• Anonym

Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?

Det finns en man på mitt jobb som har fått mig att bli kär som en klockarkatt.
    Jag har alltid varit mycket kräsen och har svårt för att få känslor för någon men den här mannen har det klickat så otroligt med.

Vi har jobbat på samma arbetsplats i snart två år och jag föll för honom första gången jag såg honom men har kunnat hålla det under kontroll eftersom vi inte har jobbat ihop så mycket.
    Nu har det ändrats och vi kommer att jobba tätt ihop ganska lång tid framöver.
    Numera så längtar jag till jobbet och helgerna är skittråkiga.

Han är snäll emot mig och jag förstår inte ens varför. Han erbjuder sig att hämta mig på väg till jobbet.
    Vi åker samma väg och det behöver ju inte betyda nåt men det verkar som att han trivs i mitt sällskap och han kommer alltid fram för att prata och söker mitt sällskap.

Vi skrattar som tokar åt torra skämt, det känns som att vi är på exakt samma våglängd. Jag kan vara mig själv med honom. Vi är lika på nåt sätt, vi tycker om samma saker och kan prata om allt. , jag förstår mig på honom

Han pratar ofta om att vi ska hitta å saker tillsammans och han återkopplar ofta till sånt som vi har pratat om så man märker att han har gått och tänkt på sånt som vi har diskuterat.
    Han säger ofta att han tycker att jag är snäll. Rätt var det är kommer han med en mugg kaffe eller en frukt. Han säger ofta ”det kan jag fixa åt dig” och han är så artig, snäll., hjälpsam och ödmjuk att jag bara vill krama honom.

Enda kruxet är att han är gift. Hans fru verkar mycket rar och jag skulle aldrig göra något som skulle kunna skada vare sig henne eller honom men jag är som sagt galet kär i karln.
    Han har berättat lite om att dom har bråkat och att han ibland sover på soffan, men jag vill inte läsa in nåt mer i det.

Nu börjar det bli svårt att dölja känslorna. Han pratar ofta om att vi ska hitta på saker tillsammans, fika ute nu när det börjar bli vår och varmt eller att vi ska festa tillsammans och jag vet inte om jag bara är en larvig toka som läser in mer i det han säger än vad som avses, eller om han verkligen tycker om mig.
    Jag kommer nog inte att våga gå på fest med honom, skulle nog inte kunna kontrollera mig med lite alkohol i kroppen, det är redan nu otroligt svårt att dölja vad jag känner.

Han är så fin att hela jag kokar, jag kan sitta och titta på honom i smyg på rasten och bara drömma om att få ta i honom. Hela jag är i obalans, helt plötsligt kan jag få en impuls att ta hans hand eller stryka honom över ryggen. Jag VILL ju så gärna att det ska vara så att han känner samma för mig men vad tror ni?

Och vad har ni för råd att ge mig?
    Ska jag låta honom få veta nåt eller ska jag fortsätta att vara förälskad i smyg?

Och snälla , döm mig inte för hårt, jag kämpar verkligen emot.

Våren gör ju inte saken lättare heller och jag vill helst att detta ska gå över så att jag kan få lite ro i kroppen igen, Såhär kan man ju inte gå omkring och ha det …..

• Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (ts)
    Anonym (Vänskap-kärlek) skrev 2013-04-27 11:33:00 följande:

Ja, så klokt av dig om kärlek som utökad vänskap.
    Jag träffade honom igår, tanken var bara som en vänskaplig träff, men det blev intimt... Kan bli jobbigt nu, men jag tror mig veta att vår vänskap håller för det. Det sorgliga är väl att jag kanske vill mera med honom, men han inte med mig.  
    Jag blir lite förvirrad, vet inte riktigt vad jag känner för honom...så vi fortsätter nog att bara vara vänner... :) 
    Förstår om du är sliten mellan olika känslor nu men det är bra om du kan resonera som du gör, att vänskapen håller oavsett vad som händer.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (ts)
    Anonym (Vänskap-kärlek) skrev 2013-04-27 12:56:22 följande:

Ja, så är det nog. Jag ska nog säga det till honom, förstår att det här blev nog svårt för honom också.

