Inlägg från: Anonym (låt bli...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (låt bli...)

Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?

Anonym (ts) skrev 2013-04-27 17:41:29 följande:
    Jag förstår inte, hur kan jag sabotera hans äktenskap genom att vara kär i smyg.
    Inget har sagts, inget har gjorts, och skulle något hända så är det väl i så fall HAN som saboterar SITT äktenskap.

Jag säger inte nej till honom men märk väl, jag har heller inte sagt ja.

Jag kan faktiskt inte se den öppna dörren.......
    Det är faktiskt alltid bäst att låta bli... även om dörren öppnar sig så är det bäst att hålla sina tassar borta. Vill den här killen inte längre vara gifta så får han se till att göra någonting åt det, men fram till dess är och förblir han gift = bäst att inte involvera sig.

Skiljer han sig och ordnar upp allting runtomkring med nytt boende etc så kan det kanske finnas en chans så småningom men det är ju först då... just nu är han ju faktiskt gift....

nej du skadar inte äktenskapet genom att gå runt och vara kär i smyg, men det är sannolikt en väldigt jobbig situation för dig (vare sig han känner likadant eller inte) och därför gör du nog bäst i att göra ALLT för att inte tänka på honom. Undvik honom i den mån det går, jobba ihop måste ni väl fortsätta med men håll dig på en professionell nivå för att varken skada ditt eget hjärta eller ditt anseende på ditt jobb. Dvs låt bli att utforska området, det blir förmodligen ännu värre för dig ifall du får reda på att han känner likadant för dig, så utgå ifrån att han inte gör det och håll hårt på det fram till dess han skilt sig och ev tar upp en tråd med dig på ett mer romantiskt plan.
Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?