tyvärr inte :). Men skönt att få va ledig med mannen och sonen medan vi bara är 3 st :)
    Okej, då får ditt barn tiden att gå iaf
  • oldy

Mina förvärkar blir kraftigare för varje dag. Nu fick jag tre korta, men de var riktigt obehagliga. Så jag blev alldeles kallsvettig för några sekunder & lite i chock. Dålig i magen är jag med. 

När jag idag bestämde mig för att sluta tänka på alla symtom, göra nåt vettigt av tiden som är kvar & låta kroppen sköta sitt.

• oldy

Nej jag tror inget är på gång, men kan tänka mig att det känns såhär (gånger hundra). Blev bara lite chockad för det var så kraftigt

Stackare, hatar att må illa!

• oldy
    Stora My skrev 2013-08-27 06:46:17 följande:

Stackars ni som har sånt illamående. Usch och fy! Jag har inte mått dåligt alls under graviditeten och har inga direktj "krämpor" heller.

Oldy: verkar ju lovande, att det snart är på g. Förr sa man att det var 1-2 v bort vid första stora förvärkarna. Om man nu kan gå på det. Mina förvärkar började sist en vecka innan d-day.

Jag har haft dem i två veckor nu och enligt bm är det inget ovanligt, kan ändå gå över tiden så jag är inställd på det..
  • oldy
    madelenee skrev 2013-08-27 11:30:32 följande:

7 dagar kvar till BF idag, en ynka vecka ????. Fast räknar med övertid, då jag inte känt nått alls på typ hela graviditeten. Tror inte ens jag vet hur en sammandragning känns knappt ????

Det är inte alla som känner av dem, så det har nog ingen betydelse
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-27 13:23:26 följande:

Imorse kom vår lille pojke efter igångsättning. 3970 gram och 52 cm lång. Bf-7! Allt gick bra :)

Ååh GRATTIS!!
  • oldy

Vågar man sig till Ullared imorgon tro?

Är så sjukt uttråkad här hemma.. Vecka 39 på tors & mycket sammandragningar. Har ca 1 timmes bilfärd, så det borde väl vara lugnt?

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-27 17:50:51 följande:
    Går säkert bra! Ta det lugnt bara. Det kanske t.o.m sätter fart på saker och ting? smile1.gif
    Ja, det gör ju inget om det skulle starta liksom. Så länge inte typ Ola-Conny eller Morgan får agera barnmorska!

Har sagt till min pojkvän att han får åka & hämta mig om det skulle vara nåt, vägrar sitta i bil med värkar & min hysteriska mamma i så fall!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?