• traveler

Någon här som är HELT emot abort?

Och då menar jag inte bara t.ex. att "Ja, jag tycker kanske att det är lite för många tonårstjejer som gör abort just nu" utan som är helt emot det. Om man tycker att kvinnan ska få göra abort ifall det är fara för hennes liv så räknas det också som HELT emot enligt mig.

Någon?

P.S. Jag är inte emot abort men nyfiken på ifall det finns nån riktigt konservativ person här på FL :)     

• Svar på tråden Någon här som är HELT emot abort?
  • Anonym (Laura)

Jag är helt emot abort. Två undantag: om kvinnan riskerar att dö pga graviditeten. Eller om barnet har så svåra missbildningar att den inte kan överleva utanför livmodern.

• Anonym
    Anonym (Lite) skrev 2013-03-14 09:01:01 följande:
    Jag anser att abort är mord och skulle aldrig själv göra en abort och har stått i det valet att fullfölja graviditet/abort eller adoptera bort det. 

Jag har vänner som gjort abort och har stöttat dem för att behålla men är inte så nöjd med deras val men det är som sagt deras val och inte mitt. Erbjöd en vän senast att få alla mina barnsaker efter mitt barn om problemet var pengar. Men hon valde ändå att göra abort :( 

hur kan abort vara mord? Det är ett litet outvecklat embryo, ingen människa!
  • Anonym
    buffybuffy skrev 2013-03-14 12:55:54 följande:
    Nej om det är fara för mamman, eller barnet och om barnet inte skulle överleva ändå,så är det okej,men inte annars.
    Anser att har man oskyddat sex eller missar sina p-piller då ska man ta sitt ansvar.

Våldtäkt?
    Det finns omständigheter som gör att man kan bli gravid, trots att man tar sitt ansvar...!!!
  • CMM
    Anonym (Lite) skrev 2013-03-14 09:01:01 följande:
    Jag har vänner som gjort abort och har stöttat dem för att behålla men är inte så nöjd med deras val men det är som sagt deras val och inte mitt. Erbjöd en vän senast att få alla mina barnsaker efter mitt barn om problemet var pengar. Men hon valde ändå att göra abort :( 
    Ja, för får man bara någons avlagda barnsaker blir det gratis sedan...
    Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • Anonym

Jag är helt emot abort efter v 12.

• Anonym (Många)

Ja,jag är är emot abort utom vid fara för mammans liv och möjligen vid incest om mamman är under 15. Det finns helt enkelt inga andra godtagbara skäl till abort! Livet börjar vid befruktningen,så enkelt är det. Man man inte påstå att livet börjar senare. Och vi är väldigt många som tycker så här,inte alls nån försvinnande minoritet utan tvärtom en växande skara.

• Anonym (Ja till livet)
    Anonym skrev 2013-03-14 13:57:43 följande:

Våldtäkt?
    Det finns omständigheter som gör att man kan bli gravid, trots att man tar sitt ansvar...!!!
    Det finns en studie gjord i New York på kvinnor som blitt våldtagna och gravida och där en del födde barnet och del de gjorde abort. Gissa vem som mådde bäst ett tag efteråt? Jo,de som behållt barnet! De ansåg att två fel gör inte ett rätt utan barnet var ju lika mycket deras som mannens och då kundde se bortom våldtäkten. De som gjort abort mådde dåligt både av själva våldtäkten och sen av själva aborten. Det är jättevanligt med både fysiska och psykiska besvär efter abort,men så får man inte säga i Sverige... Här ska det viftas undan och jämställas med att klämma en finne typ!
  • traveler
    Anonym (Ja till livet) skrev 2013-03-14 14:12:02 följande:
    Det finns en studie gjord i New York på kvinnor som blitt våldtagna och gravida och där en del födde barnet och del de gjorde abort. Gissa vem som mådde bäst ett tag efteråt? Jo,de som behållt barnet! De ansåg att två fel gör inte ett rätt utan barnet var ju lika mycket deras som mannens och då kundde se bortom våldtäkten. De som gjort abort mådde dåligt både av själva våldtäkten och sen av själva aborten. Det är jättevanligt med både fysiska och psykiska besvär efter abort,men så får man inte säga i Sverige... Här ska det viftas undan och jämställas med att klämma en finne typ!

Du får säga så. Det var därför jag startade tråden
  • Anonym (Ja till livet)
    traveler skrev 2013-03-14 14:26:35 följande:

Du får säga så. Det var därför jag startade tråden
    Tack! Jag är så van att abort bagatelliseras. Jag fick göra det efter MA och bara det var ju rena helvetet och tog på kropp och själ och då tänka sig folk som gör det gång på gång utan att fatta vilka mirakel de dödar...
  • Anonym
    Anonym (Ja till livet) skrev 2013-03-14 14:12:02 följande:

Kräks
Svar på tråden Någon här som är HELT emot abort?