• tinis

Första barnet - BF januari 2014

Oj vad ni har köpt mycket! Vi har hittills köpt två små fotoramar o två bodys varav en svärmor ville behålla hemma hos sig haha! Men vi har tur som har Gekås så när, bara 3 mil + 10 proccentes rabatt eftersom sambon jobbar där Cool Nu väntar vi bara tills alla turister ska åka hem så man kan gå o shoppa som en vanlig människa. Var där tidiagre i somras, skulle aldrig mer sätta min fot därinne under semestersäsongen!!!!!!

• tinis
    annadenise skrev 2013-08-16 14:57:37 följande:
    jag har aldrig varit i ullared, men de kanske är dags att boka en bussresa dit och shoppa till bebisen:)?
    Det tycker jag absolut! Jag är inte värsta shoppingnörden men jag älskar Gekås :) Det mesta finns, är billigt och man hittar alltid bra saker som man inte visste att man behövde :P
  • tinis
    debbie85 skrev 2013-08-16 21:53:25 följande:
    V 19 + 4 idag.

Var på RUL i onsdags och fick se en normalbyggd liten tjej!  Det är självklart inte 100 % säkert att det är en tjej men BM letade länge efter en snopp och hittade ingen.  Hon var helt underbart söt! Låg och grejade med sina händer framför ansiktet hela tiden och ville knappt visa sin profil utan att t.ex. hålla i sin näsa och liknande. Åh, vad jag längtar tills jag får träffa henne!!! BF ändrades från 140105 till 140106.

Har fortfarande inte känt några riktiga sparkar men känner av bebisen ungefär som små svaga puffar som känns lite halvt obehagliga emellanåt, som små elstötar typ. Moderkakan ligger dock i framvägg. På RUL fick jag veta att hon låg med huvudet nedåt ganska högt upp i livmodern med armar och ben åt höger. Strax efter RUL kunde jag lokalisera en massa små "stötar" åt högra sidan. Kan även känna av att det strålar ner mot livmodertappen emellanåt och det känns som att det är bebisen som ligger och krafsar med händerna. 

Så roligt Debbie!!! Stort Grattis så roligt med massa Girls
  • tinis
    Tokfrans skrev 2013-08-17 14:47:36 följande:
    Så nu har vi känt några puffar här, både jag och sambon.

tryckte lite på magen och fick många puffar tillbaka som att -bort med händerna, låt mig rulla runt!- haha

Kändes helt underbart HjärtaSolig 
    Va härligt! Vi väntar fortfarande på att få känna det på riktigt. Tycker att jag känner lite fladder o ofta men kan liksom inte sätta fingret på vad det är :P

Jag ringde nyss till min pappas förra sambo. Gud så jobbigt det var Gråter Pappa gick bort för 4 år sedan och då fick jag o sambon väldigt god kontakt. Har verkligen bävat inför att ringa henne eftersom att jag vet hur ledsen jag kommer att bli. Saknar pappa så enormt mycket. Grät o snyftade mig igenom hela samtalet men det känns bra att hon vet om det :) Har nog inte tillåtit mig sörja klart än, kanske därför det blir så himla jobbigt och ledsamt. Pappa hade varit så glad , det är han nog där han är nu också Hjärta
  • tinis
    Jossehaugen skrev 2013-08-17 15:53:54 följande:
    Igår var jag på RUL, allt såg bra ut med min lilla pojk :)

Han rörde på sig och hade det fullt upp i magen :)

Min BF blev flyttad från den 2/1 till 6/1 :)

Som jag trodde så var min moderkaka i framvägg, och därför har jag inte känt av han så mycket än.

Här är min lilla kille :)  

vilken liten sötis! Grattis
  • tinis

Jag är i vecka 19+5 o kan inte säg med säkerhet att det är bebis jag känt när jag känt fladdermus eller små pill i magen. Hoppas verkligen att den lilla kommer igång snart så att man kan vara säker. Var på RUL förra veckan o allt såg bra ut men om jag inte känner mer om en vecka så ska jag ringa o hör med bm o vad hon tror

• tinis

Jag är i vecka 19+5 o kan inte säg med säkerhet att det är bebis jag känt när jag känt fladdermus eller små pill i magen. Hoppas verkligen att den lilla kommer igång snart så att man kan vara säker. Var på RUL förra veckan o allt såg bra ut men om jag inte känner mer om en vecka så ska jag ringa o hör med bm o vad hon tror

• tinis

Jag har nu på senaste varit lite nervös eftersom att jag inte känt de sparkar som alla verkar prata om men igår när jag läste i min gravapp så står det i vecka 20 börjar många kvinnor känna bubbel o fladder. Det känner jag ju så inget att vara nervös över isf

Kram till er o spännande dag för er som har RUL!

• tinis

Vecka 21 idag! Vad tiden springer Flört Jag har gått upp typ 2,5 kilo varav 1,5 kilo typ sista veckan Förvånad Herregud vad det händer grejer därinne nu. Magen går inte att dölja längre och jag är sååå trött hehe Men ska inte klaga, om en och en halv vecka börjar skolan. Sista året har varit tufft med både 100% skola o 75% jobb, är lite nervös inför hur det ska bli nu faktiskt...

På tal om namn, självklart ska man få namnge sina barn vad man vill oavsett vad andra tycker eller om det finns andra som heter lika i närheten. Annat är dumheter!
    Jag hade en hel lista med så fina namn men nu tycker jag inte att något av dom känns helt bra. Det ända som jag kan tänka mig nu är Freja, om bm har rätt i att det blir en flicka Glad

Hoppas ni har det bra!

Har fortfarande inte känt ngr sparkar men hoppas att dom är på gång. I appen så står det "Nu kan du kanske känna regelrätta sparkar,," Så jag är väl det lilla undantaget som får känna det lite senare

• tinis
    Natalie87 skrev 2013-08-21 11:37:02 följande:
    Jag är också i vecka 21 just idag! Så jag antar att du också har BF 7/1? =)
    Vilken tur du har.. Jag kollade vågen imorse och har gått upp hela 8 kilo. Vilket är såå märkligt egentligen för jag tränar ca 5 dagar i veckan + promenader till från jobbet + promenader med hunden.. och jag har inte lagt på mig någon stans förutom kring magen, och magen är inte ens särskilt stor för att vara i månad 5 liksom Förvånad Känns så konstigt att redan ha gått upp så mycket på vågen utan att man ser det? Berättade för sambon att jag hade gått upp så mycket men han trodde mig inte och sa att det måste vara fel på vågen.. Haha
    Japp BF 7/1 :) Blev framflyttad på RUL så det är en dag närmare än vi trodde haha
    Jag förstår inte riktigt hur kroppen tänker med vikten o det. Jag har iofs ngr extra kilon från början men nu tycker folk att jag ser smalare ut. Hörde nånstans att om man är överviktig så tar bebisen lite av det fettet man redan har. Jag äter som förut , det slinker ner lite läsk o godis ibland , vardsgtränar men inget mer. Inget som syns på vågen Ta i trä*
    Haha skön sambo Solig Vatten väger ju ganska mycket faktiskt!
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014