Anonym (Lite) skrev 2013-03-14 09:01:01 följande:
Jag anser att abort är mord och skulle aldrig själv göra en abort och har stått i det valet att fullfölja graviditet/abort eller adoptera bort det.
Jag har vänner som gjort abort och har stöttat dem för att behålla men är inte så nöjd med deras val men det är som sagt deras val och inte mitt. Erbjöd en vän senast att få alla mina barnsaker efter mitt barn om problemet var pengar. Men hon valde ändå att göra abort :(
Jag är lite tvärt om... Jag tror det är bättre med abort (dock inte som preventivmedel) än att sätta barn till världen i familjer/ensamstående/kk/whatever som känner att de inte kan ta hand om barnet.
Jag har själv gjort abort efter en uppslitande separation från alkoholiserad/misshandlande man med flera barn sedan innan som han inte klarade av. Var hans barn hos oss så satt han och söp och tyckte synd om sig själv för att barnen inte känner/tycker om honom... Man kan säga att hissen inte gick hela vägen upp hos honom.
Äntligen tog jag steget att lämna honom och upptäckte att jag var gravid någon vecka senare och inte kände jag att ytterligare ett barn skulle få honom till pappa. Det vore barnmisshandel! Baserat på hur hans barn sedan tidigare mår när de var hos oss.