Inlägg från: Blingbling |Visa alla inlägg
  • Blingbling

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

LinneaSvea, det är precis som Jamtlandstatus skriver...att man kan känna mer i äggstockarna när man tar Pergo - pga att de jobbar "för högtryck!

• Blingbling

Tjoooohoooo!!!!! Plus i tråden!!!!!!! Superdupergrattis Jamtlandstaus!! Bra test som ropar....undrar sa flundra var du köpt det....

• Blingbling

LinneaSvea: Jag kör MP-dropparna (droppar tydligen mer effektiva och jag har svårt svälja tabletter) och gör som de allra flesta gör - tar dem tre ggr/dag mellan 1:a mensdag fram till ÄL. Alltså tre ggr om dagen tar man en kopp varmt/ljummet vatten med 15-20 droppar i. Man ska inte ta Angus Castus (Munkpeppar) när man är gravid står det på flaskan, så därför slutar jag någon dag efter ÄL.

• Blingbling

SoMa och Che - det är helt galet att tänka att jag egentligen skulle vara med i "ert gäng" och om jag minns rätt skulle jag vara ett par veckor före dig SoMa. Är så glad för er skull och att allt går så bra! Kram på er båda!

• Blingbling

Jo, jag har hört från FK nu och det är ju så här att jag har ansökt dit om två olika saker. Dels för immunbehandling och dels för IVF för att frysa in ägg.

Landstinget har sagt nej till det sistnämnda - så det lär ju vara kört.

Tjejen på FK har däremot inte fått något besked gällande immunbehandlingen - vilket hon tyckte var lite märkligt - och därför ska hon kontakta landstinget igen för att få klarhet i om det blir ja eller nej på den punkten.

Går väl lite framåt, men inte helt åt det hållet jag vill. Tjejen på FK har sagt att hon återkommer till mig så fort som hon fått svar från Landstinget gällande immunbehandlingen.

Annars är det BIM den 13/3 här, men skulle de bli plus så kommer det ändå att bli minus efteråt. Funkar inte att vara gravid för mig innan jag fått behandling för mitt galna och överaktiva immunförsvar som tar död på allt som har med graviditet att göra och det vet jag - även om ni nu kommer att nämna guldägg....det är inte orsaken (varje gång) till mina MF - tvyärr.

Jag har också lagt ner allt vad som har att göra med vitaminer och andra tillskott just nu...orkar inte hålla på med det när man inte på allvar försöker och det kommer inte att ske förrän jag varit i Aten.

Lite nere idag, men det måste man få vara ibland också...nästan nödvändigt om man ska orka hålla sig på topp när det verkligen gäller.

• Blingbling

Tack för styrkekramarna - de behövs! Klurar lite på vad du menar med att du inte har lust att testa? Är det för att du inte känner dig gravid eller för någon annan anledning?

• Blingbling

Ok, vi ser vad som händer kossann, men man brukar ju på något sätt "känna sig gravid" om man är det - fast fel kan man ju alltid ha

• Blingbling
    SoMa72 skrev 2014-02-24 19:20:04 följande:
    Blingbling, ja, några veckor före mig var det... Men jag är fortf övertygad om att du kommer att få din bebis! Så jag håller hårt i medicinerna jag köpte på Kreta tills det är dags att skicka dem till dig Stor kram!

Håll hårt i paketen! Finns chans till att jag dyker upp i noll-åtta land helgen den 28-31 mars och då kanske jag plockar upp paketen personligen
  • Blingbling

LinneaSvea: Just nu vet jag ärligt talat inte vad som är planen... Låter kanske märkligt, men det är så många saker som hänger på "om det blir så" eller "om man får det beskedet" eller "om det händer" och därför står allt lite stilla just nu. Visst, det blev "ett försök" runt ÄL, men jag hoppas faktiskt jag inte blir gravid - det är 110% garanterat missfall iaf och då blir det nummer 8 i raden. Har ingen som helst lust med det...

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?