• Anonym

Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?

Det finns en man på mitt jobb som har fått mig att bli kär som en klockarkatt.
    Jag har alltid varit mycket kräsen och har svårt för att få känslor för någon men den här mannen har det klickat så otroligt med.

Vi har jobbat på samma arbetsplats i snart två år och jag föll för honom första gången jag såg honom men har kunnat hålla det under kontroll eftersom vi inte har jobbat ihop så mycket.
    Nu har det ändrats och vi kommer att jobba tätt ihop ganska lång tid framöver.
    Numera så längtar jag till jobbet och helgerna är skittråkiga.

Han är snäll emot mig och jag förstår inte ens varför. Han erbjuder sig att hämta mig på väg till jobbet.
    Vi åker samma väg och det behöver ju inte betyda nåt men det verkar som att han trivs i mitt sällskap och han kommer alltid fram för att prata och söker mitt sällskap.

Vi skrattar som tokar åt torra skämt, det känns som att vi är på exakt samma våglängd. Jag kan vara mig själv med honom. Vi är lika på nåt sätt, vi tycker om samma saker och kan prata om allt. , jag förstår mig på honom

Han pratar ofta om att vi ska hitta å saker tillsammans och han återkopplar ofta till sånt som vi har pratat om så man märker att han har gått och tänkt på sånt som vi har diskuterat.
    Han säger ofta att han tycker att jag är snäll. Rätt var det är kommer han med en mugg kaffe eller en frukt. Han säger ofta ”det kan jag fixa åt dig” och han är så artig, snäll., hjälpsam och ödmjuk att jag bara vill krama honom.

Enda kruxet är att han är gift. Hans fru verkar mycket rar och jag skulle aldrig göra något som skulle kunna skada vare sig henne eller honom men jag är som sagt galet kär i karln.
    Han har berättat lite om att dom har bråkat och att han ibland sover på soffan, men jag vill inte läsa in nåt mer i det.

Nu börjar det bli svårt att dölja känslorna. Han pratar ofta om att vi ska hitta på saker tillsammans, fika ute nu när det börjar bli vår och varmt eller att vi ska festa tillsammans och jag vet inte om jag bara är en larvig toka som läser in mer i det han säger än vad som avses, eller om han verkligen tycker om mig.
    Jag kommer nog inte att våga gå på fest med honom, skulle nog inte kunna kontrollera mig med lite alkohol i kroppen, det är redan nu otroligt svårt att dölja vad jag känner.

Han är så fin att hela jag kokar, jag kan sitta och titta på honom i smyg på rasten och bara drömma om att få ta i honom. Hela jag är i obalans, helt plötsligt kan jag få en impuls att ta hans hand eller stryka honom över ryggen. Jag VILL ju så gärna att det ska vara så att han känner samma för mig men vad tror ni?

Och vad har ni för råd att ge mig?
    Ska jag låta honom få veta nåt eller ska jag fortsätta att vara förälskad i smyg?

Och snälla , döm mig inte för hårt, jag kämpar verkligen emot.

Våren gör ju inte saken lättare heller och jag vill helst att detta ska gå över så att jag kan få lite ro i kroppen igen, Såhär kan man ju inte gå omkring och ha det …..

• Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?
  • Anonym
    Anonym (sajko) skrev 2013-04-19 05:28:05 följande:
    Mycket bra svar på tal. Hen som svarade och sedan har mage att gå i taket även på detta svar har uppenbarligen svårt att ta in vad du skriver. Jag tycker verkligen du var tydlig i trådstarten - sträck på dig, du har en jobbig sits men vill göra rätt, du har inte gjort något fel alls.
    Tack!  {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym
    Skopan skrev 2013-04-17 16:58:53 följande:
    Haha låter som min man :) Jag har en man jag misstänker har träffat nån på jobbet :(

Jag tycker inte att man skall "röra" någon annans man egentligen för vad är oddsen för det. Om de har det bra så kan det förstöra mycket, speciellt om det finns barn med bilden. Killen kan ju lockas till att inleda något med dig ändå, om ni trivs med varandra, men är det rätt?! Om han har det dåligt och tänkt tanken själv att han kanske ska separera från frun så finns kanske en chans för er och då får ni väl prata om det. Jag kan tänka mig att dina känslor är så starka att du måste prata med mannen i fråga till slut men egentligen skulle ni inte befinna er i situationen alls. Lätt att säga och nu är ni där. Jag tycker att det förstör och att det är fel men jag förstår dig.
  • Anonym

