Varför tror ni inte månlandningen har hänt?
Jag är så nyfiken på folk som säger att "vi" aldrig varit på månen. Jag har sett en del dokumentärer och läst om den och vet att många är skeptiska. Varför? Skulle det vara så konstigt att det är sanning?
Jag är så nyfiken på folk som säger att "vi" aldrig varit på månen. Jag har sett en del dokumentärer och läst om den och vet att många är skeptiska. Varför? Skulle det vara så konstigt att det är sanning?
Helt enkelt för att vi inte lyckats "igen".
Helt enkelt för att vi inte lyckats "igen".
Har vi misslyckats?
Självfallet går månlandaren att återskapa. Men varför skulle man göra det?
Det rimliga är väl isåfall att återskapa med modern teknik. Ska bli spännande att följa SpaceX, vi får se när det är dags.
Hur kan du veta vad som är sant? Du har ju inte presenterat några bevis.
Om det är riktiga bevis så behövs bara 1. Du har nämnt en massa intetsägande indicier och ägnat energi åt att försöka slå hål på de bevis som finns sför att månlandningarna ägde rum.
Tror du att ryssarna också fejkade sina försök? Och sen gav de upp i samma stund som USA blev först med att fejka en månlandning?
Jag är ingen propagandist. Jag är genuint nyfiken på hur man kan vara så säker när man har så dåliga bevis.
Du ser inte bisarra i att se det som ett bevis?
Kan finnas hur många förklaringar som helst. Men oavsett så hade de sannolikt inte delat ut motbevis för sin bluff om det nu vore fejk.
Sluta gissa hej vilt och se till vad vetenskapen säger. Denna fejk-månsten säger ingenting eftersom det finns riktiga månstenar.
Utmärkande för konspirationsteoretiker är just att man inte vill se helheten utan blint riktar in sig på det som talar för deras förutbestämda åsikt.
Och hur kommer det sig att du inte är osäker när det finns så oerhört mycket bevis för att månlandningen ägt rum. Samma sak rörande plat earth. Man träffar ingen som säger att "jorden troligtvis är platt" däremot är det inte svårt att hitta de som är bobmbsäkra på att jorden är platt.
Om jag är osäker?
Finns alltid en grad av osäkerhet hos mig i ämnen där man inte har 100-procentig fakta. Jag nöjer mig med att tro att med 99,9 procents sannolikhet så har månlandningen ägt rum.
Efter att jag postade förra inlägget blev jag spärrad på youtube. Tänkte att det var något fel på sajten men kommer in med min andra webbläsare. Fick en cookie som omdirigerar till en sida med bild på en apa. "Oops något gick snett" står det. Hur många gånger jag än laddar om sidan händer samma sak. Visst, jag kan fixa det men hur sjukt är det inte.