• Anonym

Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?

Det finns en man på mitt jobb som har fått mig att bli kär som en klockarkatt.
    Jag har alltid varit mycket kräsen och har svårt för att få känslor för någon men den här mannen har det klickat så otroligt med.

Vi har jobbat på samma arbetsplats i snart två år och jag föll för honom första gången jag såg honom men har kunnat hålla det under kontroll eftersom vi inte har jobbat ihop så mycket.
    Nu har det ändrats och vi kommer att jobba tätt ihop ganska lång tid framöver.
    Numera så längtar jag till jobbet och helgerna är skittråkiga.

Han är snäll emot mig och jag förstår inte ens varför. Han erbjuder sig att hämta mig på väg till jobbet.
    Vi åker samma väg och det behöver ju inte betyda nåt men det verkar som att han trivs i mitt sällskap och han kommer alltid fram för att prata och söker mitt sällskap.

Vi skrattar som tokar åt torra skämt, det känns som att vi är på exakt samma våglängd. Jag kan vara mig själv med honom. Vi är lika på nåt sätt, vi tycker om samma saker och kan prata om allt. , jag förstår mig på honom

Han pratar ofta om att vi ska hitta å saker tillsammans och han återkopplar ofta till sånt som vi har pratat om så man märker att han har gått och tänkt på sånt som vi har diskuterat.
    Han säger ofta att han tycker att jag är snäll. Rätt var det är kommer han med en mugg kaffe eller en frukt. Han säger ofta ”det kan jag fixa åt dig” och han är så artig, snäll., hjälpsam och ödmjuk att jag bara vill krama honom.

Enda kruxet är att han är gift. Hans fru verkar mycket rar och jag skulle aldrig göra något som skulle kunna skada vare sig henne eller honom men jag är som sagt galet kär i karln.
    Han har berättat lite om att dom har bråkat och att han ibland sover på soffan, men jag vill inte läsa in nåt mer i det.

Nu börjar det bli svårt att dölja känslorna. Han pratar ofta om att vi ska hitta på saker tillsammans, fika ute nu när det börjar bli vår och varmt eller att vi ska festa tillsammans och jag vet inte om jag bara är en larvig toka som läser in mer i det han säger än vad som avses, eller om han verkligen tycker om mig.
    Jag kommer nog inte att våga gå på fest med honom, skulle nog inte kunna kontrollera mig med lite alkohol i kroppen, det är redan nu otroligt svårt att dölja vad jag känner.

Han är så fin att hela jag kokar, jag kan sitta och titta på honom i smyg på rasten och bara drömma om att få ta i honom. Hela jag är i obalans, helt plötsligt kan jag få en impuls att ta hans hand eller stryka honom över ryggen. Jag VILL ju så gärna att det ska vara så att han känner samma för mig men vad tror ni?

Och vad har ni för råd att ge mig?
    Ska jag låta honom få veta nåt eller ska jag fortsätta att vara förälskad i smyg?

Och snälla , döm mig inte för hårt, jag kämpar verkligen emot.

Våren gör ju inte saken lättare heller och jag vill helst att detta ska gå över så att jag kan få lite ro i kroppen igen, Såhär kan man ju inte gå omkring och ha det …..

• Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?
  • Skopan

Haha låter som min man :) Jag har en man jag misstänker har träffat nån på jobbet :(

• BeStrong

Jag tycker att du är egoistisk och tänker bara på dig själv.  Du har inte rätt att förstöra mycket för hans barn och hans fru.

Kan inte du hitta någon annan singel kille ?

Vi killar vill både äta kakan och ha den kvar. Han kanske söker efter lite spänning men det kan kosta honom hans familj. Smärtan efter en skilsmässa där barn är inblandade är inget enkelt bara du vet.

Orsak inte en familjedrama nu. Det finns alltid bra killar som kan få dig pirra i magen.

• Nyfiken gul

tvärtemot vad många tycker så anser jag att du faktiskt ska ta ett prat med den här killen. Du behöver veta vart han står och vad han har för avsikter.  

om han vill ha något av dig så blir det ju genast mycket värre av allt och du riskerar inte bara att bli sårad och få brustet hjärta utan även en familj krossas.  

jag tror säkert att han förstår vad du känner och att du har känslor för honom ohc det är oschysst spel  av honom att öka på dina känslor bara för att han kanske råkar njuta av uppmärksamheten och ditt sällskap.  Då är det bättre att ni är öppna och ärliga med varandra och du på egen hand kan ta beslut om hur du ska försöka tränga undan känslorna.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym
    BeStrong skrev 2013-04-17 17:07:12 följande:

Jag tycker att du är egoistisk och tänker bara på dig själv.  Du har inte rätt att förstöra mycket för hans barn och hans fru.

Kan inte du hitta någon annan singel kille ?

Vi killar vill både äta kakan och ha den kvar. Han kanske söker efter lite spänning men det kan kosta honom hans familj. Smärtan efter en skilsmässa där barn är inblandade är inget enkelt bara du vet.

Orsak inte en familjedrama nu. Det finns alltid bra killar som kan få dig pirra i magen.

Jag vet inte om du ens har läst mitt inlägg.
    Dom har inga barn tillsammans, och, jag citerar mig själv nu
    "Hans fru verkar mycket rar och jag skulle aldrig göra något som skulle kunna skada vare sig henne eller honom"

Men tack för att du tog dig tid att svara i alla fall.
  • Fool
    Anonym skrev 2013-04-17 17:37:11 följande:
    Jag vet inte om du ens har läst mitt inlägg.
    Dom har inga barn tillsammans, och, jag citerar mig själv nu
    "Hans fru verkar mycket rar och jag skulle aldrig göra något som skulle kunna skada vare sig henne eller honom"

Men tack för att du tog dig tid att svara i alla fall.
    Samtidigt som du skriver:

Jag kommer nog inte att våga gå på fest med honom, skulle nog inte kunna kontrollera mig med lite alkohol i kroppen, det är redan nu otroligt svårt att dölja vad jag känner.

