• traveler

Någon här som är HELT emot abort?

Och då menar jag inte bara t.ex. att "Ja, jag tycker kanske att det är lite för många tonårstjejer som gör abort just nu" utan som är helt emot det. Om man tycker att kvinnan ska få göra abort ifall det är fara för hennes liv så räknas det också som HELT emot enligt mig.

Någon?

P.S. Jag är inte emot abort men nyfiken på ifall det finns nån riktigt konservativ person här på FL :)     

• Svar på tråden Någon här som är HELT emot abort?
  • buffybuffy
    Anonym skrev 2013-03-14 13:57:43 följande:

Våldtäkt?
    Det finns omständigheter som gör att man kan bli gravid, trots att man tar sitt ansvar...!!!
    juste fortfarande är ja emot abort,fattar du inte?
  • Trädblåsare
    Felicia111 skrev 2013-03-16 16:30:41 följande:
    är helt emot abort ja
    Vid alla tillfällen?
  • Regnig måndag
    Kofot skrev 2013-03-18 08:41:48 följande:

Fruktansvärt
    Ja fy fan rent ut sagt. Därför blir jag lite "lätt" irriterad på de som är helt emot aborter...
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • liv
    Regnig måndag skrev 2013-03-18 08:45:04 följande:
    Ja fy fan rent ut sagt. Därför blir jag lite "lätt" irriterad på de som är helt emot aborter...
    Nu var det här ett döende/dött barn i magen så det kan väl i så fall jämföras med att stänga av maskiner på folk som ligger i koma. Typ. Om ens det. Men poängen med att vara helt emot abort är att man anser att det är ett liv. Ett barn alltså. Om man har den synen så blir det ju väldigt sjukt att välja att döda sitt barn. Om du var tvungen att välja att du skulle dö eller din femåriga dotter. Vem skulle du välja? 
  • Regnig måndag
    liv skrev 2013-03-18 10:55:19 följande:
    Nu var det här ett döende/dött barn i magen så det kan väl i så fall jämföras med att stänga av maskiner på folk som ligger i koma. Typ. Om ens det. Men poängen med att vara helt emot abort är att man anser att det är ett liv. Ett barn alltså. Om man har den synen så blir det ju väldigt sjukt att välja att döda sitt barn. Om du var tvungen att välja att du skulle dö eller din femåriga dotter. Vem skulle du välja? 
    Helt sant att barnet var döende men endast döende och inte dött  och därför fortfarande ett liv.
    Därför skulle det ha varit en abort och frågan är således högaktuell.

Är man helt emot abort kommer sådant här i kölvattnet därför är frågan helt relevant i sammanhanget och inte din jämförelse med att stänga av livsuppehållande maskiner för rent tekniskt är mamman en maskin i sammanhanget som stängdes av...

Däremot är din jämförelse med ett levande 5-åtrigt barn totalt irrelevant i sammanhanget.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • nördelit
    Anonym skrev 2013-03-14 15:17:19 följande:

Tro inte på allt du läser, speciellt inte studier utförda i USA. De har en tendens att utföra sina studier så att de får de svar de vill ha. Och USA har ju en konstigt förhållande till abort.

USA är enligt mig ingen bra förebild angående äktenskap, jämnställdhet, abort osv osv.
    Håller med!
    USA är inte en förebild i många fall.
    Avstigmatisera abort, så kommer det underlätta för kvinnor som tar detta jobbiga beslut.

Sen hela grejen med att abort inte ska användas som preventivmedel. Vem skulle göra det? Abort är en ekonomisk, fysisk, psykisk och tidskrävande grej. De kvinnor jag känner som har gjort abort mår alla bra idag men säger att själva aborten var en pärs.
  • Felicia111

Är helt emot abort såvida de inte hotar mammans liv naturligtsvis...

Det står i ts att det fortf räknas som helt emot..

Svar på tråden Någon här som är HELT emot abort?