• traveler

Någon här som är HELT emot abort?

Och då menar jag inte bara t.ex. att "Ja, jag tycker kanske att det är lite för många tonårstjejer som gör abort just nu" utan som är helt emot det. Om man tycker att kvinnan ska få göra abort ifall det är fara för hennes liv så räknas det också som HELT emot enligt mig.

Någon?

P.S. Jag är inte emot abort men nyfiken på ifall det finns nån riktigt konservativ person här på FL :)     

• Svar på tråden Någon här som är HELT emot abort?
  • Elin 885
    buffybuffy skrev 2013-03-14 12:55:54 följande:
    Nej om det är fara för mamman, eller barnet och om barnet inte skulle överleva ändå,så är det okej,men inte annars.
    Anser att har man oskyddat sex eller missar sina p-piller då ska man ta sitt ansvar.
    och om man blir våldtagen?
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Elin 885
    Anonym (Många) skrev 2013-03-14 14:07:14 följande:
    Ja,jag är är emot abort utom vid fara för mammans liv och möjligen vid incest om mamman är under 15. Det finns helt enkelt inga andra godtagbara skäl till abort! Livet börjar vid befruktningen,så enkelt är det. Man man inte påstå att livet börjar senare. Och vi är väldigt många som tycker så här,inte alls nån försvinnande minoritet utan tvärtom en växande skara.
    och om man blir våldtagen?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Nej, men jag har varit.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-14 15:10:37 följande:
    Nej, men jag har varit.

Vad fick dig att ändra åsikt?
  • Elin 885
    Anonym (Ja till livet) skrev 2013-03-14 14:12:02 följande:
    Det finns en studie gjord i New York på kvinnor som blitt våldtagna och gravida och där en del födde barnet och del de gjorde abort. Gissa vem som mådde bäst ett tag efteråt? Jo,de som behållt barnet! De ansåg att två fel gör inte ett rätt utan barnet var ju lika mycket deras som mannens och då kundde se bortom våldtäkten. De som gjort abort mådde dåligt både av själva våldtäkten och sen av själva aborten. Det är jättevanligt med både fysiska och psykiska besvär efter abort,men så får man inte säga i Sverige... Här ska det viftas undan och jämställas med att klämma en finne typ!
    eh jaha??
    jag har blivit våldtagen 3ggr och jag skulle inte behållt någon gång jag blivit gravid.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym skrev 2013-03-14 15:12:00 följande:
    Vad fick dig att ändra åsikt?
    Bra argument framförda av personer som kunde presentera bra argument.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym
    Anonym (Ja till livet) skrev 2013-03-14 14:12:02 följande:
    Det finns en studie gjord i New York på kvinnor som blitt våldtagna och gravida och där en del födde barnet och del de gjorde abort. Gissa vem som mådde bäst ett tag efteråt? Jo,de som behållt barnet! De ansåg att två fel gör inte ett rätt utan barnet var ju lika mycket deras som mannens och då kundde se bortom våldtäkten. De som gjort abort mådde dåligt både av själva våldtäkten och sen av själva aborten. Det är jättevanligt med både fysiska och psykiska besvär efter abort,men så får man inte säga i Sverige... Här ska det viftas undan och jämställas med att klämma en finne typ!

Tro inte på allt du läser, speciellt inte studier utförda i USA. De har en tendens att utföra sina studier så att de får de svar de vill ha. Och USA har ju en konstigt förhållande till abort.

USA är enligt mig ingen bra förebild angående äktenskap, jämnställdhet, abort osv osv.
  • Pillar

Jag ät inte i mot abort , tycker det är bra att det finns i fall att det är stora omständigheter runt om kring graviditeten men tycker att , det är dumt gå och ha oskyddat och bli gravid sen bara göra abort .. Av egen erfarenhet .. Jag vart gravid när jag var 16 med min kille och jag visste ej vad jag skulle göra eftersom jag fortfarande gick i skolan , men han hade en stor lägenhet och fast jobb med en mycket bra inkomst jag valde att behålla det lilla livet som i dag är lite över 2 år :) jag pluggade på KOMVUX och vi bor i en större lägenhet i dag och vi bådar jobbar ,å väntar en dotter till juni :) men hade jag inte haft en kille som haft allt det här och hjälpt mig så som han gjorde / gör , hade jag illa tvungen nog behövt gjort en abort såklart ... Kan man inte ge ett barn ett bra liv och en trygg uppväxt är det lika bra att göra en abort faktiskt ...

• MerTe
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-14 15:10:37 följande:
    Nej, men jag har varit.
    Vad säger du?! Förvånad Jag som har fått för mig att du är en genomtänkt och rationell person, - baserat på de inlägg du har skrivit i olika trådar. Å andra sidan, det är väl just därför som du ändrat åsikt. Glad
Svar på tråden Någon här som är HELT emot abort?