Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?
Jag tror att han känner något för dig också. Är i samma sits som du, och har även varit det tidigare. Första gången så var det ganska tydliga markeringar från kollegan att han var intresserad, men jag tvekade. Han var ju upptagen, jag kanske hade misstolkat signalerna osv. Jag var så kär, kunde inte tänka på annat än honom. Det slutade med att vi hade sex, ett antal gånger. Att han skulle lämna sin sambo för mig var det aldrig tal om och det väntade jag mig inte heller.
Är nu i en liknande situation igen, men den här gången är det lite annorlunda, jag har träffat en person på jobbet som jag kommer så bra överens med. Vi skrattar åt precis samma saker, kan sitta och prata med varandra i timmar om allt och ingenting, vi tar alla chanser vi kan att träffas. Vi har smskontakt flera gånger varje dag, skickar alltid ett godnattsms till varandra. Det har inte hänt något mer än några kramar, men jag känner ju att det är någonting.Jag vill inte heller komma i andra hand, vill inte förstöra hans förhållande, men jag är galet förälskad i honom. Det är ett dilemma, hur mycket känslor ska/törs jag visa? Ska jag vänta tills förälskelsen går över? Kommer den att göra det när vi jobbar så tätt inpå varandra.
Han visar ju absolut att han tycker om mig, men vad vill han. Efter att ha läst det du skriver så tror jag absolut att även din arbetskamrat är intresserad, men jag vet lika lite som du hur man går vidare... Lycka till!