• Ekdahl

Varför tror ni inte månlandningen har hänt?

Jinks skrev 2020-12-13 15:32:14 följande:
    Du frågade efter 1 bevis. Besvara hur detta kunde komma sig.

phys.org/news/2009-09-moon-fake.html
    Du ser inte bisarra i att se det som ett bevis?

Kan finnas hur många förklaringar som helst. Men oavsett så hade de sannolikt inte delat ut motbevis för sin bluff om det nu vore fejk.
  • Ekdahl
    Jinks skrev 2020-12-13 23:40:01 följande:
    De gjorde ju det. Delade ut motbevis alltså. Varför kan man spekulera i men faktum är att en förstenad träbit gavs i gåva till den Holländske premiärministern av Apollobesättningen. I en rättegång är det sällan ett utan en mängd bevis som fäller brottslingen. Har insett att jag slänger vatten på en gås så detta får vara.
    Sluta gissa hej vilt och se till vad vetenskapen säger. Denna fejk-månsten säger ingenting eftersom det finns riktiga månstenar.

Utmärkande för konspirationsteoretiker är just att man inte vill se helheten utan blint riktar in sig på det som talar för deras förutbestämda åsikt.

Och hur kommer det sig att du inte är osäker när det finns så oerhört mycket bevis för att månlandningen ägt rum. Samma sak rörande plat earth. Man träffar ingen som säger att "jorden troligtvis är platt" däremot är det inte svårt att hitta de som är bobmbsäkra på att jorden är platt.

Om jag är osäker?
    Finns alltid en grad av osäkerhet hos mig i ämnen där man inte har 100-procentig fakta. Jag nöjer mig med att tro att med 99,9 procents sannolikhet så har månlandningen ägt rum.
  • Ekdahl
    Ekdahl skrev 2020-12-14 06:53:04 följande:
    Sluta gissa hej vilt och se till vad vetenskapen säger. Denna fejk-månsten säger ingenting eftersom det finns riktiga månstenar.

Utmärkande för konspirationsteoretiker är just att man inte vill se helheten utan blint riktar in sig på det som talar för deras förutbestämda åsikt.

Och hur kommer det sig att du inte är osäker när det finns så oerhört mycket bevis för att månlandningen ägt rum. Samma sak rörande plat earth. Man träffar ingen som säger att "jorden troligtvis är platt" däremot är det inte svårt att hitta de som är bobmbsäkra på att jorden är platt.

Om jag är osäker?
    Finns alltid en grad av osäkerhet hos mig i ämnen där man inte har 100-procentig fakta. Jag nöjer mig med att tro att med 99,9 procents sannolikhet så har månlandningen ägt rum.
    Glömde länken rörande månstenar och månmeteoriter.

sites.wustl.edu/meteoritesite/items/how-do-we-know-that-its-a-rock-from-the-moon/
Svar på tråden Varför tror ni inte månlandningen har hänt?