Inlägg från: Anonym (cilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cilla)

Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?

Jag tror att han känner något för dig också. Är i samma sits som du, och har även varit det tidigare. Första gången så var det ganska tydliga markeringar från kollegan att han var intresserad, men jag tvekade. Han var ju upptagen, jag kanske hade misstolkat signalerna osv. Jag var så kär, kunde inte tänka på annat än honom. Det slutade med att vi hade sex, ett antal gånger. Att han skulle lämna sin sambo för mig var det aldrig tal om och det väntade jag mig inte heller.

Är nu i en liknande situation igen, men den här gången är det lite annorlunda, jag har träffat en person på jobbet som jag kommer så bra överens med. Vi skrattar åt precis samma saker, kan sitta och prata med varandra i timmar om allt och ingenting, vi tar alla chanser vi kan att träffas.  Vi har smskontakt flera gånger varje dag, skickar alltid ett godnattsms till varandra. Det har inte hänt något mer än några kramar, men jag känner ju att det är någonting.Jag vill inte heller komma i andra hand, vill inte förstöra hans förhållande, men jag är galet förälskad i honom. Det är ett dilemma, hur mycket känslor ska/törs jag visa? Ska jag vänta tills förälskelsen går över? Kommer den att göra det när vi jobbar så tätt inpå varandra.
    Han visar ju absolut att han tycker om mig, men vad vill han. Efter att ha läst det du skriver så tror jag absolut att även din arbetskamrat är intresserad, men jag vet lika lite som du hur man går vidare... Lycka till!

• Anonym (cilla)
    Anonym skrev 2013-04-21 09:06:53 följande:
    Lite långt ifrån topic men jag förstår hur du menar.
    Å andra sidan förstår jag inte hur jag skulle kunna åsidosätta den fria viljan hos någon.
    Han har ju redan gjort sitt val, han är gift, så ditt exempel är lite off.

Däremot anser jag att man alltid kan attraheras av flera människor på samma gång, fast på olika sätt.

Jag kan tex känna attraktion för en människa som har en speciell humor. Personens skämt vittnar om intelligens, vi skrattar tillsammans och så har ett band skapats
    Detta betyder på inget vis att jag vill "sno honom" ifrån hans familj eller att vi ska hoppa isäng.

Attraktion eller kärlek kommer i många olika former.
    Just i detta fallet är det många saker som gjort att jag fallit, hans utseende, hans vänlighet, hans humor, sättet han har emot mig.

Tillsammans sätter vi gränserna, han väljer att hålla sig inom ramen för vad han och frun kommit överens om i sitt äktenskap, jag håller mig inom min ram för vad jag kan tillåta mig utan att må dåligt.
    Det som blir över njuter jag av , och jag kan förstå om detta känns skrämmande för många här som anser att man bara ska skratta tillsammans med och känna attraktion för den man är gift med.
    Håller med om det du skriver försöker även jag att hålla mig inom min ram för vad som är "tillåtet", och antar att även han gör det, men det är svårt. Jag tycker så mycket om min kollega, inatt skrev vi till varandra till kl 02 på natten, det känns lite sådär, jag är ganska säker på att hans sambo är ovetande om vad han gör på nätterna. Vill jag verkligen ha en man som beter sig så? Ja det vill jag ju, jag är så förälskad i honom och kan förstå att han inte avslutar ett långt förhållande bara för en liten flirt med mig. Han måste ju hinna känna efter och veta om det är något att satsa på innan han lämnar allt, men vi har inte haft sex, inte gjort mer än att kramat varandra, inte ens pratat om att göra det. Vill att han ska veta hur jag känner, skrev inatt att jag saknade honom, jag antar att han förstår hur jag känner även om jag inte sagt det rakt ut. Men hur går man vidare? Tror inte att jag vill vara hans "kompis" och inte heller fortsätta på den nivån vi är nu. 
  • Anonym (cilla)
    Anonym skrev 2013-04-21 14:42:33 följande:
    Det är ju verkligen som att försöka gå på kvicksand,man vet inte om steget bär förrän det är taget.
    Tänk att något så enkelt och bra som kärlek kan kännas så svårt och komplicerat.
    man vill inte såra, men heller inte bli sårad, man vill ha gensvar men vill inte riskera att visa för mycket.
    Ett enkelt samtal om vädret och helgen kan vara så full av undertoner och undertryckta känslor att man nästan kan ta på luften i rummet.

Puh, ibland önskar jag att jag kunde ta semester ifrån mig själv.
    Imorgon är det ny arbetsvecka, jag längtar redan.
    Har lovat mig själv att ta det lugnt och sansat, men misstänker att det bara behövs en av dom där blickarna för att hjärtat ska börja banka igen.

Ja precis så är det. Jag kan bestämma mig för att det är bäst att lägga ned alltihop, sluta tänka på honom och inte har mer kontakt än nödvändigt. Men det räcker med en blick eller ett sms för att jag ska ha glömt allt jag lovat mig själv. Det går att läsa in mycket mellan raderna i våran konversation. I lördags gick jag lite längre, skrev att jag saknade honom. Han svarade med att säga att han skulle drömma om mig nu när han inte kunde vara hos mig. Så jag är ganska övertygad om att han känner något för mig, det gör mig såklart glad men samtidigt är det lite frustrerande. Vad vill han? Innan han säger något rent ut så kan jag ju knappast fråga. Det går fortfarande att låtsas att allt är på en kompisnivå, så tills han tar nästa steg så kan jag inte göra annat än att vänta. Hoppas du får en bra vecka, vet precis hur det känns.
Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?