Vi är båda singlar, träffades genom jobbet, men jobbar inte ihop nu, vilket förenklar saker såklart.
    Han är verkligen min bästa vän.

Hur går det för dig?    
    Ni har ju ändå ett guldläge för en fortsättning iom att ni båda är singlar.
    Här är det berg och dalbana, igår både sades det och gjordes saker som gör att det inte längre råder nån tvekan om att intresse finns.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (ts)

Ja ibland är timingen inte alls på ens sida och det känns som om man går om varann hela livet och bara önskar att få vara i fas nån enda gång.

Ja jag är förälskad och det är inte alls bra. Sätter hela tillvaron på ända.
    Fattar inte hur allt bra och mindre bra ska kunna få rum i tillvaron?

Vill inte riktigt outa vad som hände, behöver smälta allt själv först.
    Kollegor börjar kommentera nu, säger att det är som en ljusbåge mellan oss.

• Anonym (arbete?)

Till Trådstartaren : Vad arbetar du med?

• Anonym (ts)
    Nyfiken gul skrev 2013-04-25 22:04:58 följande:
    nej men det är ju precis det som är problemet. 

Du säger inte nej till honom och du har därmed alla dörrar öppna för vad som kan hända, när det händer, om det händer.

det innebär att du är redo att flytta dina gränser för vad som är okej och inte okej.

Du säger själv att du inte vill göra något som saboterar hans äktenskap eller runtomkring honom men det är ju det du indirekt gör eftersom du inte säger absolut nej.
    Jag förstår inte, hur kan jag sabotera hans äktenskap genom att vara kär i smyg.
    Inget har sagts, inget har gjorts, och skulle något hända så är det väl i så fall HAN som saboterar SITT äktenskap.

Jag säger inte nej till honom men märk väl, jag har heller inte sagt ja.

Jag kan faktiskt inte se den öppna dörren.......
  • Anonym (låt bli...)
    Anonym (ts) skrev 2013-04-27 17:41:29 följande:
    Jag förstår inte, hur kan jag sabotera hans äktenskap genom att vara kär i smyg.
    Inget har sagts, inget har gjorts, och skulle något hända så är det väl i så fall HAN som saboterar SITT äktenskap.

Jag säger inte nej till honom men märk väl, jag har heller inte sagt ja.

Jag kan faktiskt inte se den öppna dörren.......
    Det är faktiskt alltid bäst att låta bli... även om dörren öppnar sig så är det bäst att hålla sina tassar borta. Vill den här killen inte längre vara gifta så får han se till att göra någonting åt det, men fram till dess är och förblir han gift = bäst att inte involvera sig.

Skiljer han sig och ordnar upp allting runtomkring med nytt boende etc så kan det kanske finnas en chans så småningom men det är ju först då... just nu är han ju faktiskt gift....

nej du skadar inte äktenskapet genom att gå runt och vara kär i smyg, men det är sannolikt en väldigt jobbig situation för dig (vare sig han känner likadant eller inte) och därför gör du nog bäst i att göra ALLT för att inte tänka på honom. Undvik honom i den mån det går, jobba ihop måste ni väl fortsätta med men håll dig på en professionell nivå för att varken skada ditt eget hjärta eller ditt anseende på ditt jobb. Dvs låt bli att utforska området, det blir förmodligen ännu värre för dig ifall du får reda på att han känner likadant för dig, så utgå ifrån att han inte gör det och håll hårt på det fram till dess han skilt sig och ev tar upp en tråd med dig på ett mer romantiskt plan.
  • Ermenegildo

Nej, troligen hjälper han dig för att han hallucinerar och tror att du är en vietnamesisk båtflykting.

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?