Inlägg från: Anonym (ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ts)

Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?

Fool skrev 2013-04-25 14:19:32 följande:

Problemet är att det kommer inte gå över av sig självt så länge du eldar på med fortsatt kontakt med honom , dessutom som cilla skriver räcker det med att han viftar med lillfingret och du kommer glömma allt du lovat dig själv om att aldrig göra något av dina känslor , en firmafest , några drinkar , han lägger in en stöt.... svish så är du älskarinna.

Problem löser sig inte av sig själva , det krävs att du aktivt gör något åt dem. 
    Vad då "eldar på med fortsatt kontakt"?

Vi JOBBAR på samma arbetsplats, vad är det att inte förstå?
  • Anonym (ts)
    Nyfiken gul skrev 2013-04-25 17:06:28 följande:
    jag har varit i din sits ts och det jag kan säga är att man tänker ganska bra kring gränser och vad som anses tillåtet för ens samvete och jadda jadda.. men tyvärr lurar man oftast bara sig själv. 

Så här i tråden så råder sunda värderingar och sunt förnuft. Men i vardagen, på ditt jobb när ingen ser och hör - vad gör hjärtat och din själ och dina tankar då? Vad säger din mun och vad gör dina händer i hans närhet? 

Idag är gränsen här - punkt... Men om bara några dagar några veckor kan gränsen ha flyttats yttepytte lite.

Det kanske en dag blir en kryssning med jobbet och er som kollegor, det blir faktiskt en after-work-kväll med honom och några kollegor.  Och det som kanske händer eller inte händer där och då gör att gränserna och tillåtelserna hela tiden ändras , flyttas och förändras.
    Kanske bara lite i taget att du inte ens märker det men sakta sakta och sakta så händer det något och vips är vissa gränser överskridna med råge och det går inte att ångra sig....

det som inte är okej idag och du inte ens skulle fundera på kanske faktiskt inte är så farligt när det kommer omkring när tiden gått ett tag....  det kan du omöjligt veta idag... 

Nej jag har ingen kristallkula att se framtiden i, lika lite som jag kan förutspå något annat som kommer att ske här i livet.
    Det betyder inte att något är statiskt, eller att jag har 100% inflytande på vad som ska ske, det hänger heller inte bara på mig.

Ponera att något oförutsett inträffar....en skilsmässa kan ändra alla förutsättningar.
    Jag vill ju ha honom, inte tänker jag säga nej då inte.
  • Anonym (ts)
    Fool skrev 2013-04-26 09:31:57 följande:

"Romanser" är inte alltid ömsesidigt oskyldiga och fina , ibland har den ena en dold agenda som h'n inte gärna skyltar med utan döljer den i en dimma av vackra ord och löften , dvs allt som behövs för att få den andra dit h*n vill.

Kanske inte det man vill höra men viktigt att tänka på innan man ger sig i i något man senare kanske ångrar. 
    Du får det att låta som att alla är elaka och manipulativa, att all attraktion är ful och förbjuden och något som bör bestraffas.

Jag vill att du ska veta att detta är något som pågår på insidan av MIG och inget som han ens är medveten om eller ens delaktig i.
    Något att tänka på innan du sätter dina självfärgade etiketter på andra kanske?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Vänskap-kärlek) skrev 2013-04-25 22:21:10 följande:

Jo, jag tror att man kan vara vän med den man är/varit förälskad i. Är nämligen det själv - det är jättejobbigt men det går uppenbarligen. Han jag har känslor för har varit vän med mig länge, men det kommer inte bli något mer än så mellan oss. Han är väl helt enkelt inte kär i mig och jag är "fel" person.
    Jag brottas med känslorna för honom, men hellre honom som vän än inte alls.

TS, jag tycker att du ska känna på känslorna av förälskelse och njuta av dem, men du gör klokt i att inte agera på dem!   
    Ja det hänger väl ihop, jag ser på kärlek som utökad vänskap, så utan vänskap är det nog svårt att gå vidare till kärlek.

• Anonym (ts)
    Anonym (Vänskap-kärlek) skrev 2013-04-27 11:33:00 följande:

Ja, så klokt av dig om kärlek som utökad vänskap.
    Jag träffade honom igår, tanken var bara som en vänskaplig träff, men det blev intimt... Kan bli jobbigt nu, men jag tror mig veta att vår vänskap håller för det. Det sorgliga är väl att jag kanske vill mera med honom, men han inte med mig.  
    Jag blir lite förvirrad, vet inte riktigt vad jag känner för honom...så vi fortsätter nog att bara vara vänner... :) 
    Förstår om du är sliten mellan olika känslor nu men det är bra om du kan resonera som du gör, att vänskapen håller oavsett vad som händer.

• Anonym (ts)
    Anonym (Vänskap-kärlek) skrev 2013-04-27 12:56:22 följande:

Ja, så är det nog. Jag ska nog säga det till honom, förstår att det här blev nog svårt för honom också.

Vi är båda singlar, träffades genom jobbet, men jobbar inte ihop nu, vilket förenklar saker såklart.
    Han är verkligen min bästa vän.

