LinneaSvea: Aten ska jag till - helt klart! Men jag vill veta om jag ska åka dit med löfte från FK att de betalar undersökning och behandling ELLER om jag ska åka dit efter att ha ruinerat mig själv ekonomiskt....
Precis som du skriver så är det vissa tester som man helst ska ha fixat innan man åker till Aten. Jag pratade med min läkare om dessa prover och hade skrivit upp dem i en lista som jag lämnade fram till honom. Han kollade igenom dessa tio tester och sa att åtta av dem går nog att fixa, de resterande två var han tveksam till.
Sedan förvandlades denna lista till att det bara gick att ta fyra av testerna...de resterande testerna "gick inte att ta i landstinget"... Så jag kollade upp vad en privat klinik skulle ta för att göra dessa tester och det var mer än dubbelt så dyrt mot vad priset är att ta testerna på plats i Aten, så nu kommer jag att göra så att de tester som behöver tas kommer jag att göra när jag kommer ner till Aten - här hemma är det ju bara att köra huvudet i väggen när det gäller att få hjälp. Tyvärr.
Hoppas: Jadu, rör på sig har det börjat göra lite grand iaf...men fort går det som sagt var inte. Men nu har jag tid på mig att övertyga FK om att de ändå ska betala mig ersättning för IVF. Jag håller på att samla information, skriva ut bilagor, leta upp domar i tidigare mål i förvaltningsrätten, konstruera ett galet övertygande personligt brev och allmänt trycka på de punkter som jag tror kan förvandla tankarna på ett avslag till ett positivt besked från FK. Får se hur det går, men jag jobbar på och har knappt två veckor på mig innan det ska vara inskickat. Håll gärna tummisarna för mig