• tinis

Första barnet - BF januari 2014

Nathis skrev 2013-08-26 19:38:15 följande:

får man inte äta typ 60gram/dag?:)

Jag tror också jag läst 60 gram men en påse Gott o Blandat är typ 200 Förvånad Så svårt att motstå haha Men man behöver ju inte äta det allt för ofta Tungan ute
  • tinis

Jag tror att min bebis leker kurragömma med mig :-P Jag känner rörelser o små sparkar men när jag lägger händerna på magen så slutar det hehe

• tinis

Lite skönt att det inte bara är hos mig bebis busar :P Vilken vecka är du i? Jag går in i vecka 22 imorgon så hoppas att sambon ska få känna ngt snart

• tinis
    martinajulia skrev 2013-08-27 10:47:49 följande:
    Lite så känner jag också :) 

Men igår kväll kände jag för första gången en "riktig" spark, det kändes som en miniminikaratespark på insidan. Blev nästan lite chockad. Jag har ju knappt känt av bebisen alls fast jag är i början av v 22 och ha moderkakan i bakvägg. Bebis var iofs rätt crazy och bökade omkring rätt mkt igår när jag lagt mig för att sova, så mysigt :)
    Ja det är så himla mysigt när man känner av den :) Men ibland kan jag inte få bort tanken om att det bara är tarmarna, ett jäkla hallå i dom isf hehe
    Jag har också känt som karatesparkar! Först fick jag lite panik o tänkte på Renesmee i Twilight men så kom jag på att min sambo inte är en vampyr , snacka om galna tankar hahaha Den första jag kände syntes utanpå men var på jobbet då så hade ingen att dela det med Tungan ute

• tinis
    Natalie87 skrev 2013-08-27 16:55:06 följande:
    Nej vi var faktiskt 5 tjejer + barnmorskan. Nu var det bara en mammagrupp som träffades men senare blir det "föräldraträffar", då även fadern/partnern kan följa med =)

Men denna mammaträff var inget speciellt, allt barnmorskan sa visste jag redan. Men har man inte läst på helt så kan det vara bra med sånna möten.

Ja jag längtar efter att få träffa andra blivande föräldrar. vi är ensamma i kompisgänget att få barn o första paret. Det verkar inte som så många vill engagera sig heller av sambon vänner. Tråkigt!!
  • tinis

Jag har också tagit reseförsäkring! Som nån sa, det är ändå en liten summa för.nfr så viktigt

Jag ska åka till Babyproffsen och Kronans droghandel imorn o hämta ut boxar! Ska bli kul o se vad det är i dom

Jag har ngr gånger fått vita lite tjockare flytningar, någon mer som haft det? Har googlat att det inte är ngt farligt så länge det inte luktar illa

• tinis

Haha ser att det står reseförsäkring jag menade ju betalförsäkring såklart :-P

• tinis
    LitenKnodd skrev 2013-08-29 08:33:16 följande:
    Glömde helt av att uppdatera från RUL igår!
    Nervös som jag var så satt jag och sambon i väntrummet 30 minuter för tidigt. Fick komma in tidigare, vilket var väldigt bra. Fick se vårat lilla underverk därinne. Ingen tvekan om att vi får en pojke!
    Han visade mer än gärna upp vad han hade mellan benen, men ville inte visa sig i profil. Men pigg och allt såg bra ut, blev flyttad från 19/1 till 13/1.
    Bilder kommer upp i bildtråden sen, idag ska jag till min egna BM och berätta allt om gårdagen. :)
    Grattis till pojken! Så skönt att allt såg bra ut Skrattande
    K87 skrev 2013-08-29 08:49:10 följande:
    jag tror jag kände en spark härom morgonen i Karlstad, fast vet inte om det var det :) Det typ kändes som en buff på högra sidan sen vibrerade det typ :) fast känner inte varje dag ännu :) är det normalt?
    Igår så puttade jag lite på magen o ficken spark tillbaka. Hon gillade nog inte att jag var där o störde haha Ibland tror jag att det fortfarande bara mina tarmar som spökar men det är lite otäckt ifall dom skulle leva omkring så mycket haha Men tror ni att det är dåligt att puffa på magen?

Vilken vecka är du i?  Jag känner inte sparkar varje dag, läste att efter vecka 26 så ska man känna av bebis varje dag. Jag är i vecka 22 nu

• tinis
    K87 skrev 2013-08-29 10:25:23 följande:
    Jag är i v.18(17+4) idag :)
    Nee jag har känt två på utsidan o då har jag varit på jobbet så sambon har inte fått känna :P

Det är en grej jag tycker är lite jobbigt på jobbet. Är ju personlig ass o det blir lätt väldigt personligt o nära. Min brukare är superglad o förväntansfull på att jag ska få¨barn vilket är kul såklarrt. Men tycker det känns lite jobbigt att hon ska känna på magen o så, hon längtar så mycket tills hon får känna en spark men helst så vill jag inte att hon ska det... Är kanske en dålig person men det blir jobbigt när det blir så himla "intimt".. :/
  • tinis
    limerick skrev 2013-08-29 11:21:38 följande:
    Ang gravidförsäkring och betalalternativen.
    Många tecknar dessa, vi har inte bestämt oss ännu.

Det vore intressant att höra lite mer konkreta argument varför man ska testa försäkringen.
    Argument som "viktigt" och "ändå så liten summa" känns ju inte relevanta.

För mig känns det viktigast att teckna en bra barnförsäkring direkt efter födseln.
    Som jag förstår det så får man ändå ingen "förtur" till bara för att man haft gravidförsäkring.

För oss känns det viktigt att kunna få stöd och hjälp om barnet blir sjuk och behöver vård under uppväxten eller t.ex. inte kan jobba som vuxen.
    Om barnet dör innan eller i samband med förlossning så är 50k en klen tröst.
    Att få 3000kr vid ev kejsarsnitt känns också som ngt man kan klara sig utan.

Vi har inte bestämt oss, och är tacksamma för inspel.
    Det väl ifall att det händer något. Självklart så kan inga pengar i världen kompensera om det händer liten något men det är väl ändå ett bra ekonomiskt stöd när man, i så fall inte kan jobba. Hemskt är det men pegnar behövs :/

Barnförsäkring är en självklarhet för oss! Gravförsäkringen vi tog räcker fram tills att barnet är 6 månader o därefter kan får man övergå till barnförsäkring.
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014