• ikala

Börjar med Puregon i April....

Jag fick diagnosen PCO i Januari i år , ca 6 månader efter p-piller stopp. Har mellen Juni och Januari haft en egen mens, förutom p-piller blödningen.

Jag har ätit en enkeldos Pergotime helt utan resultat och en dubbeldos då det blev två äggblåser som började växa men avstannade vid ca 14 mm, vid dubbeldosen såg slemhinnor och allt annat jätte bra ut och min läkare var nästan lite förvånad att det inte blev äl...

Igår började jag med en 10 dagarskur av Primolut för att på cykeldag 2 börja med 50e av Puregon. Efter att ha letat runt lite på FL så såg jag att dom flesta som sprutar med Puregon gör det innan ivf lr insemination, men vi hoppas ju på att det ska funka utan ivf ... 

Vill hitta nån som är lr har varit i samma sitts som jag, har typ tusen frågor...      

• Svar på tråden Börjar med Puregon i April....
  • ikala
    Tingeling skrev 2013-03-28 11:30:46 följande:
    Nu kommer jag från läkaren och Vul precis! En äggblåsa på 16 mm fanns precis som vi hoppats! Nu ska jag öka dosen till 100 ie i tre dagar och sen ta ovitrellesprutan!
    Tänk om det äntligen är vår tur!!

Hur menar du med två klick Linnea?
    Åhh spännande, då håller vi tummarna för att det växer till sig ordentligtGlad
    Ja hoppas verkligen att det är er tur nu, ni har haft en jobbig resa...
    Linnna skrev 2013-03-28 12:50:39 följande:
    Vad kul att det fanns en äggblåsa idag! Jag var också på vul idag men ingen äggblåsa, blir att fortsätta med samma dag och tillbaka och kolla om några dagar. Aha jag var nog lite otydlig, jag ställer in puregonpennan på 75 och sedan vrider jag två steg till, då blir det ca 92.
    Får hoppas att det växer till sig ett ägg under påsk, det är ju trots allt äggens högtidFlört
    Hur kommer det sig att ni gick direkt på Puregon utan att prova Pergotime. 

Jag som har fasat dom här sprutorna kan nu inte vänta till jag får börja med dom, men har typ 6 dagar kvar av primolut. Det här med att vänta är inte riktigt min grej, vill att allt ska ske nu och hatar att inte ha kontroll över saker och ting.  

• Tingeling

Ja, jag är glad att det faktiskt ser ut att bli en normal ägglossning, sen är väll chansen att det ska ta sig lika som för alla, typ 20-25%!

Hoppas att dina växer ordentligt under påsken Linnea! Är tanken en ovitrellespruta när de är tillräckligt stora?

Ja sprutorna och jag är vänner nu, när jag fått se vad de åstadkommit! De känns inte alls jobbigt! Läkaren skrev ut mer puregon idag till nästa månad om det inte tar sig! Så att Apoteket kan ta hem det i tid! Glad påsk på er!!

• Linnna

Ja när det finns ett ägg som är klart är det dags för ovitrelle-sprutan. Jag tror att vid började med sprutor direkt för sätt de bedömde att det är den behandlingen som krävs på mig. Vad bra det är att ha fler att dela sina upplevelser med. Glad påsk till er också, teorin att våra ägg mår extra bra så här i påsk tider!?

• Linnna

Hur går det för er? Jag har varit på koll idag och ska fortsätta samma dos fram till torsdag....

• Tingeling

Jag tog ovitrellesprutan i lördags kväll och hade "glad gubbe" hela dagen igår! Vi fick "till det" på lördagskvällen och igårkväll, så jag tror att vi gjort det vi kunnat! Ska ta blodprov på måndag för att se om det blev en bra ägglossning! Har läst om många som tydligt kännt av ägglossningen med ovitrellesprutan, men jag har inte kännt nåt spec alls!

Spännande med kontrollen, hur stora vill dom att de ska vara när du tar ovitrellen??

• Linnna

Vad spännande för dig! Hur läge hade du tagit puregon?
     Jag vet inte exakt hur stora dom vill att de ska vara innan jag tar ovitrell, men de är försiktiga för att jag inte ska få för många och för stora. 

• Linnna

Jag har tagit i fyra veckor idag, började på 50ie och har sedan trappat upp. Senaste veckan har det varit 92ie. 
    När ni sedan tagit Ovitrellesprutan han man ca 40 timmar på sig, stämmer det med vad ni också fått information om? Jag börjar blir stressad, ska på en tjänsteresa om en vecka och vet nu inte hur vi ska få ihop det...

• ikala
    Tingeling skrev 2013-04-01 16:01:57 följande:
    Jag tog ovitrellesprutan i lördags kväll och hade "glad gubbe" hela dagen igår! Vi fick "till det" på lördagskvällen och igårkväll, så jag tror att vi gjort det vi kunnat! Ska ta blodprov på måndag för att se om det blev en bra ägglossning! Har läst om många som tydligt kännt av ägglossningen med ovitrellesprutan, men jag har inte kännt nåt spec alls!

Spännande med kontrollen, hur stora vill dom att de ska vara när du tar ovitrellen??

Spännade, nu är det bara att vänta och hoppas!!!

Jag knaprar sista dagen av primolut, så nu är det att vänta på mens och start av puregon...

Vänta och vänta det är det ända man görRynkar på näsan Men den som väntar på nått gott....!!!!!   

• elyse

Jag ska också börja, men har just fått remiss så behandlingen börjar inte ännu. Min gynekolog ville inte fortsätta med Pergotime längre, dels för att jag mått så dåligt av dem och dels för att det inte gett de resultat hon velat. Jag har inte pco eller så utan bara ägg som inte vill lossna. 

Svar på tråden Börjar med Puregon i April....