• Anonym

Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?

Det finns en man på mitt jobb som har fått mig att bli kär som en klockarkatt.
    Jag har alltid varit mycket kräsen och har svårt för att få känslor för någon men den här mannen har det klickat så otroligt med.

Vi har jobbat på samma arbetsplats i snart två år och jag föll för honom första gången jag såg honom men har kunnat hålla det under kontroll eftersom vi inte har jobbat ihop så mycket.
    Nu har det ändrats och vi kommer att jobba tätt ihop ganska lång tid framöver.
    Numera så längtar jag till jobbet och helgerna är skittråkiga.

Han är snäll emot mig och jag förstår inte ens varför. Han erbjuder sig att hämta mig på väg till jobbet.
    Vi åker samma väg och det behöver ju inte betyda nåt men det verkar som att han trivs i mitt sällskap och han kommer alltid fram för att prata och söker mitt sällskap.

Vi skrattar som tokar åt torra skämt, det känns som att vi är på exakt samma våglängd. Jag kan vara mig själv med honom. Vi är lika på nåt sätt, vi tycker om samma saker och kan prata om allt. , jag förstår mig på honom

Han pratar ofta om att vi ska hitta å saker tillsammans och han återkopplar ofta till sånt som vi har pratat om så man märker att han har gått och tänkt på sånt som vi har diskuterat.
    Han säger ofta att han tycker att jag är snäll. Rätt var det är kommer han med en mugg kaffe eller en frukt. Han säger ofta ”det kan jag fixa åt dig” och han är så artig, snäll., hjälpsam och ödmjuk att jag bara vill krama honom.

Enda kruxet är att han är gift. Hans fru verkar mycket rar och jag skulle aldrig göra något som skulle kunna skada vare sig henne eller honom men jag är som sagt galet kär i karln.
    Han har berättat lite om att dom har bråkat och att han ibland sover på soffan, men jag vill inte läsa in nåt mer i det.

Nu börjar det bli svårt att dölja känslorna. Han pratar ofta om att vi ska hitta på saker tillsammans, fika ute nu när det börjar bli vår och varmt eller att vi ska festa tillsammans och jag vet inte om jag bara är en larvig toka som läser in mer i det han säger än vad som avses, eller om han verkligen tycker om mig.
    Jag kommer nog inte att våga gå på fest med honom, skulle nog inte kunna kontrollera mig med lite alkohol i kroppen, det är redan nu otroligt svårt att dölja vad jag känner.

Han är så fin att hela jag kokar, jag kan sitta och titta på honom i smyg på rasten och bara drömma om att få ta i honom. Hela jag är i obalans, helt plötsligt kan jag få en impuls att ta hans hand eller stryka honom över ryggen. Jag VILL ju så gärna att det ska vara så att han känner samma för mig men vad tror ni?

Och vad har ni för råd att ge mig?
    Ska jag låta honom få veta nåt eller ska jag fortsätta att vara förälskad i smyg?

Och snälla , döm mig inte för hårt, jag kämpar verkligen emot.

Våren gör ju inte saken lättare heller och jag vill helst att detta ska gå över så att jag kan få lite ro i kroppen igen, Såhär kan man ju inte gå omkring och ha det …..

• Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?
  • Mialo

När den här mannen talar om att ni ska fika, ut och festa etc, inräknar han då också sin fru i sammanhanget? Brukar han vilja umgås med dig ifall hans fru är närvarande? och beter sig på precis samma sätt mot dig när hon är närvarande som när hon inte är närvarande?  För är hans fru medräknad och en självskriven deltagare i olika aktiviteter så tror inte jag att han ser dig som så mycket annat än som vän.

Smusslar han däremot, vill att hans fru stannar hemma så ni två kan umgås på tu man hand så är han förmodligen intresserad av dig - men dessvärre inte en vidare bra kille ifall han så öppet utesluter sin fru för att eventuellt kunna få det lite roligt i sänghalmen med dig.