Om det inte finns några barn och om det finns ömsesidiga känslor. Han kan väl, om han är seriös, göra slut med sin fru och dejta dig istället. Det har väl hänt förr och ni behöver ju inte vänstra. Man kan ju sköta saker snyggt och inte göra andra ledsna mer än nödvändigt. Att kärleken tar slut händer ju.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-19 05:35:39 följande:
    Vadå högre status som gift? 1800-talet ringde just och ville ha sina värderingar tillbaks, hallå! Och vad vet du om deras passionerade förhållande? Hur vilt kan du gissa?    

Vadå högre status som gift? 1800-talet ringde just och ville ha sina värderingar tillbaks, hallå! Och vad vet du om deras passionerade förhållande? Hur vilt kan du gissa?    

Jag tror att många i sådana här trådar utgår mycket ifrån sina egna erfarenheter. Ts måste utgå ifrån sin egna unika situation. Alla varianter av utfall är väl möjliga, från att ingenting händer till otrohet från hans sida till giftermål mellan ts och mannen. Det beror ju på vad ni vill och vad ni tycker det är värt att offra för att få det ni vill.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-19 11:11:23 följande:
    Jag tror att många i sådana här trådar utgår mycket ifrån sina egna erfarenheter. Ts måste utgå ifrån sin egna unika situation. Alla varianter av utfall är väl möjliga, från att ingenting händer till otrohet från hans sida till giftermål mellan ts och mannen. Det beror ju på vad ni vill och vad ni tycker det är värt att offra för att få det ni vill.

Anonym skrev 2013-04-19 11:11:23 följande:

Men om du ska glömma honom så är det nog bäst att byta arbetsplats. Vänner är nog en utopi i dagsläget. Kan inte vara vän och förälskad - det blir en jobbig, omöjlig vänskap det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-19 05:12:48 följande:
    Tack för ditt vänliga svar.
    Jag har nog inte tänkt så mycket på vad jag vill få ut av det här, det finns egentligen inget att "få ut" mer än kanske lite bekräftelse och starka känslor, ochjag vet ju att jag inte kan få honom såvida inget händer med deras äktenskap, och inte ens då är något garanterat
    Jag antar att detta går över.
    Kanske tar det lite längre tid då vi ska jobba ihop nära och länge men jag antar att jag så småningom kommer att sluta tycka att han är världens vackraste man och istället undra vad sjutton jag såg i honom.
    Jag vill gärna behålla honom som en toppenvän. För det är han.

Men nej, jag vill aldrig vara nån som kommer i andra hand.

Vill gärna hjälpa dig eftersom jag varit i samma situation, det jag tror, bland annat skrev du "Han är så fin att hela jag kokar, jag kan sitta och titta på honom i smyg på rasten och bara drömma om att få ta i honom. Hela jag är i obalans, helt plötsligt kan jag få en impuls att ta hans hand eller stryka honom över ryggen. Jag VILL ju så gärna att det ska vara så att han känner samma för mig men vad tror ni?"

Jag tror att du redan har blivit kär i honom, du har fallit för honom, du vill att det ska vara han och du för evigt, (för så känner man ju när man är riktigt kär!) , du har säkert fantiserat om det hela, hur det skulle vara om han inte alls hade sin fru och att det istället bara var han och du. 

Jag tror tyvärr det kan bli jobbigt att jobba nära honom, tyvärr så om han inte lämnar sin fru någonsin, har ju du satt ditt liv i "paus" för den här killen. Den killen som jag träffade hade ju aldrig någon tanke på att lämna sin fru, bara sex. rent ut sagt. Men det förstod aldrig jag, för i mitt huvud hade jag spelat upp romantiska filmer, han och jag, jag gick ständigt till hans jobb, han skjutsade hem mig bla bla, också hamnade vi till slut i säng, det skulle vara så himla hemligt över det hela. Låg gjorde vi bara en gång, men vi flörtade och höll på i flera månader. Allt jag tänkte på var på honom. Eftersom han jobbade på krog, så planerade jag bara krogkvällarna, det var liksom mitt allt.

