-
Va bra o skönt att du fick göra UL o att allt lät bra!!!!!!! När ska du på UL?youandme skrev 2013-08-12 16:32:40 följande:Jag började noja för någon dag sedan att "tänk om bebisen är död"... Så en barnmorska lät mig komma in idag och lyssna på hjärtat! 150 slag per minut och jag grät av lycka! Längtar sååååå tills ultraljudet och tills jag känner hur pyret rör sig!
-
Va fint! Lilla bebis som vill säga hej :)Dreamingbig skrev 2013-08-13 00:14:30 följande:Ligger och försöker somna på . E lite orolig över UL på torsdag ich känner på bebisen. Plötsligt känner ja tre st buffar!! Kan det ha varit bebisen som ger mig ett tecken på att inte vara orolig??!!:))
Ingen sa ngt till mig om att dricka vatten men på andra sidan fick jag inte heller en kallelse via brev utan bara en handskriven lapp med tiden på :P Antar att dom är slappa här på Falconberget haha -
Ojsan vilket skutt! Så spännande, det är verkligen nära nu :)Ms Peace skrev 2013-08-13 10:09:16 följande:Nyss hemkommen från rul och det var en livlig liten sparv där inne. Allt såg bra ut men som jag haft misstankar om så stämde inte det BF jag fick från första barnmorskan. Mitt BF har flyttats nu från 11:e januari till den 21:a december! Jag är redan i vecka 22, 6:e månaden alltså, känns helt fantastiskt och galet på samma gång!!!
Jag var inne o kollade på ams och hittade det mest perfekta jobbet som studentmedarbetanade antikvarie här i stan. Det är verkligen det perfekta jobbet, drömjobb iaf nu. Men eftersom att jag inte kan plugga nästa termin, (kursen går inte på distans på vårterminen) så är det nog kört känns det som. Men ska göra ett försök, kanske kan få ngr timmar nu i höst.. Ååh vad jag vill :P -
Tack så mycket! Sitter o filar på ett personligt brev nu :P Det var läääänge sen hahaFaN skrev 2013-08-13 11:21:07 följande:
Va kul med jobbet! Jag håller tummarna och hoppas på att du får det! Lycka till!
Men vad tror du dom säger när man kommer dit med en gravidmage? För det hade ja ju inte tänkt att skriva i brevet -
Visst är det häftigt att dom kan se så mycket. BM sa att hon såg linsen i ena ögat,GALET! O så såg vi när fröken(?!) vifta på tungan Haha. Våran tjej var också lugn på RUL, viftade lite med armarna (o tungan)Fruhögstadius skrev 2013-08-13 15:04:46 följande:Kom nyss hem från RUL och allt såg jättebra ut. Fick nytt BF från den 12/1 till det nya 28/12, vi var ju inte helt säkra på hur gammalt barnet var men två veckor äldre, haha jaja. Tycker fortfarande att det är helt otroligt vad mycket detaljer som kunde ses. Vi fick en superbra barnmorska som förklarade allt hon gjorde.
Det var en lugn liten krabat som sög på tummen och som snällt ställde upp så att alla mått kunde tas. Barnmorskan trodde också att det var en liten tjej som låg där. -
Va roligt att fler har gjort lyckade RUL nu Det är en underbar upplevelse!
Jag tog en promenad i skogen förut o sprang på ngr blåbär. Var ju såklart tvungen att plocka.. Ajajaj i mina höfter o ischiasnerven men ska trösta mig med blåbärspaj imorn :-P -
I en av böckerna jag har så står det ett litet gulligt tips för att bebis ska känna sig lite mer trygg när det är ute i vida världen. Eftersom bebis redan nu kan höra/"höra vibrationer" så kan man välja ut ngr låtar som man sjunger högt och ofta. På det sättet så kommer bebis att känna igen dom här ute o det kanske vara en bra tröst :)
Har ni ngr bra tips på fina sånger man kan sjunga för knoddarna? -
Idag är en bra dag på jobbet om man är gravid. Regn o rusk ute = soffa, te o Sagan om Ringen
-
Åh nu blev jag orolig, känner att det typ suger i magen. Suger o svider typ, kan det vara sammandragningar?! Eller bara ngt jag ätit kanske? Fyyy :'(
-
Jag tror att det har gått över nu. Otäckt var det ! Tycker inte att jag har gjort ngt speciellt ansträngande eller så idag. Men dom kan komma ändå antar jag.. :/