• Anonym
    Mialo skrev 2013-04-21 14:50:05 följande:
    När den här mannen talar om att ni ska fika, ut och festa etc, inräknar han då också sin fru i sammanhanget? Brukar han vilja umgås med dig ifall hans fru är närvarande? och beter sig på precis samma sätt mot dig när hon är närvarande som när hon inte är närvarande?  För är hans fru medräknad och en självskriven deltagare i olika aktiviteter så tror inte jag att han ser dig som så mycket annat än som vän.

Smusslar han däremot, vill att hans fru stannar hemma så ni två kan umgås på tu man hand så är han förmodligen intresserad av dig - men dessvärre inte en vidare bra kille ifall han så öppet utesluter sin fru för att eventuellt kunna få det lite roligt i sänghalmen med dig.
    Han har inte nämnt henne alls i dessa diskussioner, vi umgås bara på jobbet och då är hans fru såklart inte med :)
    Jag kan heller inte påstå att han smusslar.
    Han säger att han vill att vi ska åka iväg och ta en fika eller en glass och att vi kanske kan ta en tur till Åland tillsammans med några andra arbetskompisar.

Nån sänghalm har det aldrig varit tal om.
  • Anonym (sharp)

Jag jobbade i vården (är kille) och undrade många ggr samma. Hände att jag tände på en del kvinnor jag jobbade med, men de var upptagna. Så jag gjorde inget. Fantiserade gjorde jag däremot.

• Mialo
    Anonym skrev 2013-04-21 15:30:37 följande:
    Han har inte nämnt henne alls i dessa diskussioner, vi umgås bara på jobbet och då är hans fru såklart inte med :)
    Jag kan heller inte påstå att han smusslar.
    Han säger att han vill att vi ska åka iväg och ta en fika eller en glass och att vi kanske kan ta en tur till Åland tillsammans med några andra arbetskompisar.

Nån sänghalm har det aldrig varit tal om.
    Men han nämner väl sin fru någon gång, kanske inte just när ni planerar för utekvällar, men kanske att han och frugan gjorde si och så under helgen och att de planerar att åka till grekland under semestern etc?  Eller är det knäpptyst om henne så till den grad att det inte går att lista ut att han faktiskt är gift ifall man inte redan vet om det?

Försök inte lägga alltför mycket fokus på den här mannen, han är gift, vill han göra någonting åt det så kommer han skilja sig med tiden (annars finns det inte annat att göra än acceptera läget och försöka ställa in dig på att ni är enbart arbetskamrater och absolut ingenting mer, för att inte göra dig själv olycklig på honom bör du nog undvika att vara på tu man hand med honom fram till dina känslor lagt sig).
  • Anonym
    Mialo skrev 2013-04-21 15:54:10 följande:
    Men han nämner väl sin fru någon gång, kanske inte just när ni planerar för utekvällar, men kanske att han och frugan gjorde si och så under helgen och att de planerar att åka till grekland under semestern etc?  Eller är det knäpptyst om henne så till den grad att det inte går att lista ut att han faktiskt är gift ifall man inte redan vet om det?

Försök inte lägga alltför mycket fokus på den här mannen, han är gift, vill han göra någonting åt det så kommer han skilja sig med tiden (annars finns det inte annat att göra än acceptera läget och försöka ställa in dig på att ni är enbart arbetskamrater och absolut ingenting mer, för att inte göra dig själv olycklig på honom bör du nog undvika att vara på tu man hand med honom fram till dina känslor lagt sig).
    Ja han pratar om henne och det är ingen hemlighet att han är gift.

Jag kommer att vara kär i honom i största hemlighet till det går över.
    Och gör det inte det så får jag väl börja leta mig ett annat jobb.

Det går inte att undvika att vara på tu man hand med honom då vi jobbar i samma projekt, vilket innebär ständig kontakt varje dag åtta timmar om dagen. En ren plåga är vad det är!
  • Anonym (cilla)
    Anonym skrev 2013-04-21 14:42:33 följande:
    Det är ju verkligen som att försöka gå på kvicksand,man vet inte om steget bär förrän det är taget.
    Tänk att något så enkelt och bra som kärlek kan kännas så svårt och komplicerat.
    man vill inte såra, men heller inte bli sårad, man vill ha gensvar men vill inte riskera att visa för mycket.
    Ett enkelt samtal om vädret och helgen kan vara så full av undertoner och undertryckta känslor att man nästan kan ta på luften i rummet.