Han är så fin att hela jag kokar, jag kan sitta och titta på honom i smyg på rasten och bara drömma om att få ta i honom. Hela jag är i obalans, helt plötsligt kan jag få en impuls att ta hans hand eller stryka honom över ryggen. Jag VILL ju så gärna att det ska vara så att han känner samma för mig men vad tror ni?

Hur vill du att någon ska ta dig på allvar om du får kruppanfall när någon ger dig råd bara för att det kanske inte stämmer med det du VILL höra ?... Vad är poängen med din tråd egentligen TS ? Vill du ha råd , eller vill du ha medhåll för att det är Ok att bli delaktig i ett otrohetsdrama ?
  • Anonym
    Fool skrev 2013-04-17 17:46:20 följande:
    Samtidigt som du skriver:

Hur vill du att någon ska ta dig på allvar om du får kruppanfall när någon ger dig råd bara för att det kanske inte stämmer med det du VILL höra ?... Vad är poängen med din tråd egentligen TS ? Vill du ha råd , eller vill du ha medhåll för att det är Ok att bli delaktig i ett otrohetsdrama ?
    Jag har aldrig påstått att jag skulle agera på någon som helst impuls, jag tänker inte ens befinna mig på samma fest som honom JUST av den anledningen.
    Jag har heller inte fått något kruppanfall av någons inlägg, men jag undrar så stilla vart jag ska skriva om mina bekymmer om inte i ett forum som handlar om otrohet?

Missförstå mig inte, jag ber inte om medhåll, jag tycker otrohet är fruktansvärt men kom ihåg att inget har hänt.

Jag råder inte över mina känslor men jag väljer att inte agera på dom.
    Ser du skillnaden?
  • Anonym (43 års mamma)

när jag läser din tråd så tänker jag att ni båda verkar gilla varandra
    men tar inte steget full ut
    Han verkar vilja ta steget fullt ut,
    det eftersom hans relation verkar lite obalans just nu?
    I mina ögon är han lite väl snäll mot dig..ler

skönt att ha någon på jobbet som man klappar lite extra på ..

själv jobbar i en kvinno dominerad yrkes grupp och vi råkar ha några få killar på jobbet
    Det finns en yngre kille på jobbet som är sååå grym sexig och han är trevlig mot mig
    jag försöker att inte arbeta med honom men i höst kanske hamnar på min avd. ..
    själv är gift o har har 3 barn ..han är också upptaget med familj mm  vi får se vad som händer .. 

• Anonym
    Anonym (43 års mamma) skrev 2013-04-17 18:16:01 följande:

när jag läser din tråd så tänker jag att ni båda verkar gilla varandra
    men tar inte steget full ut
    Han verkar vilja ta steget fullt ut,
    det eftersom hans relation verkar lite obalans just nu?
    I mina ögon är han lite väl snäll mot dig..ler

skönt att ha någon på jobbet som man klappar lite extra på ..

själv jobbar i en kvinno dominerad yrkes grupp och vi råkar ha några få killar på jobbet
    Det finns en yngre kille på jobbet som är sååå grym sexig och han är trevlig mot mig
    jag försöker att inte arbeta med honom men i höst kanske hamnar på min avd. ..
    själv är gift o har har 3 barn ..han är också upptaget med familj mm  vi får se vad som händer .. 

Det är just det som gör mig lite förvirrad, han ÄR en snäll person och jag är antagligen färgad av mina egna känslor för honom, men en kollega sa att han visste att den här mannen tyckte om mig och när jag frågade hur han visste det fick jag till svar att dom hade jobbat ihop i så många år, att dom kände varandra väl och att det syntes på honom.
    Jag kan inte hjälpa det, men det känns gott att höra.
    Jag skulle önska mig ett parallellt universum där han var ogift och vi kunde få vara tillsammans.
    Men just nu kommer jag bara att njuta av känslan att det är kul att gå till jobbet och njuta av känslan att kunna känna något för någon, det var längesen sist

• Anonym (Ge dig!)

Men herregud, ge dig människa. Karl är gift och har familj. Du är singel.
    Du måste väl ha så mycket kurage i dig att du väljer killar som är singel. Vad är du ute efter? Är han äldre, och du yngre, så är det definitivt missade faderskänslor. 
    Du har då aldrig själv varit drabbad eller utsatt för otrohet, med tanke på hur du resonerar.

Så lägg av.....

• Anonym
    Anonym (Ge dig!) skrev 2013-04-17 20:00:52 följande:

Men herregud, ge dig människa. Karl är gift och har familj. Du är singel.
    Du måste väl ha så mycket kurage i dig att du väljer killar som är singel. Vad är du ute efter? Är han äldre, och du yngre, så är det definitivt missade faderskänslor. 
    Du har då aldrig själv varit drabbad eller utsatt för otrohet, med tanke på hur du resonerar.

Så lägg av.....

Vad jag är ute efter? Honom så klart

Skrämmer det dig så otroligt att någon kan känna attraktion till någon annan att du måste vara otrevlig eller är det i själva verket DU som har drabbats av otrohet?

Jag är förälskad i någon upptagen ja, men jag har aldrig gjort nåt som kan skada någon.
    Lägg av själv , du är bara otrevlig
Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?