• Linnna

Börjar med Puregon i April....

Och jag hänger också gärna på! Har också pco och började med puregon för två och en halv vecka sedan. Har under perioden. Varit och kollat men inga ägg är klara än så dosen har höjts etappvis.

• Linnna

Jag har fått gå på vul var ungefär var 4-6 dag sedan jag började 5/3 och ska dit imorgon igen. Min dos har trappats upp och nu tar jag 75 + 2 klick på puregonpennan. Jag har inte provat pregotime eller någon annat innan. Tycker att det går förvånansvärt bra att ta sprutorna och mår helt ok, även om jag tycker att det är ovisst med hur länge jag ska behöva ta sprutorna.

• Linnna

Vad kul att det fanns en äggblåsa idag! Jag var också på vul idag men ingen äggblåsa, blir att fortsätta med samma dag och tillbaka och kolla om några dagar. Aha jag var nog lite otydlig, jag ställer in puregonpennan på 75 och sedan vrider jag två steg till, då blir det ca 92.

• Linnna

Ja när det finns ett ägg som är klart är det dags för ovitrelle-sprutan. Jag tror att vid började med sprutor direkt för sätt de bedömde att det är den behandlingen som krävs på mig. Vad bra det är att ha fler att dela sina upplevelser med. Glad påsk till er också, teorin att våra ägg mår extra bra så här i påsk tider!?

• Linnna

Hur går det för er? Jag har varit på koll idag och ska fortsätta samma dos fram till torsdag....

• Linnna

Vad spännande för dig! Hur läge hade du tagit puregon?
     Jag vet inte exakt hur stora dom vill att de ska vara innan jag tar ovitrell, men de är försiktiga för att jag inte ska få för många och för stora. 

• Linnna

Jag har tagit i fyra veckor idag, började på 50ie och har sedan trappat upp. Senaste veckan har det varit 92ie. 
    När ni sedan tagit Ovitrellesprutan han man ca 40 timmar på sig, stämmer det med vad ni också fått information om? Jag börjar blir stressad, ska på en tjänsteresa om en vecka och vet nu inte hur vi ska få ihop det...

• Linnna

Hur går det för er? Själv har jag fått avbryta då det plötsligt fanns minst åtta mogna ägg och alltså risk för åttlingar...

• Linnna
    ikala skrev 2013-04-04 15:03:59 följande:

O no, ja nån octopusmom vill vi inta bli...Flört
    Men då behöver du iaf inte oroa dig att du missar äl pga jobbresan... 

Själv inväntar jag min mens borde komma imorn, så förhoppningsvis puregonstart på Lördag.  

Tack för dina uppmuntrande ord! Nej det skulle ju inte vara så bra, tänk vad stor man skulle bli...man får försöka se det positiva, det går ju för mig att få många mogna ägg och då kanske annan behandling som ivf funkar bättre. Nu ska jag ta en annan spruta för att lugna ner det hela lite så att det de inte växer ännu mer och det kan bli andra komplikationer. Ska tillbaka på måndag igen för koll. 
    Lycka till med puregonstarten, det kommer gå jättebra. Jag oroade mig lite för sprutandet i början men efter en månad går det på ren rutin. 
  • Linnna
    ikala skrev 2013-04-04 15:39:59 följande:

Har du sett programen om octomom? Galen är ett milt ord...
    Man måste se det från den ljusa sidan, du har många ägg och det är bara en fråga om tid innan ett av
    äggen kommer förvandlas till en bebis!!! Om det är puregon lr ivf som kommer att vara din väg dit kan bara tiden utvisa.

Jag tror inte att själva sprutandet kommet att vara ett jätte problem. Har jobbat inom vården i många år, har provsprutat mig med en insulin penna (naturligtvis utan insulin) när jag fick deligering. 
    Det finns väldigt mkt mage att spruta i så det ska inte vara några problem. 

Nej det programmet tror jag inte att jag har sett. Ja precis, man måste vara positiv och jag kan ju tydligen får fram många ägg och det är ju jättebra, tack för dina uppmuntrande ord också.
Svar på tråden Börjar med Puregon i April....