• ikala

Börjar med Puregon i April....

Jag fick diagnosen PCO i Januari i år , ca 6 månader efter p-piller stopp. Har mellen Juni och Januari haft en egen mens, förutom p-piller blödningen.

Jag har ätit en enkeldos Pergotime helt utan resultat och en dubbeldos då det blev två äggblåser som började växa men avstannade vid ca 14 mm, vid dubbeldosen såg slemhinnor och allt annat jätte bra ut och min läkare var nästan lite förvånad att det inte blev äl...

Igår började jag med en 10 dagarskur av Primolut för att på cykeldag 2 börja med 50e av Puregon. Efter att ha letat runt lite på FL så såg jag att dom flesta som sprutar med Puregon gör det innan ivf lr insemination, men vi hoppas ju på att det ska funka utan ivf ... 

Vill hitta nån som är lr har varit i samma sitts som jag, har typ tusen frågor...      

• Svar på tråden Börjar med Puregon i April....
  • Linnna
    ikala skrev 2013-04-05 16:05:26 följande:

Knäpp Amerikans brud som med hjälp av hormoner(typ puregon) medvetet överstimulerade sig och blev inseminerad och fick åttlingar.... Ingen pappa bara hon och en herrans massa ungar... Kolla på youtube..

Jag hade hoppats att min mens skulle komma idag( dagen är inte slut än men nästan), jag jobbar nämligen natt på Söndag och Måndag men är ledig Lördag kväll/natt hade hoppats att få ta första sprutan av puregon hemma...

Hur noga har ni varit att ta det exakt samma tid varje kväll?   
    Jag tog puregonet vid nästan exakt tid samma kväll, vet inte riktigt hur noga det är. Har du börjat ta sprutorna nu?
  • ikala
    Linnna skrev 2013-04-08 15:34:48 följande:
    Jag tog puregonet vid nästan exakt tid samma kväll, vet inte riktigt hur noga det är. Har du börjat ta sprutorna nu?

Jag har fortfarande inte fått min mens efter primolut, börjar få panik... slutade i Tisdags slarvade dock och missade tre piller men det gjorde inte nån skillnad sist. Borde jag ringa till gyn lr ska jag vänta nån dag till, bör tillägga att jag har mensvärk känns som den borde komma...
  • Linnna
    ikala skrev 2013-04-09 08:49:41 följande:

Jag har fortfarande inte fått min mens efter primolut, börjar få panik... slutade i Tisdags slarvade dock och missade tre piller men det gjorde inte nån skillnad sist. Borde jag ringa till gyn lr ska jag vänta nån dag till, bör tillägga att jag har mensvärk känns som den borde komma...
    Jag kan tyvärr inte råda dig vad du ska göra, jag tog inte primolut innan utan började med puregonet direkt. Nu måste jag dock ta andra sprutor i en vecka för att lugna ner det hela. Hur vi sedan ska gå vidare är inte klart då puregon inte fungerade som önskat.
  • ikala

Jag ringde gyn igår dom sa att jag skulle ta ett gravtest, det knasiga är att trots att man knappt tänker på annat så hade faktiskt inte tanken slagit mig...

Här är förklaringen till varför jag inte fått nån mens efter Primolutkuren....

I´m preggo!!!!   

• elyse
    ikala skrev 2013-04-10 16:11:27 följande:
    Jag ringde gyn igår dom sa att jag skulle ta ett gravtest, det knasiga är att trots att man knappt tänker på annat så hade faktiskt inte tanken slagit mig...

Här är förklaringen till varför jag inte fått nån mens efter Primolutkuren....

I´m preggo!!!!   

Grattis! Hann du ens börja med Puregon?
  • Tingeling

Åh GRATTIS!! Vad härligt för dig!! Har du inte kännt någonting, typ spända bröst, extra kissnödig??

• ikala
    elyse skrev 2013-04-10 18:16:26 följande:
    Grattis! Hann du ens börja med Puregon?

Nä, jag skulle ju börja nu när mensen efter Primolut kommit...

Det är verkligen helt underbart/galet/fantastiskt.
    Hoppas och önskar att ni får era plus snart oxå!!!    
  • ikala
    Tingeling skrev 2013-04-10 20:06:01 följande:
    Åh GRATTIS!! Vad härligt för dig!! Har du inte kännt någonting, typ spända bröst, extra kissnödig??

Nja om jag tänker efter kanske, har varit uppe tidigt och kissat senaste dagarna.Jag har haft "mensvärk" i ca 10 men inga ömma bröst lr illamående än peppar peppar!!!

Det fanns ju ingen chans att bli gravid med dom små pytte äggblossorna jag hade efter Pergotiekuren,  kan inte riktigt fatta att det är sant... 
  • Tingeling

Min Gyn sa en gång att de inte till 100% kan se alla äggblåsor, ibland kan det dölja sig en större bakom de andra nånstans!

Svar på tråden Börjar med Puregon i April....