Hur går det för dig?    
    Ni har ju ändå ett guldläge för en fortsättning iom att ni båda är singlar.
    Här är det berg och dalbana, igår både sades det och gjordes saker som gör att det inte längre råder nån tvekan om att intresse finns.

• Anonym (ts)

Ja ibland är timingen inte alls på ens sida och det känns som om man går om varann hela livet och bara önskar att få vara i fas nån enda gång.

Ja jag är förälskad och det är inte alls bra. Sätter hela tillvaron på ända.
    Fattar inte hur allt bra och mindre bra ska kunna få rum i tillvaron?

Vill inte riktigt outa vad som hände, behöver smälta allt själv först.
    Kollegor börjar kommentera nu, säger att det är som en ljusbåge mellan oss.

• Anonym (ts)
    Nyfiken gul skrev 2013-04-25 22:04:58 följande:
    nej men det är ju precis det som är problemet. 

Du säger inte nej till honom och du har därmed alla dörrar öppna för vad som kan hända, när det händer, om det händer.

det innebär att du är redo att flytta dina gränser för vad som är okej och inte okej.

Du säger själv att du inte vill göra något som saboterar hans äktenskap eller runtomkring honom men det är ju det du indirekt gör eftersom du inte säger absolut nej.
    Jag förstår inte, hur kan jag sabotera hans äktenskap genom att vara kär i smyg.
    Inget har sagts, inget har gjorts, och skulle något hända så är det väl i så fall HAN som saboterar SITT äktenskap.

Jag säger inte nej till honom men märk väl, jag har heller inte sagt ja.

Jag kan faktiskt inte se den öppna dörren.......
  • Anonym (ts)
    Fool skrev 2013-04-29 10:09:37 följande:
    Ser inte längre någon poäng i att försöka förklara för dig vad dina känslor KAN leda till , det ha flera här försökt förklara för dig utan någon större framgång , 60 inlägg senare repeterar du exakt samma saker du gjorde i början.
    Jag tror du helt enkelt inte är intresserad av goda råd , utan söker istället medhåll , något som säger att det är ok och helt riskfritt att göra som du gör idag , jag tror du är förälskad i förälskelsen , i själva känslan , och det kommer du klamra dig fast vid kosta vad det vill kosta.

Lycka till TS , kommer säkert gå jättebra det där... 
    Jag ska berätta en sak för dig.
    Jag är intresserad av goda råd, jag är däremot inte alls intresserad av att få fler av dina så kallade "goda råd" nerkörda i halsen!
    Dina "råd" är så färgade av din egen uppfattning att du inte ens klarar av att respektera trådstartens innehåll.
    Du skriver svar efter svar efter svar på hur DU uppfattar ämnet otrohet.
    Det var inte ens vad jag frågade om, men du bara mal på!
    Tack, jag har förstått att du tycker så, så tack men det räcker nu, försvinn från tråden tack

Jag söker heller inte medhåll , jag behöver inte din tillåtelse att göra något öht.
    Det som eventuellt händer är mellan mig och honom, oavsett vad du tycker om det!

Det är sånt här som gör att jag av och till hatar Familjeliv.
  • Anonym (ts)
    Annonym2013 skrev 2013-04-29 18:19:25 följande:

Du kanske inte tycker om min fråga

Rätt!
    Vem jag är, vad jag jobbar med eller det som hände är privat.
  • Anonym (ts)
    Annonym2013 skrev 2013-04-29 18:37:18 följande:

Visst det är privat men jag trodde du ville ha reflektion och synpunkter på det du skriver.  Det här ett är forum där folk  frågar  och skriver, får  svar och frågor tillbaka men inte det som du tänkt dig, då är det kanske bättre att du skreri din dagbok.  Då får du kanske de svar du vill ha  eller ?
    Vet inte om det är du eller jag som har missförstått syftet med ett forum, men jag tror inte att man är skyldig att besvara alla frågor som ställs, även om dom ställs fyra gånger!

Tack alla som har svarat vänligt, lämnar denna tråden då den spårat ur.

• Anonym (ts)
    barna12 skrev 2013-06-17 00:48:45 följande:
    TS. Hur går det?
    Jo tack det går fint :)
    Dom ligger i skilsmässa, han letar ny bostad och jag är så kär att jag håller på att gå i bitar.
    Han har talat om hur han känner för mig och det var som jag hoppades på.
    Deras äktenskap var näst intill över innan vi började träffas så ingen behöver freaka ur och börja kasta skit på mig.
    Nu pratar vi om en framtid ihop, vi har kul tillsammans och trivs i varandras sällskap.
    Livet är toppen!
    Annonym2013 skrev 2013-04-29 19:06:47 följande:

Det var synd då får vi i andra här på familjelivs forum inte veta hur den här sagan slutar...... 
    Jag tror att du är ung och har blivt en erfarenhet rikare,  du har fått  insikt i att du har dina egna  färdiga egna svar .  När du inte får de svar du förväntar så blir du som ett barn, sur vill inte vara med och längre....

Nej jag är inte ung, inte han heller, erfarenheter har vi båda gott av så vi går in i detta med goda intentioner och starka känslor för varandra.

Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?