Inlägg från: Blingbling |Visa alla inlägg
  • Blingbling

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Jag håller tummarna för dig kossann, för det som du hade kan ju mycket väl vara en genombrottsblödning. Kroppen har i så fall inte fattat att du är gravid och då kommer det en liten blödning vid tidpunkten som du egentligen skulle haft din mens.

När det gäller Pergo för mig så instämmer jag med che - allt blir 5 dagar senare än normalt, både ÄL och BIM.

Men känner du dig gravid? Har du några symptom?

• Blingbling

Här hos mig i min del av landet säger läkare att man helst inte ska köra två Pergokurer på raken, det bästa är att vila en månad emellan och en del av Pergo-effekten sitter kvar månaden efter också. 
    Själv hade jag nog inte kört Pergon nu, ifall du inte är säker på hur läget är med allt. 

• Blingbling

Hej LinneaSvea! Välkommen till vår lilla tråd Du undrar hur man orkar? Ja för mig så tänker jag mig in i situationen när jag är 80 år och sitter på hemmet. Hur vill jag då känna/tänka? Det jag vet att jag inte vill fundera över vad som skulle kunna ha hänt om jag bara försökte LIIIITE till när jag var drygt 40 år, då kanske jag hade fått barn. Den tanken att jag då kanske inte fick några barn är så mycket lättare för mig att acceptera om jag verkligen gjort precis allt som ligger i min makt att göra. Därför ska jag, precis som Che redan gjort, ta mig till Aten under våren för att ta de tester och prover som de tar där. Då kan jag få svart på vitt att jag verkligen har ett överaktivt immunförsvar som går bananas så fort jag blir gravid (har så många symptom som tyder på detta att jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om det inte är som jag tror) och även få behandling för detta. Kan ju säga att vi är lika gamla (fast jag fyller på hösten) och det är samma sak för mig, jag har också regelbundna cykler och ÄL och så länge man har det ska man INTE ge upp!!,

• Blingbling

LinneaSvea: Tycker du inte ska "måla fan på väggen" än, du har ju regelbundna cykler och ÄL fortfarande och det är ju jättebra! När det gäller AMH är det inte kört förrän det är på typ 0,0 och så lågt gissar jag att du inte har. Har du fått besked på ditt FSH? Det är jobbigt att kämpa i motvind på olika sätt, men att ge upp är inget bra alternativ. När det gäller Prasteron och 7-keto har jag noll koll gällande det, så jag kan tyvärr inte ge dig råd på den punkten. Det finns många som inte känner något trots att de har vajsing med immunförsvaret, så det behöver inte alls vara några symptom som dyker upp. Fast för mig innebär det att jag får en blandning mellan känsla av influensa och bakfylla ett par dagar efter ÄL om jag blivit gravid. Sedan så får jag ibland också galen frossa vissa kvällar. Allt detta håller på fram tills jag får missfall, då blir jag "frisk" igen. Har testat ett par gånger att ta kortison från ÄL och då har jag inte haft dessa symptom, jag har mått jättebra. Det har blivit MF i alla fall eftersom det största hjälpmedlet ju är IntraLipid-dropp och det är det jag behöver i nästa steg för att allt ska kunna ha en chans att fungera. Saken är att man kan få ett barn, men sedan fattar kroppen att "det där var inget nyttigt för mig" och då kan ett trilskande immunförsvar aktiveras, vilket i sin tur innebär att det då blir svårt att bli gravid/man får MF. De som får ett barn, men har underliggande immunproblem kan fåbarn som växer långsamt under graviditeten/ har låg födelsevikt. Gällande Pergon har jag bara kört enkeldos. Hoppas du blev lite klokare av mina ord

• Blingbling
    kossann skrev 2014-01-27 13:10:08 följande:
    Tittar in här och vill höra hur det går för er? Själv har jag BIM på söndag 2/2, hoppas på att det är min tur denna månaden...

Inte så långt kvar för dig nu...vad tror du om läget? Finns det hopp?
  • Blingbling
    kossann skrev 2014-01-30 15:31:16 följande:

Nä, inget hopp alls :( Kunde inte hålla mej, utan testade igår, och ja, jag vet att det är tidigt. Men där var inte minsta antydan till streck. Så jag har ställt in mej på att det inte blev något denna månaden heller.
    Ja det är tidigt, så nu är det bara att invänta söndag
  • Blingbling
    LinneaSvea skrev 2014-01-30 13:30:14 följande:
    Blingbling: Tack snälla för lite pepp! Jag blir bara så himla låg när jag fått mens men det går över om ett par dagar. Nej, jag ska försöka att inte måla fan på väggen. Det är bara att kämpa på!
    Usch, vad jobbigt det låter med dina symptom när du äntligen blir gravid, det känner inte jag igen. Men tänk vad positivt att du ändå blir gravid så ofta! Då kanske det är Aten som hjälper, du verkar ju inte ha så svårt att bli gravid så du måste ha kanonägg kvar

Det är väl det som känns lite knäckande för mig, mina ägg verkar vara helt kassa, men men, jag ska rycka upp mig. Jag hade så gärna velat få med mig min sambo för IVF bara för att prova. På något sätt känns det som om det vore störst möjlighet för mig att plocka ut ett gäng så kanske något är dugligt men han vägrar som sagt.

Jag lämnade massa blodprover i går så jag hoppas på svar nästa vecka ang ett nytt AMH, FSH TSH och så var det något mer. Hoppas det ser bättre ut denna gången!

Vad gör ni mer för att boosta er?? Tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

Ha en fortsatt bra dag alla!
    Det där med att ens karl inte är intresserad av IVF känner jag till lite grand. I mitt fall vill han bara att allt ska fungera utan att man ska behöva någon sådan hjälp överhuvudtaget. Fast det är ju inget man kan göra något åt, man måste ju leva i nuet och nu är det ju så att det inte fungerar för egen maskin och då får man ta den hjälp som man kan få.

Hoppas att min kille inte sätter sig på tvären nu framöver om det blir ett positivt besked från Försäkringskassan (jag väntar på besked därifrån gällande ersättning), för då är det jag som lägger in högsta växeln här och då är det bara för min kille att hänga på

Kolla in min profil, där står alla tillskott och vitaminer som jag brukar ta när jag är som aktivast i bebisfabriken, vilket jag inte är för tillfället.

• Blingbling

Jag är typ tre månader yngre än vad du är LinneaSvea och håller till i samma stad som du (men är mycket på resande fot) Jag vill inte fråga varför din man inte alls kan tänka sig att göra IVF eftersom det kan vara en känslig fråga att ställa, men om det skulle vara att man är "för gammal" så är det ju en väldigt vag anledning...för gammal för vad? I varje fall inte rent fysiskt/kroppsligt...då behöver man komma upp en BRA bit i ålder och riktigt så gammal tror jag inte din man är. Ok, blir det aktuellt för mig med IVF kommer jag samtidigt att frysa in ägg. Just nu har jag nog ägg som är ok kvar och därför ska jag stoppa tiden lite. Det kommer jag i så fall att göra i Aten, på det stället där jag i så fall får immunbehandling. Lycka till med Pergon!

• Blingbling

LinneaSvea: Jag inväntar besked från FK och så fort jag får svar därifrån så kommer jag att fatta beslut om vad som händer. Får jag positivt besked ska jag till Aten så fort som möjligt. Får jag negativt besked får jag kolla över min ekonomi och se hur jag löser det hela. Hoppas snart få besked från FK iaf. Det enda jag vet gällande kortison är att Prednisolon sänker immunförsvaret, men att någon spray ska hjälpa ägget att fästa bättre har jag aldrig hört talas om...

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?