Jag tycker det är bra iallafall att du aldrig skulle acceptera att komma i andrahand Glad Hur länge har det pågått föresten? När började du/ ni känna såhär? när började han vara så snäll mot dig?
  • Anonym (Ge dig!)

Att  "bli kär" i en redan upptagen människa tyder på dålig självkänsla, respekt mot sig själv och andra.
    Det är naivt och omoget. men det är väl det ni tycker är bra, att inte behöva ha mer ansvar än att vara den andra, ställa upp när det passar honom och er.  N  kanske själv drabbas av otrohet, först då kommer ni  att förstå vad det innebär.  Ni måste ha sådant civilkurage i er att sätta stopp för sådana här tankar och beteenden.

Som en skribent säger: Lek i er ankdamm.  

• Anonym
    Anonym (Ge dig!) skrev 2013-04-19 14:21:30 följande:

Ni måste ha sådant civilkurage i er att sätta stopp för sådana här tankar och beteenden.

Du var mig en rolig prick du :)
    Eller så är du vettskrämd av bara tanken på att människor kan hysa varma känslor för varandra fast man inte har gått till prästen först.
    Kanske du lever i ett förhållande där du hela tiden måste bevaka din partner mot andras lystna blickar eller har blivit bedragen. Eller kanske du själv har dessa tankar men skäms över dom ?

I vilket fall som så ringde dom från Afghanistan och ville ha sin kvinnosyn tillbaka.
    Trevlig helg!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-19 11:57:13 följande:
     Hur länge har det pågått föresten? När började du/ ni känna såhär? när började han vara så snäll mot dig?
    Jag vet inte riktigt, det är ju liksom inget som ens har "pågått".

Men vi har ju jobbat på samma arbetsplatsrätt länge men inte i samma projekt och då är det ju lättare att hålla känslor i schack än om man sitter sida vid sida åtta timmar varje dag och har tid att prata om allt och lära känna varann.

Han har alltid varit snäll mot mig, på ett annat vis än mina övriga arbetskamrater.
    Han tar mig i försvar och känns beskyddande på ett sätt som är ovanligt kollegor emellan, detta behöver ju inte betyda att han är förälskad i mig och det var därför jag bad någon utan rosa glasögon att "tolka" detta åt mig.

Det är kanske så att jag har fallit hårt för honom, att jag är kär.
    Jag är definitivt förälskad men jag tänker inte sätta nåt på spel, inte mitt jobb, inte hans äktenskap och absolut inte min sinnesfrid.

Men jag tänker förbehålla mig rätten att hysa dessa känslor oavsett vad familjelivs alla känslotalibaner anser om den saken.
    Tack för att du svarar vänligt, det värmer!

• Anonym (cilla)

Jag tror att han känner något för dig också. Är i samma sits som du, och har även varit det tidigare. Första gången så var det ganska tydliga markeringar från kollegan att han var intresserad, men jag tvekade. Han var ju upptagen, jag kanske hade misstolkat signalerna osv. Jag var så kär, kunde inte tänka på annat än honom. Det slutade med att vi hade sex, ett antal gånger. Att han skulle lämna sin sambo för mig var det aldrig tal om och det väntade jag mig inte heller.

Är nu i en liknande situation igen, men den här gången är det lite annorlunda, jag har träffat en person på jobbet som jag kommer så bra överens med. Vi skrattar åt precis samma saker, kan sitta och prata med varandra i timmar om allt och ingenting, vi tar alla chanser vi kan att träffas.  Vi har smskontakt flera gånger varje dag, skickar alltid ett godnattsms till varandra. Det har inte hänt något mer än några kramar, men jag känner ju att det är någonting.Jag vill inte heller komma i andra hand, vill inte förstöra hans förhållande, men jag är galet förälskad i honom. Det är ett dilemma, hur mycket känslor ska/törs jag visa? Ska jag vänta tills förälskelsen går över? Kommer den att göra det när vi jobbar så tätt inpå varandra.
    Han visar ju absolut att han tycker om mig, men vad vill han. Efter att ha läst det du skriver så tror jag absolut att även din arbetskamrat är intresserad, men jag vet lika lite som du hur man går vidare... Lycka till!

Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?