Puh, ibland önskar jag att jag kunde ta semester ifrån mig själv.
    Imorgon är det ny arbetsvecka, jag längtar redan.
    Har lovat mig själv att ta det lugnt och sansat, men misstänker att det bara behövs en av dom där blickarna för att hjärtat ska börja banka igen.

Ja precis så är det. Jag kan bestämma mig för att det är bäst att lägga ned alltihop, sluta tänka på honom och inte har mer kontakt än nödvändigt. Men det räcker med en blick eller ett sms för att jag ska ha glömt allt jag lovat mig själv. Det går att läsa in mycket mellan raderna i våran konversation. I lördags gick jag lite längre, skrev att jag saknade honom. Han svarade med att säga att han skulle drömma om mig nu när han inte kunde vara hos mig. Så jag är ganska övertygad om att han känner något för mig, det gör mig såklart glad men samtidigt är det lite frustrerande. Vad vill han? Innan han säger något rent ut så kan jag ju knappast fråga. Det går fortfarande att låtsas att allt är på en kompisnivå, så tills han tar nästa steg så kan jag inte göra annat än att vänta. Hoppas du får en bra vecka, vet precis hur det känns.
  • Också i projekt
    Anonym skrev 2013-04-21 18:13:43 följande:

Det går inte att undvika att vara på tu man hand med honom då vi jobbar i samma projekt, vilket innebär ständig kontakt varje dag åtta timmar om dagen. En ren plåga är vad det är!

Hej. Jag undrar vad för projekt det är och inom vilket bransch? Kan ha en inverkan på hur han och du ser det och erfarenheter. Olika branscher har olika ramar för hur arbete och relationer ser ut.  Jobbar själv i projekt.
  • Fool
    Anonym skrev 2013-04-21 18:13:43 följande:

Problemet är att det kommer inte gå över av sig självt så länge du eldar på med fortsatt kontakt med honom , dessutom som cilla skriver räcker det med att han viftar med lillfingret och du kommer glömma allt du lovat dig själv om att aldrig göra något av dina känslor , en firmafest , några drinkar , han lägger in en stöt.... svish så är du älskarinna.

Problem löser sig inte av sig själva , det krävs att du aktivt gör något åt dem. 
  • Anonym (ts)
    Fool skrev 2013-04-25 14:19:32 följande:

Problemet är att det kommer inte gå över av sig självt så länge du eldar på med fortsatt kontakt med honom , dessutom som cilla skriver räcker det med att han viftar med lillfingret och du kommer glömma allt du lovat dig själv om att aldrig göra något av dina känslor , en firmafest , några drinkar , han lägger in en stöt.... svish så är du älskarinna.

Problem löser sig inte av sig själva , det krävs att du aktivt gör något åt dem. 
    Vad då "eldar på med fortsatt kontakt"?

Vi JOBBAR på samma arbetsplats, vad är det att inte förstå?
  • Nyfiken gul

jag har varit i din sits ts och det jag kan säga är att man tänker ganska bra kring gränser och vad som anses tillåtet för ens samvete och jadda jadda.. men tyvärr lurar man oftast bara sig själv. 

Så här i tråden så råder sunda värderingar och sunt förnuft. Men i vardagen, på ditt jobb när ingen ser och hör - vad gör hjärtat och din själ och dina tankar då? Vad säger din mun och vad gör dina händer i hans närhet? 

Idag är gränsen här - punkt... Men om bara några dagar några veckor kan gränsen ha flyttats yttepytte lite.

Det kanske en dag blir en kryssning med jobbet och er som kollegor, det blir faktiskt en after-work-kväll med honom och några kollegor.  Och det som kanske händer eller inte händer där och då gör att gränserna och tillåtelserna hela tiden ändras , flyttas och förändras.
    Kanske bara lite i taget att du inte ens märker det men sakta sakta och sakta så händer det något och vips är vissa gränser överskridna med råge och det går inte att ångra sig....

det som inte är okej idag och du inte ens skulle fundera på kanske faktiskt inte är så farligt när det kommer omkring när tiden gått ett tag....  det kan du omöjligt veta idag... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?