• ikala

Börjar med Puregon i April....

Jag fick diagnosen PCO i Januari i år , ca 6 månader efter p-piller stopp. Har mellen Juni och Januari haft en egen mens, förutom p-piller blödningen.

Jag har ätit en enkeldos Pergotime helt utan resultat och en dubbeldos då det blev två äggblåser som började växa men avstannade vid ca 14 mm, vid dubbeldosen såg slemhinnor och allt annat jätte bra ut och min läkare var nästan lite förvånad att det inte blev äl...

Igår började jag med en 10 dagarskur av Primolut för att på cykeldag 2 börja med 50e av Puregon. Efter att ha letat runt lite på FL så såg jag att dom flesta som sprutar med Puregon gör det innan ivf lr insemination, men vi hoppas ju på att det ska funka utan ivf ... 

Vill hitta nån som är lr har varit i samma sitts som jag, har typ tusen frågor...      

• Svar på tråden Börjar med Puregon i April....
  • Tingeling

Hej! Jag har sprutat nu i två veckor och var på återbesök idag! Visade sig att jag haft ägglossning redan... frågan är bara när? Imorse; så kan vi ju fortfarande hinna om vi skyndar oss.... Igår; så får vi hoppas att det lever simmare kvar sedan torsdagkvällen! Känns lite skit att ev ha missat helt! Spännande med menopur, har läst att det kan bli färre äggblåsor av det vilket ju borde vara bra i ditt fall!

• Linnna
    Tingeling skrev 2013-05-13 15:56:54 följande:
    Hej! Jag har sprutat nu i två veckor och var på återbesök idag! Visade sig att jag haft ägglossning redan... frågan är bara när? Imorse; så kan vi ju fortfarande hinna om vi skyndar oss.... Igår; så får vi hoppas att det lever simmare kvar sedan torsdagkvällen! Känns lite skit att ev ha missat helt! Spännande med menopur, har läst att det kan bli färre äggblåsor av det vilket ju borde vara bra i ditt fall!
    Det var ju otur, men något positivt är det ju iaf. Du vet ju nu att behandlingen funkar och du kan få äggen att lossa själv. Hoppas att ni hann med, annars är det bara att ta nya tag och försöka en gång till. J
  • Linnna
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-25 08:29:24 följande:
    Hej, här är en till som precis börjat spruta! :) Är positiv och spänd!
    Hej, helt rätt inställning att vara positiv och ha spänd förväntan. Vilken intressant och fin blogg du har!
  • LängtansBlåaBlomma
    Linnna skrev 2013-05-26 09:45:51 följande:
    Hej, helt rätt inställning att vara positiv och ha spänd förväntan. Vilken intressant och fin blogg du har!
    Tack ska du ha! Jo jag är glad att få börja men ibland tar sorgen över och jag gråter för att vägen till ett barn är mycket svårare än för gemene man.
  • Hanna00

Hej! Jag börjar min första sprut-kur på tis...så nervöst, spännande, och just nu är jag tyvärr väldigt nere. Jobbigt nu men så är det ibland. Hoppas det går vägen! Pergo funkade inte på mig och nu är det dags med sprutor alltså...

• Linnna
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-26 15:53:31 följande:
    Tack ska du ha! Jo jag är glad att få börja men ibland tar sorgen över och jag gråter för att vägen till ett barn är mycket svårare än för gemene man.
    Jag känner precis likadant. Man blir jätteglad för alla vänners bebisar som dyker upp hela tiden samtidigt som det känns som ett slag mot egna hjärtat. Att det ska vara som det mest naturliga kan vara så svårt för oss andra.
  • Linnna
    Hanna00 skrev 2013-05-26 19:15:14 följande:
    Hej! Jag börjar min första sprut-kur på tis...så nervöst, spännande, och just nu är jag tyvärr väldigt nere. Jobbigt nu men så är det ibland. Hoppas det går vägen! Pergo funkade inte på mig och nu är det dags med sprutor alltså...
    Har du tagit första sprutan nu? Hoppas att det gick bra och lycka till med de kommande. Det är verkligen jobbigt ibland.
  • Tingeling

Hej! hur är det med alla och hur går det med sprutandet? Här kom mensen idag, dock skapligt i tid så man får vara glad för det lilla! Progesteronproverna visade på en strålande ägglossning denna månad så även att det aldrig tar sig så känns det som vi är nära nu!!!
    Min sambo gick dessutom ner på knä i helgen så nu har jag något annat att lägga tankarna på det kommande året!

• Hanna00

Hej! Det går bra med sprutandet. Inte ett dugg nålrädd eller så så det är skönt. Det enda jag var orolig för var att göra fel, men nu har jag ju lärt mig! Jag är på cd 8 och min mens har inte slutat än. Trodde den var slut för jag hade ingenting på natten till lördag och inget under lördagen heller. Sen igår kväll rann det till. Fattar ingenting. Har lite molande värk nere i magen också. Brukar ha mens 7 dagar så känns lite konstigt. Någon som vet vad det kan vara? Biverkning? Eller lite efterblödning kanske? Hmm... Blir ju så nojig över allt... Ska man ringa mottagningen imorgon kanske och fråga eller är man nojig... Ska dit på onsdag för koll så hoppas blödningarna slutat då!

• LängtansBlåaBlomma

Jag tror inte att det är nån fara. Du kanske blöder ur dig ordentligt om du inte haft mens på länge?

Svar på tråden Börjar med Puregon i April....