• tinis

Första barnet - BF januari 2014

Så spännande alla ni som varit på RUL!! Vi har vårat på måndag Jag har tagit en liten minisemester uppe i Östergötland hos mamma o lillebror. Blivande mormor köpte sötaste bodyn på Skänningemarken, lägger upp bilder när jag har dator

.

Men en liten fråga, är det någon mer som har som små,små kramper i snipperiet/mynningen? Jag får det ibland, inte varje dag men det är så man undrar vad det är Kramkram

• tinis

Jag kan fortfarande sova på mage :-P O det konstiga är att jag känner mig smalare nu än innan grav.. Det är lite konstigt men ska inte klaga Har bara gått upp ett kilo vilket måste betyda att jag gått ner. Ngr carvings har jag inte heller men känner mig äcklad av visst kött.

• tinis

Vad har ni för bil? Vi kommet behöva två bilar men vet inte riktigt vad vi ska köpa. O vad har.ni för vagn, blir det skittrångt?

• tinis

Jag tror inte jag har känt bebis nån gång än. Visst lite fladder eller så men inget jag kan säga att jag inte känt innan grav.

• tinis

I veckan har jag varit o hälsat på mamma o lillebror i min hemstad, Linköping men jag blir alltid så ledsen när vi säger hejdå o bussen åker iväg. Som tur är så är det ganska tomt på bussen så det var nog ingen som såg att jag fällde ngr tårar. Löjligt kanske men usch vad jag tycker det är hemskt fast att jag vet att sambon väntar där hemma.

Extra illa idag då jag inte tog med mig någon lunch på bussen eftersom jag VAR mätt. Nu en timme senare är jag hungrig o har inget annat än salta pinnar till lunch :'(

Lite gnäll men idag är det 150 dagar kvar till BF!!!!!!!!!!

• tinis

I veckan har jag varit o hälsat på mamma o lillebror i min hemstad, Linköping men jag blir alltid så ledsen när vi säger hejdå o bussen åker iväg. Som tur är så är det ganska tomt på bussen så det var nog ingen som såg att jag fällde ngr tårar. Löjligt kanske men usch vad jag tycker det är hemskt fast att jag vet att sambon väntar där hemma.

Extra illa idag då jag inte tog med mig någon lunch på bussen eftersom jag VAR mätt. Nu en timme senare är jag hungrig o har inget annat än salta pinnar till lunch :'(

Lite gnäll men idag är det 150 dagar kvar till BF!!!!!!!!!!

• tinis

Jag tycker inte att jag är vidare hungrig alls faktiskt o inte varit det nångång under grav. Det blir svårare att äta men man måste ju :-P Tycker inte heller att jag är sugen på ngt, inte att jag mår illa utan bara nehe. Var mer "besatt" av mat innan grav, skumt

• tinis

Idag har vi varit på RUL Skrattande
    Åhhhh lilla bebisfisen!!!!! Allt såg jättebra ut o vi fick världens trevligaste o gulligaste BM, åh jag är så glad Glad
    O älskade lilla sambo såg så glad ut hela tiden, sötfiningen.
    Vi frågade om BM sett om det var en flicka eller pojke när hon var klar med alla mätningar men hon hade inte sett det men kunde ta reda på det. O så kolla hon lite, jag vågade inte titta på skämen hahaha Men iaf så sa hon att hon tyckte och trodde att det är en liten pluttflicka HjärtaHjärtaHjärtaSolig Åh vad jag går sönder en smula av lycka!!!!
    Vet att det inte är 100% men en liten flicka, vill bara skrika ut det hehe

Lägger upp bild lite senare i andra tråden Baby

Hoppas alla har det bra!

• tinis
    K87 skrev 2013-08-12 13:03:26 följande:
    Jag har RUL om 3 heeeela veckor :D fick höra bebis hjärta i veckan slå så lite av min oro att den är död är mindre nu fast såklart den finns där ibland :) igår kände min sambo nått när han tryckte på magen :) det kändes som små små sparkar eller typ som pulsen fast inte min puls :)
    Åh det var jättekul med RUL o man fick vet så mycket ( även om jag kom på nu i efterhand att fråga om helt självklara saker haha )

Jag känner ingenting än tror jag. Bubblar lite i magen men jag är också lite knepig i magen så kan vara det med :P
  • tinis

Efter att BM gjort alla mätningar så frågade vi om hon sett ngt, vilket hon inte kollat efter men kunde göra det om vi ville veta. Sa att säg inget om det är väldigt otydligt, då kan det lika gärna kvitta :D Vi fick med oss 5 bilder hem men alla var ganska suddiga, suddtjej!

Att dom inte vill berätta/leta efter kön pga religion förstår jag känns tråkigt. Hade jag också tyckt men det är för en god orsak Solig Vi frågade vart man kan göra 3d UL o närmaste är Göteborg. Men hon sa att det inte alltid blir så bra bilder eftersom bilden byggs upp av de skikt som maskinen ser, (typ som ct skiktröntgen.) O då blir allt som inte är bebis, det kunde vara bubblor o sånt som också blir en del av bebis. Haha hoppas nån förstår men jag vill nog göra det ändå :)
    Ni som bor i Gbg, vet ni vart man kan göra det o vad det kan tänkas kosta?

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014